• Jamku

Varför hatar folk MP?

För att de verkar ha andra prioriteringar än miljö och klimat?

Jag gör omröstningar för att spara lästid
  • Svar på tråden Varför hatar folk MP?
  • dårian75fmganihka

Partiet hatas nog mest för deras attityd till droger.  Både Fridolin, Romson och Maria ferm har alla brukat droger, den sistnämnda har varit fullfjädrad kokain-missbrukare vilket kan förklara den vansinniga ståndpunkten gällande immigration.

Sannolikt har deras invandringspolitik knåpats ihop under ett massivt drogrus.

Usch! Det här är inget parti som dom andra sju.

petterssonsblogg.se/2012/12/30/nu-granskar-vi-mp/

• mr me

Jag HATAR MP för att de bedriver en fruktansvärd exploateringspolitik som de sedan ljuger om för sina väljare. Två exempel från Stockholm:

Exploateringen av Ulvsunda slottspark från 1700-talet. Äppelträd och ovärderlig parkmiljö fick lämna plats för asfalt, betong och några dussin radhus. Miljöpartiet röstade FÖR exploateringen i stadsfullmäktige, men stod sedan i DN och påstod att de var emot och att bygget var förskräckligt.

Exploateringen av Hågelbyparken söder som Stockholm. MP var ett av de partier som var drivande bakom förslaget om att bygga en nöjespark mitt i ett av Stockholms mest skyddsvärda kulturhistoriskt värdefulla grönområden. När vansinnesförslaget stoppades i sista stund, då stod Miljöpartiet med en av sina politiker och flinade brett på förstasidan i lokaltidningen och låtsades som att det var de som låg bakom att stoppa förslaget.

Miljöpartiet är ett sådant äcklande hycklarparti att det kryper under huden på mig varje gång jag ser den där flinande, lismande och hycklande Fridolin. Jag hatar honom!

• dårian75fmganihka

Dessa

mr me skrev 2014-03-28 22:44:51 följande:
    Jag HATAR MP för att de bedriver en fruktansvärd exploateringspolitik som de sedan ljuger om för sina väljare. Två exempel från Stockholm:

Exploateringen av Ulvsunda slottspark från 1700-talet. Äppelträd och ovärderlig parkmiljö fick lämna plats för asfalt, betong och några dussin radhus. Miljöpartiet röstade FÖR exploateringen i stadsfullmäktige, men stod sedan i DN och påstod att de var emot och att bygget var förskräckligt.

Exploateringen av Hågelbyparken söder som Stockholm. MP var ett av de partier som var drivande bakom förslaget om att bygga en nöjespark mitt i ett av Stockholms mest skyddsvärda kulturhistoriskt värdefulla grönområden. När vansinnesförslaget stoppades i sista stund, då stod Miljöpartiet med en av sina politiker och flinade brett på förstasidan i lokaltidningen och låtsades som att det var de som låg bakom att stoppa förslaget.

Miljöpartiet är ett sådant äcklande hycklarparti att det kryper under huden på mig varje gång jag ser den där flinande, lismande och hycklande Fridolin. Jag hatar honom!
    Dessa vidriga avskum är som meloner, gröna på utsidan och blodröda på insidan. Håller med, det finns INGET annat parti där det hycklas så mycket som inom detta skämt till parti.

Och du är inte ensam om ditt hat, mest hatar jag dom för deras populistpolitik som dom bedriver trots att dom vet att den är skadlig för Sveriges ekonomi samt hotar vår demokrati och sammanhållning.

Dom ska UT ur riksdagen och det senast 2018.
  • mr me
    dårian75fmganihka skrev 2014-03-28 22:58:00 följande:
    Dessa vidriga avskum är som meloner, gröna på utsidan och blodröda på insidan.
    Nej, meloner är gott... Glad
  • mr me
    mr me skrev 2014-03-28 23:02:11 följande:
    Nej, meloner är gott... Glad
    Men jag avskyr Miljöförstörarpartiet för att de förstör så otroligt vackra park- och skogsområden. Och de lyckas alltid vara framme och förstöra i områden som jag tycker extra mycket om. Hittar man ett sådant där smultronställe i Stockholm någonstans så kan man ge sig fan på att Miljöförstörarna snart är där och ska förpesta miljön med betong och asfalt...
  • Klotjohan

Jag hatar inte MP men kan däremot tycka illa om vissa saker de gör. Det som provocerar vissa att hata MP är nog att de problematiserar och ifrågasätter sådant som vissa människor tar väldigt personligt som t.ex. deras matvanor, klimatpåverkan, deras resvanor och bilberoende. Vi lever i ett paradigm där vi utgår mkt från våra egna behov och gärna blundar för vår egen inverkan. MP blir ju ofta kallade "miljömuppar" mm istället för att gå i argumentation med dom. 

Nu har jag som fd miljöpartist börjat distansera mig allt mer med partiet. Tycker de har blivit ännu ett parti för karriärister och pr-folk och tappat sitt folkrörelseursprung. 

• mr me
    Klotjohan skrev 2014-03-28 23:17:16 följande:
    Det som provocerar vissa att hata MP är nog att de problematiserar och ifrågasätter sådant som vissa människor tar väldigt personligt som t.ex. deras matvanor, klimatpåverkan, deras resvanor och bilberoende.
    Miljöpartiet är ett miljöfientligt parti. Det är därför jag hatar dem.

Miljöpartiet har så vitt jag vet åtminstone inte de senaste tio åren på allvar tagit upp något av det du nämner. Istället motionerar de ofta om olika nya exploateringsprojekt som hotar värdefulla naturområden.
  • themia
    mr me skrev 2014-03-28 23:20:07 följande:
    Miljöpartiet är ett miljöfientligt parti. Det är därför jag hatar dem.

Miljöpartiet har så vitt jag vet åtminstone inte de senaste tio åren på allvar tagit upp något av det du nämner. Istället motionerar de ofta om olika nya exploateringsprojekt som hotar värdefulla naturområden.
    Hat är något de människofientliga ägnar sig åt.

Vi andra ägnar oss åt varandra och tänker på våra barn och barnbarn.
    Du har all rätt att säga din åsikt, men ingen rätt att slippa bli motsagd.
  • mr me
    themia skrev 2014-03-29 09:48:53 följande:
    Hat är något de människofientliga ägnar sig åt.

Vi andra ägnar oss åt varandra och tänker på våra barn och barnbarn.
    Det är svårt att inte känna stark avsky när man ser effekterna av Miljöpartiets politik omkring sig. Vare sig det är berg av sopor i tidigare vackra naturområden eller värdefulla parkmiljöer som skövlas med marken.
Svar på tråden Varför hatar folk MP?