• Gredelina

VLCD - Är du med?

I morgon börjar jag. Har gjort det förr och det har gått bra, gick inte upp, nu vill jag ner det sista. Är du med?!:)

• Svar på tråden VLCD - Är du med?
  • Joss1mami
    Tavia skrev 2014-02-19 09:46:55 följande:
    Jag hoppar gärna på jag också! Är på dag 10 idag, soppor och lite mat på kvällen just nu!
    Låg i morse på -6 kg
    Bra jobbat! Jag började i lördags än är jag positiv! Det är ju för mig själv så det ska nog gå bra!
  • Joss1mami
    Gredelina skrev 2014-02-25 22:58:53 följande:
    Hej! Jag får börja om, dag ett från och med i morgon. Har legat i en riktig rejäl kräksjuka och det enda jag fick behålla efter tre dagar var toghurt, så jag vågade faktiskt inget annat. Men förutom lite svettningar är jag back on track. ;)
    Va tråkigt att va sjuk! Men när du är frisk är det bara att köra och va positiv!! :)
  • Joss1mami

Jag började i Lördags och än så känns det bra!

Jag är positiv vi får alla tänka på att vara det.

Antingen så väljer vi att lyckas gå ner i vikt eller inte!
    Jag väljer att lyckas ;)

• Aniiee
    Joss1mami skrev 2014-03-03 08:32:08 följande:
    Beror på hur du ser på det ju såklart.

Jag tänker så att dels så är det ju en investering i min hälsa, sen så kostar ju all mat jag proppat i mig massor med pengar.

Det jag köpte kostade typ 985 kr för 3 paket (det är 21 påsar i ett paket). Det blir liksom typ 15 kr per portion.
    Jag tycker 15 kr per portion är bra pris då, mat kostar ju ändå mer per portion :)

Se det som en investering i dig själv :)
    Ja, det var ju inte överdrivet dyrt, i alla fall. Och absolut spelar ju fler saker än pengar in i sånt här.
    Yaoi is the opiate of the fangirls
  • Joss1mami
    Aniiee skrev 2014-03-03 11:53:42 följande:
    Ja, det var ju inte överdrivet dyrt, i alla fall. Och absolut spelar ju fler saker än pengar in i sånt här.
    Det funkade bra för mig att köra shakes så helt klart värt pengarna :)
  • Terie

Jag misslyckades redan på första dagen idag.... Nya tag imorgon. Är så hungrig och sugen på nåt söt, men jag SKA klara detta! Har ni några tips på hur man kan stå ut med suget?

• Joss1mami
    Terie skrev 2014-03-03 18:38:32 följande:
    Jag misslyckades redan på första dagen idag.... Nya tag imorgon. Är så hungrig och sugen på nåt söt, men jag SKA klara detta! Har ni några tips på hur man kan stå ut med suget?
    Sysselsättning är det bästa.

Promenader, simma, läsa, hälsa på folk. För mig kommer suget mest när jag är uttråkad.
    Sen så handlar det mentalt om att tänka att du själv vill välja att inte äta (just nu), det är inte ett förbud. Utan  du väljer det för dig själv, för att du ska lyckas! :)

Om du skulle "fuska", stoppa dig själv direkt efteråt, ta nya tag direkt. Tänk inte "Jag misslyckades jag börjar om imorn" (och så fortsätter du äta den dagen), ta som sagt nya tag direkt när du känner att du fuskar och misslyckas!

Man blir så mycket starkare när man tänker jag VÄLJER SJÄLV ínte suget som väljer åt mig!

Sen blir det lite lättare när man kommit in i det :)
  • Terie
    Joss1mami skrev 2014-03-04 08:39:40 följande:
    Sysselsättning är det bästa. Promenader, simma, läsa, hälsa på folk. För mig kommer suget mest när jag är uttråkad. Sen så handlar det mentalt om att tänka att du själv vill välja att inte äta (just nu), det är inte ett förbud. Utan  du väljer det för dig själv, för att du ska lyckas! :) Om du skulle "fuska", stoppa dig själv direkt efteråt, ta nya tag direkt. Tänk inte "Jag misslyckades jag börjar om imorn" (och så fortsätter du äta den dagen), ta som sagt nya tag direkt när du känner att du fuskar och misslyckas! Man blir så mycket starkare när man tänker jag VÄLJER SJÄLV ínte suget som väljer åt mig! Sen blir det lite lättare när man kommit in i det :)

Tack!
  • Joss1mami
    Terie skrev 2014-03-04 08:44:29 följande:

Tack!
    Så lite så vi är här för att stötta varandra!! :D
  • Terie
    Joss1mami skrev 2014-03-04 12:14:24 följande:
    Så lite så vi är här för att stötta varandra!! :D

Ja! Blir galen på mig själv, nu har jag ätit 2mackor... Imorgon ska jag INTE äta nåt, det lovar jag mig själv...
  • Joss1mami
    Terie skrev 2014-03-04 12:49:51 följande:

Ja! Blir galen på mig själv, nu har jag ätit 2mackor... Imorgon ska jag INTE äta nåt, det lovar jag mig själv...
    Ja jag vet att det kan vara svårt med själva "tänket".

Men vad får man ut av att äta 2 mackor tex? det tar 5 minuter så är det "roliga" över. Efteråt blir man ofta besviken på sig själv.

Har du svårt att bara äta shakes så kan du ju kobinera med mat? Då blir de kanske lättare att motstå.
    Tex. ta 2 shakes om dagen och äta 1 vanligt mål mat om dagen. Men då när man äter vanlig mat ska de ju självklart inte vara tex. mackor. Utan det måste vara något som är mer hälsosamt :)

För fortsätter man äta sånt ändå så kommer man bara att gå upp i vikt igen. Försök fokusera på helheten :D
  • Gredelina
    Terie skrev 2014-03-04 12:49:51 följande:

Bara upp i sadeln igen!:)
  • Gredelina

Nu har jag kört i ett par dagar och det går jättebra! Inte ens en smula har slinkt ner och Allevo fungerar väldigt bra. Äter hallon/banan och till middag den varma soppan, gillar Broccolin som jag kryddar med lite vitlök. Gott att få tugga pytte, bättre än inget. Idag fick vi MASSA semlor till jobbet, men inte en enda lovkade mig. Känns jättebra,

• Gredelina
    Joss1mami skrev 2014-03-03 08:45:19 följande:
    Jag började i Lördags och än så känns det bra! Jag är positiv vi får alla tänka på att vara det. Antingen så väljer vi att lyckas gå ner i vikt eller inte! Jag väljer att lyckas ;)

Heja heja heja!!:)
  • Joss1mami
    Gredelina skrev 2014-03-04 20:43:04 följande:
    Nu har jag kört i ett par dagar och det går jättebra! Inte ens en smula har slinkt ner och Allevo fungerar väldigt bra. Äter hallon/banan och till middag den varma soppan, gillar Broccolin som jag kryddar med lite vitlök. Gott att få tugga pytte, bättre än inget. Idag fick vi MASSA semlor till jobbet, men inte en enda lovkade mig. Känns jättebra,
    Låter ju kanon! Du verkar hittat en bra inställning :) För mig går det också bra har snart gått en vecka för mig.
    Jag äter Sophiakurens pina colada, mintchoklad och kyckling soppa, den har ganska mkt bitar och är lite kryddig :) Större portion också på soppan än milkshake så de blir jag mätt på. Brukar lyxa till det med isbitar i milkshaksen och dricka med sugrör så de går ner lätt ;)
  • astors

Åååh hej allihopa. Idag började jag med allevo. Tyvärr köpte jag chili pulvret och tycker det smakar riktigt illa. Tips på soppor som är goda?

• Candygirl

Testa slankas :) Xtravaganza har goda med men tror d krävs medlemskap!

astors skrev 2014-03-22 16:42:43 följande:
    Åååh hej allihopa. Idag började jag med allevo. Tyvärr köpte jag chili pulvret och tycker det smakar riktigt illa. Tips på soppor som är goda?

• Gredelina

Hej allihop! Nya tag nu, Dag ett, hittills bra, hahaha. :) Nu är jag motiverad som sjutton!:)

• Candygirl

Gredelina du fixar det! Jag brukar så fort jag tror jag är hungrig dricka vatten o göra ngt annat o tänka på annat än mat. På 7:e dagen märkte min kropp att jsg går på 500kcal o nu mår jag bra!
    Problemet nu är att dricka 3 Shakes om dagen :(
    Tar en kl 10.00 o en 14.00 o ska ta en 18.00 men den sista får jag trycka i mig typ under hot. Jag är redan så mätt o inte alls sugen på mer. Dricker mkt vatten under dagen med.

Kämpa på. Vi är snart i mål!!

Hur många kg ska du ner?

Jag ska ner ca 20-25 om jag håller fokus ;) iaf till juni ska jag köra :)

Svar på tråden VLCD - Är du med?