Inlägg från: attlangta01 |Visa alla inlägg
  • attlangta01

Fler som gör hormonbehangling för att få ägglossning, utan IVF?

Jag är så otroligt ledsen idag. Sitter på jobbet och tårarna bränner under ögonlocken. Jag har BIM på fredag men känner att mensen är på G, eller att det åtminstonde är kört för denna gången också. Samma värk i nedre delen av ryggen om alltid har infunnit sig. Det känns så hopplöst. Läkaren ville även att vi skulle gå på IVF snart, men vi har inte pengarna till det : ( Jag får panik! Kan inte ge upp syskon. Jag vet inte hur vi ska gå vidare......

• attlangta01
    Vattenliljan skrev 2014-11-04 09:50:30 följande:

Jag vet hur du känner attlangta01! Vi vill också så himla gärna ha syskon, men har inte heller råd att finansiera IVF själva. Hur många försök har ni gjort? Varför tycker läkaren att ni ska gå vidare till IVF? Det måste de ju förstå att inte alla har råd med. FÅR ni inte fortsätta med vanliga hormonbehandlingar? Eller är det bara så att läkaren TYCKER att ni borde köra IVF istället?

Vi har gjort fyra hormonbehandlingar och nu inne på vår andra insem.
    Jag fyller hela 33år om någon månad, så han tyckte helt enkelt att jag pga min ålder samt att inget hänt så här långt, borde göra det.....
    JAg vet inte om vi inte får gå vidare med andra behandlinga, jag frågade honom inte. Blev lite ställd, inte förolämpad. Men jag hade inte alls tänkt på att jag var så gammal, kände mig lite stressad av min ålder, samt att vi inte har pengarna....
  • attlangta01

Jag tog ett test, negativt så klart.... Vet inte hur vi ska gå vidare nu.

Om man hade lite mer pengar så hade vi kunnat försöka mer. Om jag inte hade denna sjukdom så skulle jag inte behöva bekymra mig om sånt. Då skulle jag kunna planera min familj som de flesta andra.....: (

• attlangta01

Hej

Jag är inte överviktig alls. Väger ca 58 mot 170cm. Men jag har ett galet sockerberoende. Har pratat med Sophiahemmet om Metformin pga att jag har hört/läst att för mkt socker kan ha dålig inverkan på äggkvaliten. Arthur sa att det inte riktigt finns ngn klar studie om det, men att vi kunde ta upp frågan lite längre fram..... Vet inte riktigt vad det ska betyda....

Jag har hört att lchf är bra för fertiliteten just pga att man inte äter socker. Men jag kan inte hålla mig borta från socker, har verkligen ett beroende...

• attlangta01

Vattenliljan, jag får också alltid börja på dag 5, förutom när jag gjorde ivf. Då fick jag börja tidigare, fick det förklarat att ju tidigare man börjar spruta desto lättare att fler ägg utvecklas....

Jag har även provat både menopur och puregon. När jag först hamnade i detta träsket så sprutade jag puregon. Sen ville de prova något annat då jag inte blev gravid. Så då byte de till menopur, och jag blev gravid. Dock mf den gången. Men därav så får jag fortsätta med det....

Jag kommer inte ihåg så mycket av puregon, men menopur mår jag skit av :-/

• attlangta01
    frucgsvensson skrev 2014-11-09 10:49:25 följande:

Japp, precis på dagen kom mensen. Precis 15 dagar sedan ovitrellen. Det betyder då att jag hade ägglossning dagen efter ovitrellen då? Visst blir det väl så?

Vad tråkigt att det inte fungerade denna gången. Jag fick min mens idag De senaste två omgångarna har min lutealfas varit 16dagar. Jätte trist! Den har alltid innan varit 14dagar, nästan på klockslaget. Skumma kropp...
  • attlangta01
    frucgsvensson skrev 2014-11-09 22:52:08 följande:

Jag har faktiskt inte frågat varför jag ska börja på dag 2 och varför jag just fått menopur. Har liksom bara hängt med och inte fungerat så mycket. Men borde inte cykeln blir rätt lång om man börjar på dag 5? Det beror väl förstås på hur hög dos man har och hur många dagar man behöver spruta. Jag vet ju att puregon och menopur har olika "mått", men jag använder 50IE menopur i ca. 10-14 dagar. Min cykel blir på 30 dagar då.

Attlangta01: på vilket sätt mår du dåligt av menopuren? Jag mår toppen av det. Mår precis som vanligt. Inga biverkningar. Eller jo förresten! Jag har rätt mycket huvudvärk, men det är hanterbart.

Framförallt huvudvärk. Vänder jag mig för snabbt om så är det som att det är 1000knivar som skär rakt igenom huvudet. Sen blir jag så otroligt trött. Från ngn dag efter att jag börjat spruta och fram till jag tar sista så är jag som i en dvala. Jag orkar knappt röra mig framåt, får helt lägga ner all träning, jag orkar helt enkelt inte.....
  • attlangta01
    JenMark skrev 2014-11-13 11:15:44 följande:

Nu tror jag mensen kom... 1vecka efter äl-sprutan. Va fort mensen kom? Suck.

Oj, vad snabbt. Är du säker på att det är mensen? Så det inte är nidblödning?
  • attlangta01
    annaw85 skrev 2014-11-16 09:08:55 följande:

Jag har ätit klart Provera i fredags och har småblödit mest hela tiden känns det som. Igår var det ganska mkt, är det den blödningen som blir tror ni eller ska jag invänta ytterligare en innan jag bokar tid? Får nog fråga dem imorgon tror jag. Har för mig att blödningen kom senare gångerna jag ätit dem tidigare.

Jag skulle bokat tid, om du småblödigt hela tiden så är det troligen inte så mycket kvar att blöda ut. Förövrigt ska du väl börja några dagar efter mensen startat (det verkar ju vara lite olika, mellan 2-5dagar) och mensen har ju onekligen börjat....
  • attlangta01
    Vattenliljan skrev 2014-11-17 07:34:35 följande:

Tjejer! Jag har två streck... O.O

Åh fantastiskt! Stort grattis! Hur många försök blev det totalt, alltså med hormoner. VIll ha lite hopp att det kan gå trots att det inte är första försöket......
Svar på tråden Fler som gör hormonbehangling för att få ägglossning, utan IVF?