• Svar på tråden Gravida 30+ som kämpat & längtat länge efter plus
  • Anceka m D

Sonen hade jättemycket hicka i magen. Med denna har jag hittills inte märkt något sådant. :)

• Baktakt

Är det bara jag som blir vansinnig på nya gränssnittet? Börjar t.ex. scrolla, då bryter sidan och går tillbaka till toppen.

• Baktakt

Idag kom Allt för föräldrars "paket". Ett utdrag ur en ny tidning, "Louis", en "Föräldraguiden gravid", rabattkuponger på apotek Kronan och Kappahl. Bodyn från Kappahl som skulle ingå får man om man tar med en kupong och går till Kappahl.

Man får 100:- att handla för i Allt för föräldrars shop, men jag har inte kollat om där finns något intressant.

Sen var där en lapp om gravidförsäkring från Skandia, men vad jag förstod var det bara reklam för deras gratisförsäkring.

• Baktakt

Det där med vikt är konstigt. Nu har jag inte gått upp på en vecka. Tur att knyttet busar runt rejält om dagarna, så jag slipper undra hur det är Tror också att det kan bero på att jag skippat järntabletterna några dagar och att magen är lite gladare. Har sluppit magontet jag haft efter middagen också. Men, men. Nu är det på det igen, så jag orkar med allt.

• miap01

Phu v 29 idag! Har haft fullt upp den senaste v känns det som, med kalas och undersökningar mm.

Var på tillväxt i tisdags och bebis är 23% mindre än genomsnittet, så det blev nytt tillväxt ul om två v.

På måndag åker vi till Gbg och går på liseberg, hoppas det inte är lika varmt som det är idag.

På måndag är det 6v till planerat snitt!!! Vi har inte skötbord, inte kollat vårt babyskydd eller babysitter och inte tvättat ett skvatt... Denna helgen ska vi på bröllop och nästa helg är det barnkalas för lillfis, sen får jag väl ta tag i allt det andra :/

Vad mycket fint och nyttigt det var i de babyboxarna. Får nog ta och hämta ut Apotekets iaf, sen har jag ett som ska hämtas ut på babyproffsen.

• Anceka m D

Mia: Hur stora/små var dina andra barn?

Själv går jag in i vecka 29 på måndag och då ska jag också till BM igen, ska bli intressant att se om blodvärdet gått upp och hur stor magen är. :)

• Baktakt

Du är vad jag förstår inte så stor på någon ledd, Mia, så kan det också inverka på bebisens storlek? Det, och syskonens storlek borde väl inte vara helt irrelevant? Bra med täta kontroller iaf

Kolla babyskydd var bra tänkt. Jag skulle ju kolla datum på vårt.

Vecka 25 för mig imorgon!

• miap01

De andra har legat på ca 13% mindre. Nä varken jag eller mannen är stora precis, och det gör ju på sig. De som stör lite är att för tre v sedan låg han på 12,5 % mindre, och att det har ökat så pass som till 23% på dessa veckor.

Står det datum på babyskyddet?? Trodde bara det stod hur många år det funkade :/

När jag var hos bm sist var mitt sf-mått 23,kommer inte ihåg vilken v det var i dock kanske 26, det var litet,men inom gränserna. Själv tycker jag att jag är ganska stor, haha.

• Baktakt

Det låter ju lite sådär. :-/ Håller tummar för att det vänder.

Jo, det ska vara en cirkel med pil som visar år och månad (på vårt Brio iaf). Vad jag förstått är det NTF som rekommenderar max 5-7 år gamla skydd, men de är ju en intresseorganisation och det finns - mig veterligen - inga lagkrav på någon åldersgräns.

På tal om stor har jag fått ge upp att stå upp och knyta skorna. Och sf-måttet säger inte mycket om hur stor magen är, bara livmodern, så magen kan ju rent teoretiskt vara muheffastor. Undrar om jag får min mätt på onsdag..

Svar på tråden Gravida 30+ som kämpat & längtat länge efter plus