• Anonym (Familj)

Hur trångt får man bo med barn innan soc tar barnen?

Hej! 

Vi älskar att bo trångt och min värsta mardröm är att bo stort. 
    Vi bor i en lägenhet på 87 kvadrat med 3 sovrum och vi har 4 barn, samt gravid med tvillingar.

När våra grannar fick veta att vi väntar fler barn hotade de med att ringa soc och anmäla oss. 
    Det känns fruktansvärt, varför får man inte välja själv hur man vill bo?? 

Vi förstår såklart att vi måste flytta till större nu när vi får 2 barn till, men vi vill absolut inte skaffa en stor lägenhet! Vi kan möjligtvis tänka oss en fyra eller eventuellt en femma om planlösningen är okej. Något större än så är helt otänkbart!! 

Men nu undrar vi helt enkelt, hur trångt får man bo innan soc får ingripa? 

• Svar på tråden Hur trångt får man bo med barn innan soc tar barnen?
  • Anonym (Familj)
    Flizus skrev 2014-02-14 00:36:00 följande:
    Du säger att "vi älskar att bo trångt"

Vilka är "vi"? Inkluderar det dina barn? Fundera över dina prioriteringar.

Ja, vi föräldrar älskar det såklart, men även barnen trivs. De har iallafall inte uttryckt någon önskan om att flytta.
  • Anonym (finns)
    Anonym (Familj) skrev 2014-02-14 08:45:36 följande:

Behöver de? Säger vem? Detta är bara ett dåligt påhitt av västerländerna som kommit till nyligen. Barn skadas inte av att bo nära sin familj, snarare tvärtom. Tror du verkligen att alla barn i hela världen har (eller vill ha) ett eget rum?

Tre av våra barn är redan i skolåldern. 10, 8, 7 och 5 är de.
    Det finns forskning som visar att barn behöver ett eget utrymme där de kan dra sig undan och få vara i fred. Men hur stort det är sägs inget om. En familj som bodde här tidigare hade byggt runt våningssängen i det ena rummet så att det blev avskilt där för dem.

• Noname00
    Anonym (Familj) skrev 2014-02-14 08:45:36 följande:

Behöver de? Säger vem? Detta är bara ett dåligt påhitt av västerländerna som kommit till nyligen. Barn skadas inte av att bo nära sin familj, snarare tvärtom. Tror du verkligen att alla barn i hela världen har (eller vill ha) ett eget rum?

Tre av våra barn är redan i skolåldern. 10, 8, 7 och 5 är de.
    Det är upp till var och en att göra sina egna bedömmningar som med allt annat.
    Självklart ska ett barn vara nära sin familj, men  det skada inte av att ha ett eget rum att kunna vara sig själv i ibland, om det vore så dåligt så skulle alla bo i 2 or och 3or med åtta ungar, men det är tyvärr inte så där jättevanligt.

Om man frågade alla barn i hela världen så tror jag att de flesta skulle vilja ha ett eget rum, jag hade det mina vänner hade det och det är nog så många barn vill ha det  något "eget" också det är faktikst den vanligaste modellen idag.

Även många föräldrar vill ha ett eget rum.

Vad menar du med bo när sin familj att de bor långt bort för att de hamnar på andra sidan väggen?
  • Anonym (5barn)

Jag bor med mina 5 barn i en 4a på 90 kvm inte har soc kommit och erbjudit något större eller hotat mig . Detta fungerar för oss och jag har inte råd att bo större heller ! Dom 2 äldsta (19 och 16) har eget rum , 9 och 8 åringen delar rum, bebisen sover med mig i vardagsrummet som jag har delat av . Jag däremot hade velat ha en 5a så 9 och 8 åringen fick eget rum men har man inte råd har man inte , inte nu med FP iaf sen när man jobbar igen så kan mAn ju flytta

• Anonym (:))
    Anonym (Xander) skrev 2014-02-14 00:43:00 följande:
    för att de är syskon och vill vara med de andra för att leka eller retas?
    Regler och diciplin finns inte i din familj eller?
  • Anonym (Xander)
    Anonym (:)) skrev 2014-02-17 23:12:54 följande:
    Regler och diciplin finns inte i din familj eller?
    kadaverdisciplin? nej.
  • Anonym (:))
    Anonym (Xander) skrev 2014-02-17 23:20:44 följande:
    kadaverdisciplin? nej.
    Hm.. ingen skillnad mellan att "stör inte syskonen när de pluggar" och kadaverdiciplin? Jag beklagar!
  • Anonym (Xander)
    Anonym (:)) skrev 2014-02-17 23:24:14 följande:
    Hm.. ingen skillnad mellan att "stör inte syskonen när de pluggar" och kadaverdiciplin? Jag beklagar!
    och du tror det funkar när det gäller sex barn på sjuttio kvadrat? jag beklagar.
  • Anonym (för trångt)

Vill inte barnen prata ostört med kompisar? Var ifred? Klart att äldre barn helst har eget rum!

Svar på tråden Hur trångt får man bo med barn innan soc tar barnen?