• Svar på tråden Gravida 30+ som kämpat & längtat länge efter plus
  • miap01

Allt såg ut som innan, ingen förändring där inte vilket vi är nöjda med. Vi bestämde inte något om att boka in en ny tid heller, utan det får min ordinarie läkare som är på semester nu ta ställning till när han kommer tillbaka om en v. Så förhoppningsvis är det bara vanliga bm nästa v :)

Går in i v 32 idag :))

Tvättar bebiskläder lite efterhand nu också :) kanske åker skötbordet upp i helgen...

Jag mår också illa till och från, igår hade jag ganska ont i ena ljumsken också. Börjar känna av lite krämpor kan man säga..

• Baktakt

Jämna plågor och inga otrevliga vändningar då. Bra!

Det ser ut som om jag kan visa upp innehållet i Pampers/babyproffsens babybox efter helgen. Detta förutsatt att ni inte redan skickat efter och vet.

• miap01

Visste inte man kunde få det hemlevererat!!! Jag som aldrig fått tummen ur och orkar hämta det när jag ändå är i stan på andra ärende... Borde kollas upp!!

• Baktakt

Du får be din man att hämta den. Det borde väl tilltala en samlare? (Min man skulle aldrig köpa det argumentet förvisso...men man kan alltid hoppas att det är enklare att få två tummar ur, haha!)

Jag var inne på babybox-sidan och såg att man numera kan få en box på Lloyds apotek också. Ska se om jag hinner förbi idag och höra hur man gör då. När jag beställde för en månad sedan, så kunde man bara välja att få babylandboxen skickad, eller att hämta själv hos babyproffsen.

Känner mig som värsta tanten som jagar rabattkuponger och gratisäter på affärernas provsmakningar. Billigt är bra, gratis är gott! Jag lovar dock och svär att jag väl känner till att "There's no such thing as a free lunch"

Knyttet busar runt som bara den i magen och jag har själv märkt att jag kan ploppa upp min navel. Det ser helt galet ut i magtrakten nu för tiden, mao, men roligt är det!

• Anceka m D

Jag tror att jag smälter bort snart. Nu får det väl ändå bli lite svalare?

Imorgon är det 9 veckor kvar till BF. 9 veckor! Det känns just nu länge men jag gissar att det snart kommer kännas kort. En semestervecka kvar och sen de där förbenade fyra jobbveckorna. Men sen! Sen ska jag äntligen förbereda ordentligt. 

• Baktakt

I den ände av Skåne där jag varit har vi fått en rejäl störtskur ikväll. Det var verkligen välbehövligt! Vi satt ute och åt under ett stort parasoll när det regnade. Ljuvligt! Men nu känns det lika varmt OCH fuktigt igen. Smälta bort var orden, Anecka!

Nu är det dags att sova iaf. Jag hoppas innerligt på en sval natt. Dmi.dk lovade tropisk natt mellan söndag och måndag häromkring, så EN skön natt skulle inte skada desförinnan.

• Baktakt

Dags för boxen från Babyland/Babyproffsen!

Jämfört med för fyra år sedan är boxen mindre än hälften så stor, men det är betydligt mindre reklam i den också.

Rabatter:

30:- + 300 poäng på pampers New baby strl 1-3.

10% på Apotea.se

Övrigt:

2 doser fläckborttagningsmedel

Napp från Esska

4 Pampers New baby strl 1

Vi Föräldrar gravid

Haklapp

Tandkräm

Reklam:

Erbjudande hos Goboken

Oral B-folder om plack

Pampersfolder om graviditet

Trygg-Hansa om barnförsäkring

• Baktakt

Lloyds apoteks box innehöll förvisso en del bra grejer, men mest sådant som fanns i andra.

2 doser fläckborttagningsmedel

2 Multi-mam kompresser för smärtlindring vid amning

1 dos Mam baby dent för smärtlindring vid tandsprickning

1 förp. lactocare mjölksyratabletter

1 napp från MAM

Vi föräldrar vänta barn (samma som i Babylandboxen)

75:- rabatt vid köp av MAM bröstpump

Diverse reklam för produkterna i boxen.

• miap01

Avis på dina boxar baktakt :)

Men jag orkar bara inte ta tag i att skaffa dessa :/

I går var jag hos bm, sf mått på 27, hade inte ökat i vikt heller, men det är jag glad för. Hade inte orkat bära ett gram till känns det som. Denna värmen tar kål på mig...

Det flyter på med mitt sockervärde också, läkaren ringde idag efter att ha tittat på den senaste veckans test, han var nöjd även om det legat högt ett par ggr. Han sa att man fick synda annars blev det förbaskat tråkigt, och det håller jag med honom om.

Imorgon hoppas jag på regn så jag orkar ta mig till affären för att fylla på kylskåpet. Mannen har hjälpt mig nu dessa dagar genom att hämta och lämna barnen, det har sinkat honom lite men jag är så tacksam för detta...

Vi har skruvat ihop skötbordet , nu börjar bitarna falla på plats. Ska väl snart få ihop vaggan också. 3v till snitt :)

Tvättat upp de sista också dvs filtar och små kräkhanddukar :)

Snart är vi helt redo för bebis med andra ord.

Nästa v är det nytt tillväxt och flöde samt träffa läkaren inför snittet :)

Anceka, jag är inte alls avis på dig som måste jobba 4 v till. Tycker riktigt synd om dig faktiskt.

Här har jag lämnat in planering till fk inför föräldraledigheten och så måste du jobba 4 v till, bläää för det!!

Svar på tråden Gravida 30+ som kämpat & längtat länge efter plus