Flash Gordon skrev 2014-04-16 00:03:36 följande:
Jag har, i jämförelse med dig och politikern, tydlgien en övertro på kunskap.
Det du menar är en specialkunskap bygger fortfarande på att politikern ifråga kan skilja en plastcykel från ett vindkraftverk. För att ta ett exempel.
Den biten kan ingen sakkunig i hela världen hjälpa till med eftersom det är just den sakkunnige som framför de argument politikerna skall bedöma.
Och saknas kunnande så kan det inte ske en seriös bedömning.
Varför kom du fram till din åsikt att kk inte kan tas bort nu?
Varför kommer MP:s politiker fram till motsatsen?
Rent naturvetenskapligt är din slutsats korrekt men varför kommer MP fram till motsatsen?
Förstår de inte grundläggande fysik och matematik från ungefär ... högstadiet ... ?
Eller är det så att drömmar går före verklighet? VET de egentligen att deras inställning inte fngerar men kär ändå för att de har en vision?
Vilket av ovan två scenarion är det mest skrämmande?
Jag vet inte, jag är inte expert på Miljöpartiet.
Inom litteraturen finns det ett begrepp "Kill Your Darlings" - som kanske står för att man ska punktera vackra luftslott eller försöka komma förbi fixeringar.
MP har väl en hel del rötter kvar till en annan tid och kärnkraftsomröstningen då många ansåg att kärnkraften relativt enkelt skulle kunna ersättas. Då - för länge sen - visste man väl inte särskilt mycket om vilket hot som bland annat koldioxidutsläppen skulle komma att innebära i framtiden.
Ja, jag tycker partiet borde skilja mellan realpolitik och visioner. Det är inget fel med att arbeta för en energiomställning som medger avveckling av kärnkraften, men man måste börja i rätt ände - och det behöver man inte vara expert för att inse.