Fler som gör hormonbehangling för att få ägglossning, utan IVF?
attlangta01: Näe, min mens lyser med sin frånvaro. Blir så jäkla irriterad. Nu är det 13-14 dagar sedan jag tog första Proveratabletten. Visserligen har det tagit upp till 20 dagar för mig innan, men de senaste gångerna har mensen kommit dagen efter sista tabletten så jag förväntade mig liksom det nu med. Vill bara komma igång med sprutorna! Men vad skönt ändå att du snart får börja igen! På't igen bara, det är väl den inställningen man får lov att ha.
melissa8601: Jag har aldrig tempat så jag vet inte. Eller jo, i somras, men gav upp efter ett par veckor för min temp gick upp och ner från dag till dag. Men det är säkert lugnt med ditt ägg! Jag tror inte det brukar släppa så snabbt. Det finns ju också de som inte fått ägglossning förrän många dagar efter att de tagit ÄL-sprutan, så man kan aldrig veta säkert. Men ca 36 timmar tror jag är det allra vanligaste.
Angående sambos och deras barnlängtan då... Min sambo har aldrig varit särskilt barnkär. Han tycker inte illa om dem, han är bara obekväm runt dem liksom, vet inte hur han ska bete sig. Hos honom fanns ingen längtan att få vårt första barn, och inte det andra nu heller, men han har inget emot det, eller vad man ska säga. Det är en naturlig del av livet i hans ögon, han har alltid varit inställd på det, men det är inget han personligen längtar efter. Om ni förstår hur jag menar. Visst önskar jag att han skulle längta lika mycket som jag, och dela min kämpaglöd, men nu är det inte så. Å andra sidan är det ju bara jag som måste göra allt (VUL, sprutor, ev. graviditet! etc.), så det är väl tur att det är jag som har glöden och inte han. ;) Han har aldrig direkt haft problem med att prestera heller, och det kanske just beror på att det inte är någon stor grej för honom. Han åker aldrig iväg i jobbet heller så han finns alltid "till hands" kvällar och nätter om det behöver sexas. :P Där har jag tur, förstår jag nu när jag läser om era karlar som kan vara iväg ibland.