• Anonym (beroende)

Missbruk av nässpray

Jepp, jag har insett det. Jag är helt fast i min nässpray. Det går inte att sluta, får jag inte min spray så blir jag totalt täppt i näsan och får nästan panik då jag har väldigt svårt att andas genom munnen på ett naturligt sätt. 

Vad tusan ska jag göra? Det har gått så långt att jag har nässprayer överallt. Har jag bara en flaska så blir jag genast orolig att den ska ta slut och att jag inte ska kunna andas.

Finns det någon med liknande erfarenhet som lyckat sluta med sprayen? Ge mig era tips, för jag vet inte hur jag ska bära mig åt. 

• Svar på tråden Missbruk av nässpray
  • Anonym (beroende)
    Luella L skrev 2014-02-11 15:47:09 följande:

Skratt! Precis. 2-3 sprut, invänta ngra minuter- välkommen till himmelriket ;) Här hemma köper vi alltid 4-5 åt gången och skulle någon vara slut och det inte finnas så sågas den sista upp med brödkniv, substansen som finns kvar på liten sked och försiktigt hälla i näsan. Herregud! Men vad gör man inte för att kunna andas :)
    Du skämtar! Jag har gjort exakt likadant. Man är bra sjuk i huvudet egentligen....
  • Anonym (n)

Det tog mig bara några dagar att vänja av, den hårda vägen. Men det kan ta upp till några veckor för de som är riktig fast. 

Ett tips är att bara använda i ena näsborren. Det kommer vara obehagligt att vara täppt i ena sida, men du kan iaf andas och får inte panik. När du har vänjt av ena sidan är det bara att vänja av den andra sida :)

• UCharlotte
    Anonym (n) skrev 2014-02-11 15:52:11 följande:
    Det tog mig bara några dagar att vänja av, den hårda vägen. Men det kan ta upp till några veckor för de som är riktig fast. 

Ett tips är att bara använda i ena näsborren. Det kommer vara obehagligt att vara täppt i ena sida, men du kan iaf andas och får inte panik. När du har vänjt av ena sidan är det bara att vänja av den andra sida :)
    Bra tips!
  • Luella L

Så enkelt och så smart- tack för tipset!
  • Anonym (beroende)

Tack för ett riktigt bra tips! Hur jäkla smart var inte det där då
  • Luella L

Hörrni, ska vi börja köra en liten avvänjning från imorgon med lite rapporter hur det går då ;)

• Anonym (n)

varsågoda :) hoppas det hjälper

• Spartacus

Har nu förlöst så hoppas mitt begär ska minska något.. jag är "periodare" och blir fast vid förkylning och graviditet. Varje avvänjning har skett genom att smörja näsan m olja men det dröjer ju ett par dagar innan näsan återhämtat sig.

• Anonym (beroende)
    Luella L skrev 2014-02-11 15:55:34 följande:
    Hörrni, ska vi börja köra en liten avvänjning från imorgon med lite rapporter hur det går då ;)
    Ja jag är på! Jag tänker köra på en näsborre i taget metoden och köpa renässans som jag ska använda under dagen istället för mentholen. 
Svar på tråden Missbruk av nässpray