Inlägg från: Vattenliljan |Visa alla inlägg
  • Vattenliljan

Fler som gör hormonbehangling för att få ägglossning, utan IVF?

attlangta01: Näe, min mens lyser med sin frånvaro. Blir så jäkla irriterad. Nu är det 13-14 dagar sedan jag tog första Proveratabletten. Visserligen har det tagit upp till 20 dagar för mig innan, men de senaste gångerna har mensen kommit dagen efter sista tabletten så jag förväntade mig liksom det nu med. Vill bara komma igång med sprutorna! Men vad skönt ändå att du snart får börja igen! På't igen bara, det är väl den inställningen man får lov att ha.

melissa8601: Jag har aldrig tempat så jag vet inte. Eller jo, i somras, men gav upp efter ett par veckor för min temp gick upp och ner från dag till dag. Men det är säkert lugnt med ditt ägg! Jag tror inte det brukar släppa så snabbt. Det finns ju också de som inte fått ägglossning förrän många dagar efter att de tagit ÄL-sprutan, så man kan aldrig veta säkert. Men ca 36 timmar tror jag är det allra vanligaste.

Angående sambos och deras barnlängtan då... Min sambo har aldrig varit särskilt barnkär. Han tycker inte illa om dem, han är bara obekväm runt dem liksom, vet inte hur han ska bete sig. Hos honom fanns ingen längtan att få vårt första barn, och inte det andra nu heller, men han har inget emot det, eller vad man ska säga. Det är en naturlig del av livet i hans ögon, han har alltid varit inställd på det, men det är inget han personligen längtar efter. Om ni förstår hur jag menar. Visst önskar jag att han skulle längta lika mycket som jag, och dela min kämpaglöd, men nu är det inte så. Å andra sidan är det ju bara jag som måste göra allt (VUL, sprutor, ev. graviditet! etc.), så det är väl tur att det är jag som har glöden och inte han. ;) Han har aldrig direkt haft problem med att prestera heller, och det kanske just beror på att det inte är någon stor grej för honom. Han åker aldrig iväg i jobbet heller så han finns alltid "till hands" kvällar och nätter om det behöver sexas. :P Där har jag tur, förstår jag nu när jag läser om era karlar som kan vara iväg ibland.

• Vattenliljan

Hinner inte läsa era inlägg just nu (återkommer ikväll), men jag måste bara säga att jag är förvirrad! Har ju tagit Provera och väntar på mensen, men nu nyss fick jag en flytning som ser ut som en ÄL-flytning. Förvirrade kropp! Kan inte mensen bara komma nån gång så man vet vad som pågår!

• Vattenliljan

Oj vad spännande med jobbet, Melissa! Fast jobbigt att du blivit arbetslös förstås. Tror ingen kan säga åt dig vad du bör göra, du måste nog känna efter vad DU vill. Personligen har jag aldrig låtit bebisverkstan sätta några såna grejer på paus. Började plugga på högskola när vi försökt i ett år, blev gravid ett år senare. Fortsatte plugga på heltid genom graviditeten och min sons först 7 månader men sen kände jag att den utbildningen inte passade mig och hoppade av. :P Nu började jag på en ny, mer passande, utbildning i måndags. Förskollärare på Stockholms universitet. :) Känner mig så taggad och glad att jag börjat på utbildningen! Och blir jag gravid, ja då kommer jag bli glad för det. Det är värt ett studieuppehåll i så fall. Jag känner liksom att såna här saker kan man inte planera (uppenbarligen). Livet får anpassa sig allt eftersom. Det är min inställning, generellt. :)

Fortfarande ingen mens här. Inga med ÄL-flytningar heller, men ändå... Känns som att man inte vill missa chansen. Men jag tror att jag stukat eller vrickat tån (om man nu kan det) idag och bara att röra foten gör svinont, så jag vet inte hur jag ska klara av att sexa. :S Nog för att jag är van vid att sex alltid gör ont för mig, men inte i FOTEN. xD

• Vattenliljan

Ovitrellesputorna har gjorts om nyligen, men det kanske är de nya du menar, Melissa? De ser ut ungefär som en Puregonpenna, och funkar på samma vis. Jag tycker den nya Ovitrellen är mycket bättre än den gamla. Den gamla hade sjukt lång nål och grejen som man trycker in vätskan med var jättetrög så det var svårt att trycka in lite i taget. Men den nya tycker jag är lika enkel och smidig som Puregon! Nu använder ju inte alla Puregon, men det är det enda jag tagit så har inget annat att jämföra med. :P

Här har det fortfarande inte kommit någon mens, eller menssymptom. Sex dagar sen jag tog sista Proveratabletten. Nu börjar jag fundera över om jag kanske fick ÄL igår ändå. Man vet ju aldrig vad kroppen får för sig! Blev dock inget sex igår, men idag lurade jag hem sambon på lunchen så att vi kunde sexa lite. xD Någon som varit i samma situation? Skulle ni ringa kliniken? Funderar på om jag behöver ta en ny Proverakur. Eller om jag rent av kanske kan få ta blodprov om några dagar och se om jag haft ÄL?

• Vattenliljan

Suck! Nu kom mensen, och det är väl bara bra, men självklart fick jag inte tag i kliniken. Ringde ett antal gånger, men eftersom de bara har en timmes telefontid på fredagar är de väl rätt nerringda under hela den timmen verkar det som. Får ringa på måndag och hoppas att de har en tid för VUL åt mig på tisdag. Det är ju tisdag eller onsdag jag ska börja spruta. Men det ordnar sig nog.

• Vattenliljan

EnBoll: Åh, jag håller tummarna!

annaw85: Välkommen hit! Och spännande att få starta igång för första gången! Hoppas du får mens snabbare än jag (tog 17 dagar från första Proveratabletten den här gången = en evighet! :P).

Själv ska jag till Sophiahemmet mitt på dagen imorgon. Hoppas verkligen inte det blivit någon cysta eller annat knas nu utan att jag kan starta med Puregon imorgon eller på onsdag. :)

• Vattenliljan

EnBoll: Jag vet inte alls hur slemhinnan påverkar hela processen. :S Vad är den optimala storleken på den? Och vet de varför den bara är 7 mm på dig?

• Vattenliljan

Förbannade jäkla kropp som inte samarbetar! Näe, det blev ingen sprutstart den här cykeln heller. Har en 35 mm cysta. Blev SÅ ledsen. Vi skulle ju börja med sprutor när kliniken öppnade i augusti, men nu lär det bli tidigast i mitten på oktober. Fick verkligen kämpa för att inte börja gråta när jag gick därifrån idag, jag var helt sjukt besviken. :(

Sorry för gnälligt, deppigt inlägg men just nu känns allt som har med fertilitet att göra bara superuselt.

Svar på tråden Fler som gör hormonbehangling för att få ägglossning, utan IVF?