Fler som gör hormonbehangling för att få ägglossning, utan IVF?
Gjorde en ny tråd om detta för jag såg inte den här, men nu kan jag ju ta bort min!
Jag heter Alexandra, är 26 år, och går på Sophiahemmet i Stockholm. Har kört Puregon i ett par veckor nu och fick besked idag att jag får ta Ovitrelle på söndag. Nu kör vi! :)
Bakgrund: Slutade med preventivmedel 2010, fick börja med Pergotime redan efter några månader då jag bara har mens 1-2 ggr/år. Fick aldrig nån ägglossning. Gick vidare till hormonbehandlingar (på Sophiahemmet) jan-maj 2012, utan resultat. Fick sedan tid till IVF augusti 2012 och lyckades på första försöket, har nu en son på ca 13 månader. I augusti 2013 började vi försöka igen, med hormonbehandling, men det ville sig inte. Har nu under våren gjort två IVF-försök (med frysta ägg) som slutade i ett missfall och ett minus. Då vi inte har råd med fler IVF:er kör vi nu på "vanliga" hormonbehandlingar igen och hoppas på att det förr eller senare ska ge oss ett syskon till lilleman!
Finns det nån BIM-lista i tråden? Intressant att se vilka som är i samma sits och att kunna följa varandra. :)