Det här med symptom... Alltså jag har väl tänkt förra veckan att "det där skulle kunna vara ett graviditetssymptom", men sen viftat bort det eftersom det funnits andra omständigheter som kunnat vara anledningen. T.ex. kände jag mig tröttare, men å andra sidan hade jag praktik hela dagarna på en förskola, så jag tänkte att det var en logisk anledning till att jag var extra trött. Samma var det med huvudvärk. Hade det på dagarna ett par gånger, men barnen var högljudda och vi var inomhus så det var rätt instängt och hög ljudnivå, vilka förstås också kan bidra till huvudvärk. Fick för mig någon dag att mina bröstvårtor var ömma, men tänkte sen att det var inbillning.
Så mja... Kanske har jag haft symptom som berott på graviditeten, och kanske inte. Nu är det framförallt molande värk som kommer korta stunder någon gång ibland. Det oroar mig jättemycket, men jag får bara vänta och se. Jag frågade idag när jag ringde till Sophiahemmet om jag kunde få Progesteron (vissa kliniker ger det för att minska risken för missfall, men det är omtvistat om det verkligen har någon effekt). MEn sjuksköterskan sa att de inte gör det på Sophiahemmet förutom i väldigt extrema fall. Bad också om att få ta blodprov och kolla att HCG-hormonet forsätter öka, för att veta att det inte är ett dött embryo där inne i livmodern, men det fick jag inte heller. Hon sa att det snarare brukar oroa en, än lugna. :S Så nu är det helt enkelt bara att vänta och hålla alla tummar. Fick i alla fall UL väldigt snart, 2 december, så det känns skönt. Hoppas hoppas vi kan se hjärtslag då.
Hur går det för er andra, var i era cykler ligger ni nu? Håller förstås alla tummar för er med! <3