• Baktakt

Gravida 30+ som kämpat & längtat länge efter plus

Grattis Mia! Vilket litet underverk han är! Du håller väl oss uppdaterade om hur det går?

Två dagar kvar på jobbet låter underbart kort, Annecka. En annan har 27 arbetsdagar och 58 dagar till BF.

Annwak: Du är inte sugen på att paxa 21/11 då, antar jag?

• Baktakt

Ikväll har mannen börjat maskera Knyttets rum inför målningsstarten imorgon. Känns dödens spännande! Från att ha varit en avkrok i huset ska vi göra ett krypin till Frida, Clara, Elin, Märta, eller kanske Lykke. V

Jag fick veta häromdagen att det är från 33+0 som man inte längre stoppar förlossningen om den startar före utsatt tid. Idag är jag på 32+0, så plötsligt känns det bråttom att inreda, tvätta och packa BB-väskan. Men först måla. En sak i taget. Hon försöker förvisso bryta sig ut, men har inte luskat ut vilket håll som är lämpligast än

• Baktakt

Du gör nog rätt, Annecka!

Ute åskar det och inne i magen kännas bebisens rörelser typ likadant. Kan det vara att hon skruvar ner sig? Minns inte om min BM sa att hon var rörlig, eller ruckbar i onsdags.

• Baktakt

Tråk! Det är verkligen en klassiker att bli sjuk när man är ledig. :-/

E är toksnorig, men annars pigg, så man får väl se vad hon drar hem från förskolan den här terminen. En dagisvinter var minst 2/3 av familjen sjuk konstant från november t.o.m. april. Vare sig kul ekonomiskt, eller styrkemässigt! Hoppas man byggt upp lite försvar nu...

• Baktakt

Mia! Hur har det gått för er efter regnet? Vi fick "bara" en hel månads regn på ett dygn där vi bor - 65 mm - och i Malmö fick de ju kring 100mm.

Jobbet i Malmö har strömavbrott, så jag jobbar hemifrån idag och är SÅ glad att vi flyttat från stan. Alla grannarna hade fått översvämning hos sig innan, eller under tiden vi bodde i vårt gamla hus. Vi var de enda som klarat oss undan, men den lär inte ha klarat sig den här gången. Dels kan jag inte minnas att jag har varit med om något motsvarande regn i mitt vuxna liv och dels för att mäklaren som sålde åt oss sa att antalet torra källare i Malmö gick att räkna på ena handens fingrar. Källargaraget vi hyrde i området lär ju också ha svämmats över. Det brukade stå rejält med vatten på golvet där, även vid mindre skurar. Obestämd

• Baktakt

Skönt!

Jag har gått ner till 75% nu och 25% FL. Det känns som om det inte hade funkat med mer jobb än nu. Jag kommer att jobba hemifrån någon dag i veckan och då kan jag ju lägga mig och vila ryggen vid behov. Den har börjat protestera en del nu och i kombination med - för dagen - tokig bebis, så behövs det täta pauser.

Kollegerna säger att jag stånkar som om jag var mycket längre gången och när jag tittar tillbaka på hur jag mådde vid samma tid med E, så är skillnaden stor i hur jag mår och vad jag orkar.

• Baktakt

Eller hur?

Det ska flytta in en ny liten människa i huset. En som vi inte känner än, fast hon egentligen bott här länge redan.

Låter mer som en osalig ande än ett barn.

• Baktakt

Jag är trött på att vara gravid nu! Ont överallt, magen funkar inte och jag får inte sova. Men bebisen är inte klar och jag måste härda ut. Jobba 75% känns helt omöjligt nu. Ska man sjukanmäla sig då, eller ta mer FP? Kan (får) man ändra så sent?

• Baktakt

Det låter fint med manikyr och frisör! Jag har också lite lyx inplanerad, men det är ju i oktober, så lite svårt att hålla modet uppe med det än

Kommer att jobba hemifrån lite nu. Hoppas det hjälper. Har också slutat med järnet, men inte orkat laga vettig mat, så magen är ju inte gladare. På torsdag är det dags för BM-besök. Får se vad som kommer fram då. Får prata med henne om sjukskrivning kanske, annars får jag väl bara sjuka mig på sluttampen. En vecka funkar ju utan intyg. Är mest rädd att jag skulle bli galen av att gå hemma.

Svar på tråden Gravida 30+ som kämpat & längtat länge efter plus