attlangta01: Jag känner precis som du! Det är så påsfrestande, och stressande, att inte kunna göra något åt det. Att allt ligger i slumpens (och läkarnas) händer. Själv bara är man. Går och hoppas och önskar och längtar men ändå blir man besviken gång på gång. Medan "alla" omkring en blir på smällen bara av att titta på ett par kalsonger. :P Flera av de mammor jag umgås med försökte i 1-2 månader innan de blev gravida. Hur är det möjligt?! Nu när man vet hur svårt det faktiskt är att bli gravid (och hur dåliga oddsen är ÄVEN för de utan fertilitetsproblem) funderar man över hur nån över huvud taget kan bli gravid. Jag menar ÄVEN om man prickar in rätt dag(ar) så är det vad jag förstår knappt 20% att det lyckas, och 20% av de som gör det, får missfall. Jag kan verkligen inte förstå hur alla tycks bli gravida utan att knappt ha försökt. Varför ska det vara så himla svårt för oss? Orättvist är verkligen rätt ord för den här situationen men befinner sig i nu.
Ingen har frågat mig om vi vill ha fler barn snart, men å andra sidan vet ju alla som jag känner att vi fick kämpa några år och gå igenom IVF för att bli gravida med vårt första barn. Så då finns kanske en större känslighet för ämnet, jag vet inte? Hur var det med din son, attlangta01, blev du gravid spontant eller med fertilitetshjälp?