• Svar på tråden Gravida 30+ som kämpat & längtat länge efter plus
  • miap01
    Baktakt skrev 2014-04-15 15:47:53 följande:

1/9500, så betydligt bättre än med E. Jag frågade efter de individuella siffrorna, men barnmorskan sa att det var fullständigt irrelevant och bara slutsumman som var av betydelse.

Det var ju super siffror! Hur var din ålder? Åldern har tydligen ganska stor inverkan på resultatet.

Jag tror vi alla tre kommer få fina perfekta bebisar!
  • Baktakt

Mia: ingen aning. Överlag var barnmorskan bara intresserad av att få det överstökat. De är vad jag förstår fem personer på MAS i Malmö som gör KUB, RUL och TUL på löpande band - 14 vars per dag - så hon var benhård med att inte lämna ut något mer än slutsiffran, ta betalt för bilderna och hämta in nästa kvinna.

Åldern är ju baserad på statistik och det är väl egentligen lika relevant som att påstå att alla kvinnor har 38 i skor. Det stämmer i snitt, men det finns en risk att det är rätt få som uppskattar en promenad.

• Anceka m D

Vet ni vad, nyfikenheten tog överhanden nu på kvällen så vi kollade kön. Det blir en flicka.

• Baktakt

Hihi! Kan tänka mig att set är nästintill omöjligt att låta bli att kolla Då gissar jag att namn blir (lite) enklare.

Idag ska jag på glukos #1. Tänkte att jag skulle sova länge, så att jag inte hinner tänka på mat innan, men vaknade kl 5 av en skrikig pippi utanför fönstret. Stängde, satte i öronproppar och har sedan dess legat klarvaken. Vill inte väcka min man i onödan heller, så här ligger jag och försöker vara tyst...Gah!

• Anceka m D

Hoppas att glukosbelastningen går bra! Det verkar inte så kul.

Jo, vi kan ju iaf koncentrera oss på tjejnamn nu. Men vi är rätt kräsna så lätt blir det inte.

Jag funderar på när man ska börja med järntabletterna. Vanligast är väl att det behövs runt vecka 20 men jag låg lägre från början den här gången. Är inte så himla sugen bara, är trög i magen som det är.

• Anceka m D

Förresten, Mia har du börjat känna något? Jag känner inte ett smack och nu börjar jag längta lite!

• miap01

Gud bad skönt Anceka att allt såg bra ut!! Och grattis till tjejen, en helt ny värld kommer öppna sig :) mycket roligare att köpa tjejkläder :)

Vi gjorde vårt kub i Ystad där tog de sig verkligen tid, och där är det bara en som gör kub.

I går fick jag tre brev från region Skåne, smacka om att känna sig som en sjuk pensionär. Det var två ul tider och en tid till hjärtläkaren, alla klämms dessutom in på samma dag den 28 mellan 10:45 och 13:15, inte illa pinkat! :) efter de besöken kommer jag köra till polaren och pyret och handla första stl 44 plagget, såg att de även börjat med mini storlekar :)

Jag har börjat känna nu Anceka, framför allt när jag lagt mig på kvällen brukar den fara rundor. Men det blir mer och mer lite när som helst.

• miap01

Just det sen har jag rul på onsdag :)

Och i helgen ska denna familjen trotsa folkmassorna och köra till gekås, Ullared :) deras vita vagga ska jag bara ha. Det var ju nästan 5 år sedan vi hade bebis sist, så det blir till att komplettera med sitter och baby gym och lite annat smått och gott. Kanske jag kommer reka mest denna gången och köra dit igen, måste ju fylla ut mina dagar med något.,,:D

Svar på tråden Gravida 30+ som kämpat & längtat länge efter plus