Inlägg från: attlangta01 |Visa alla inlägg
  • attlangta01

Fler som gör hormonbehangling för att få ägglossning, utan IVF?

LängtansBlåaBlomma och Tjockisbullen2012, tack för era svar! Jag blödde lite hela helgen som var. På VUL i tisdags hade det fortfarande inte hänt något. Fick höja dosen och ska tillbaka imorgon. Håller verkligen tummarna för att den här omgången blir ett riktigt försök, vill inte avbryta

Hoppas det går bra för dig nu Tjockisbullen!

JenMark, oj ni har en bit. Jag pustar ibland för mina 8mil Tor. Hoppas det har hänt något på måndag!

• attlangta01

Hej!

Jag var också på VUL idag och hade en äggblåsa på 20, tror jag. Samt en mindre som han inte trodde skulle släppa. Så ovitrelle idag för mig. Nu hoppas vi på fjärde gången gillt för oss : ) samt en fantastiskt trevlig midsommar : )

Hur går det för dig tjockisbullen? Känner du ngt annorlunda?

• attlangta01

Hej! Nu har jag lite panik. Måste få lite råd eller snarare lugnande ord, från er. Tog ägglossningsspruta måndags kl15. Därav bör min ägglossning ske typ tidig onsdag morgon (runt nu) Jag har jätte ägglossningsont också så något händer eller har hänt. Vi hade sex igår kväll, tisdag kväll, runt kl 20 sist. Vi försökte ha sex imorse. Men det gick sig inte som vi ville. Vilket innebär att vi har haft sex ca 12h innan ägglossning. Jag får panik då det känns som det försämrar chanserna nu, då vi inte fick till det imorse. Vad säger ni? :'(

• attlangta01

Hej!

Snorklan, tack så mycket! Det var så det blev för oss denna gången. Sex samma kväll som spruta och sen kvällen efter. Hoppas det räcker!

Tjockisbullen, vi jobbar båda idag, så isf blir det ikväll. Men jag frågade min läkare om det, på sista kontrollen. Och han sa att det är svårare att bli gravid efter att ägget släppt då ägglossningssekret ändras då, vilket gör att det är svårare för spermierna att ta sig in i livmodern. Så känns som att kanske våra chanser till sex är över denna gången. Får bara hoppas att det tog sig ändå

• attlangta01

Jag vet inte om jag har fått några biverkningar av ovitrelle. Trött är jag ju, men svår att veta om det beror på jobb kombinerat med en vild 18 månaders eller om det är ovitrelle ; ) Vad har du för biverkningar? Ont i bröstvårtorna har jag fått ngn gång, men vet inte om det beror på ovitrelle eller att jag har klämt för mycket på dem för att det för mig är ett gravtecken ; )

Så tyvärr kan jag nog inte hjälpa dig i den frågan....

• attlangta01

JenMark, vad tråkigt! Förstår din besvikelse. Har hänt mig också. Två gånger totalt. En gång innan jag blev gravid med min son samt mitt andra försök med syskon nu. Är hur tråkigt som helst. Hoppas att ni får en egen ägglossning i sommar!

Kram på dig

• attlangta01

Hej alla tjejer!

Hur går det för er? Jag kommer inte riktigt ihåg vilka som väntar på BIM? Tjockisbullen2012, har inte du BIm snart? Hur känns det?

Jag är bara ca fem dagar efter ägglossning och känner inget ovanligt alls.....

• attlangta01
    Tjockisbullen2012 skrev 2014-06-10 08:01:21 följande:
    Här började tyvärr rosa flytningar igår och idag börjar den komma igång på riktigt. Denna gång blev det en större besvikelse än tidigare gånger. Även om jag inte hade några direkta symtom så hoppades jag in i det sista.

Ska kontakta mottagningen idag och se om de blir en omgång till innan de stänger men skulle tro att det inte blir de. I så fall ska jag försöka ta en paus under sommaren och fokusera så mycket som möjligt på allt annat. Detta barnagörande har tagit över mitt liv och det känns meningslöst när det inte vill sig. Hoppas det går bättre för er andra!

Vad tråkigt! Hinner du med en omgång till? Hoppas det!

Jag känner mig också lite extra stessad över denna gången. Men i mitt fall handlar det om att jag vet att detta är sista försöket innan sommaruppehåll och som någon skrev ovan så är en sommar med fertilitetsproblem inte jätte rolig. 

Jag blir också less på att det tar så lång tid och hoppet att lyckas har börjat tryta nu. Samtidigt har två av mina bättre vänner (som förvisso inte har några barn ännu) meddelat att de precis börjat försöka. Även om jag självklart blir glad för deras skull. Vet ju vilken lycka barn är. Så gör det ont när gravidbeskeden kommer. För det innebär att det går så lätt för andra. Vi har försökt så länge med ett syskon. 

Det som jag mest blir arg och ledsen på, det är att vi inte kan planera vår framtid som "alla" andra. Jag kan inte själv få bestämma storleken på min familj. Jag hatar den här sjukdomen! 

• attlangta01
    Tesen83 skrev 2014-06-12 09:16:36 följande:
    Hej igen! 

Känner som er andra. Det känns orättvist att inte få bestämma själv. Sänder en gruppkram till alla som känner att de behöver en kram. 

Själv har jag precis haft en kur med pergotime och gonal-f. Var på VUL i måndags. Hade två ägg på 6,7 mm. Det var inte väntat sa gynekologen och ordinerade mer gonal-f. Ska tillbaka idag för att se om äggen växt till sig mer. Men som jag förstod det så var gynekologen tveksam. 

Hoppas på det bästa men samtidigt känner jag mig kluven inför idag. 

Är det fler som drabbats av långsamväxande ägg? Gick det bra / dåligt? 

Hej!

Ja jag har haft det. Två av gångerna har det tyvärr inte kommit igång alls, utan fick avbryta. Då hade jag sprutar ca tre veckor. Nu sist sprutade jag också länge, typ 2,5 vecka tror jag men då växte de till sig till slut. Så nu går jag här och hoppas på att det är en liten groda i magen. Bim om en vecka. Hoppas det går bra idag för dig!
  • attlangta01

JenMark jag är också inne i en ledsam period. Känns tungt och hopplöst just nu.

Jag började försöka när jag var 25 och är nu 32.... Och har en helt fantastisk pojke. Men jag hade så önskat ett syskon. Men känner även att tiden börjar bli lite knapp för mig...

Svar på tråden Fler som gör hormonbehangling för att få ägglossning, utan IVF?