Varför hatar folk MP?
För att de verkar ha andra prioriteringar än miljö och klimat?
För att de verkar ha andra prioriteringar än miljö och klimat?
På tal om saklig nivå.
Du sa att du inte var okunnig i ett tidigare inlägg så av ren nyfikenhet:
På vilket, eller vilka, område(n) anser du dig vara kunnig?
Alltså, relaterat till det du diskuterar i trådar som den här, vad har du för bakgrund och detaljkunskaper som du grundar dina ställningstaganden på?
På tal om saklig nivå.
Du sa att du inte var okunnig i ett tidigare inlägg så av ren nyfikenhet:
På vilket, eller vilka, område(n) anser du dig vara kunnig?
Alltså, relaterat till det du diskuterar i trådar som den här, vad har du för bakgrund och detaljkunskaper som du grundar dina ställningstaganden på?
Nu har jag än en gång fått bekräftat att miljöpartiets politiker har en hycklande inställning till homeopati. De anser att det inte är bluff. Vad är det då? Kan man vara neutral till homeopati och samtidigt tycka att homeopati skall jämställas med vanlig vård? Tydligen så kan man det om man är miljöpartist.
Jag har också fått bekräftat att miljöpartistiska politiker inte har koll på vad andra politiker i partiet gör och som i fallet themia att hon inte har koll på hur partiet agerar i de mest kontroversiella frågorna. Ett sådant parti borde inte finnas i riksdagen och de borde inte få någon makt.
Nu vet vi inte vem themia är och hur hög post hon har men vi vet att Birger Slaug var språkrör trots sina begränsningar. I fallet Birger Schlaug så märkte man inte så mycket så länge han var språkrör. Språkrören tar aldrig upp kontroversiella frågor därför att de vet att det kan stöta bort väljare. Därför kan språkrören låta mera sansade än vad de är. Jag kallar detta hyckleri. Nu när Birger Schlaug kan säga vad han vill så märker man skillnaden. Jag blev verkligen förvånad. Birger Schaug har gjort mig ännu mera negativ till detta parti.
För att de bedriver en oseriös miljöpolitik trots att det är deras huvudfråga. Sedan är de mjäkiga i allmänhet och bedriver frågor som motverkar varandra tills det bara blir en salig röra av det hela.
themia kallade mig SD:are trots att jag inte skrivit något som kan tolkas på det sättet. Jag är allmän vänster men hör inte till något parti och jag är så långt ifrån SD som man kan komma.
themia kallade mig lågutbildad trots att jag har mycket hö utbildning.
Det är sådana politiker som vi får om vi röstar på miljöpartiet.
themia griper anklagelser ur luften och kastar dem på en person som hon inte vet något om.
Detär kanske okej för en amatörchattare men för en politiker så är det inte försvarbart.
Grundproblemet med miljöpartiet är att de bedriver global politik på en nationell arena.