Baktakt skrev 2014-04-03 08:03:06 följande:
Jag kollade tillbaka och hade väl en vecka sist vid den här tiden som var tyst. Det är väl bara att avvakta och se. Häromdagen frågade svärmor mig om jag inte skulle gå ner i tid efter knyttet. Eh...nej. Jag behöver etablera mig på arbetsmarknaden igen efter skitjobb och lång tid som konsult på bänken. Fast det sa jag inte. Jag påpekade att det var min man som behöver gå ner i tid för att hinna träffa sina barn och omtanke om hennes lille plutt slår aldrig fel. I hennes värld finns 1,5 förälder. Mamman och bifiguren pappa. Gör min man middag en kväll anser hon att han förtjänar Nobelpriset, men gör jag det så är det normalt. Jag får "tack för maten" när vi bjuder och jag lagar. Han får stående ovationer. Tack och lov har min man klippt sin ände av navelsträngen och säger ifrån när hon går för långt. Och i det stora hela är hon trots allt en bra svärmor och fin farmor. Men ibland får hon mig att slita mitt hår.
Får inte alla svärmödrar det ?:)
Har också en jättebra svärmor, men hennes grodor som ploppar ut är ibland lite mycket. Jag kan ta det och säga till men min svägerska är betydligt yngre och har lite svårare för det.
V 16 idag och läste att livmodern nu kunde börja träna sig genom sammandragningar, tror det är det som plågat mig den senaste tiden :/