Ashurst Klara skrev 2014-08-04 15:42:12 följande:
Jag kommer förmodligen få börja med Gonal - F, Puregon eller Menopur om några veckor, men sen göra jobbet själv (om nu mina envisa ägg vill lossna).
Antar att min dr. kommer välja behandling utifrån hur mina hormonprover ser ut, men vore ändå värdefullt att få höra lite om era eftarenheter av behadlingarna. Någon som inte fått igång sin ägglossning, trots behanling med hormonsprutor?
Välkommen hit! : )
Vattenliljan skrev 2014-08-03 20:30:16 följande:
Åh vad typiskt att det blev samma för dig! För mig tog det bara två Proveratabletter innan det satte igång. Men nog måste det väl ha varit på g av sig själv då, och för dig med? För mig har mensen i alla fall aldrig kommit förrän jag tagit alla tio tabletterna förut, det här är första gången jag inte hinner ta dem. Puckokropp. Jag tänker i alla fall KRÄVA att få sätta igång med Provera så att jag får en normallång cykel den här gången. Vet att allt har en tendens att dra ut på tiden för att man ska vänta och hålla på emellan behandlingarna och det känns så meningslöst.
Vi har börjat prata om att bara försöka med fertilitetsbehandlingar året ut nu. Känns som att det är saker som liksom ligger på is bara för att man hoppas att man ska få ett till barn. Jag vill t.ex. ha en till hund men vi har sagt att vi inte skaffar någon valp så länge det finns en chans att jag blir gravid, eftersom det blir lite väl mycket att ha "allt på en gång". Men vi vet ju inte ens om jag kommer bli gravid, och jag vill inte skjuta upp att starta min kennel längre än nödvändigt.
Har ni andra satt någon speciell tid/ett visst antal behandlingar, eller kör ni på tills ni lyckas? Vet ni om läkarna stoppar efter en viss tid/antal behandlingar eller FÅR man hålla på "hur länge som helst"?
Ja, jag tror också att det beror på att mensen skulle ha kommit då iallafall. För annars ska ju inte mensen komma fören efter avslutad kur. Fortsätter du med kuren iallafall?
Jag tror inte att de kan stoppa behandlingar, om man inte är över 40år. För då finns det ju vissa som inte vill behandla. Men däremot så kan jag tänka mig att de inte gör hur många vanliga hormonbehandlingar som helst. Utan att man eventuellt får gå över till IVF och "betala för sig". (men jag vet inte)
'
Vi har inte diskutterat alls hur länge vi håller på. Jag är ju äldre än dig så känner att jag inte har så mkt tid kvar att försöka på, så vi kommer nog fortsätta försöka så länge vi har pengar till det.
Jag vet att man inte vill höra standardfrasen "men du är ju ung, du behöver inte stressa". Men kommer ändå säga något liknande nu : ) Eller jag kommer säga att även om ni tar ett uppehåll med behandlingar så har ju ni ändå möjlighet att om ett eller några år, sätta igång igen. Jag har ju tyvärr inte den möjligheten då jag redan nu är 32.
Mysigt med kennel, vad är det för ras ni har? Vi har en BernerSennen : )