Varför hatar folk MP?
Jag HATAR MP för att de bedriver en fruktansvärd exploateringspolitik som de sedan ljuger om för sina väljare. Två exempel från Stockholm:
Exploateringen av Ulvsunda slottspark från 1700-talet. Äppelträd och ovärderlig parkmiljö fick lämna plats för asfalt, betong och några dussin radhus. Miljöpartiet röstade FÖR exploateringen i stadsfullmäktige, men stod sedan i DN och påstod att de var emot och att bygget var förskräckligt.
Exploateringen av Hågelbyparken söder som Stockholm. MP var ett av de partier som var drivande bakom förslaget om att bygga en nöjespark mitt i ett av Stockholms mest skyddsvärda kulturhistoriskt värdefulla grönområden. När vansinnesförslaget stoppades i sista stund, då stod Miljöpartiet med en av sina politiker och flinade brett på förstasidan i lokaltidningen och låtsades som att det var de som låg bakom att stoppa förslaget.
Miljöpartiet är ett sådant äcklande hycklarparti att det kryper under huden på mig varje gång jag ser den där flinande, lismande och hycklande Fridolin. Jag hatar honom!