Inlägg från: smultronoga |Visa alla inlägg
  • smultronoga

BF slutet på oktober i södra sthlm?

Jag försöker hålla mig ifrån att köpa ett till. . Molande mensvörk kommer och går för mig. Har du fått byta kläder eller anv du samma?

• smultronoga

Sova, ja skulle vara skönt. Själv vaknade jag kl 13 efter att ha jobbat natt. Borde h sovit längre eftersom jag ska jibba igen. Magen är svullen så jag fick maila så man får kan ev få ut gravidbyxorna på jobbet. Speciellt kl 5 på morgonen. Då är det inte skönt med tajta brallor.

• smultronoga

Tack så mycket.. . Sitter och väntar på maken utanför hans jobb. Känns overkligt men att äntligen något händer. Idag har jag verkligen symtom. Känns som jag går runt med en 5 kg tyngd nedom naveln. Sliter och drar . I fel ställning så känns det som man " klämmer" något så man får byta ställning, så det släpper. Idag får jag knappt igen brallorna.. ..

• smultronoga

Vilken underbar barnmorska. Lussna och snabba upp själv utan att jag behövde säga något. Ultraljud koll den 24/3 Blodprover dagen efter. Kubtest 10/4

• smultronoga

Måndags och tisdags så hade jag sån växtvärk och tuttarna svällde upp till sizen 2 ggr större. Idag lite öm i tuttarna. Och lite mensvärk men inte som igår. Kunde inte knäppa byxorna så tom bm sa att det är nog dags för mammabyxor på heltid.

så idag gick jag och köpte ett par till. kan ju inte gå runt i mjukisbrallor hela tiden..;).

Ja det ska bli skönt att förhoppningsvis få se det. BM var jättegullig så jag är glad att jag tog mama mia. Sen har dom även ultraljud tider på kvällarna med så den respektive kan vara med och slipper gå ifrån jobbet hela tiden.

När skulle du oå inskrivningen?. Var det imorgon så lycka till...:)

• smultronoga

Ja är ju lite mullig sen tidigare så kan ju ha något med det. Sen blir ju kroppen ganska svulle när man jobbar natt så då blir det ännu trängre i midjan.

Ett stort lycka själv till imorgon.

• smultronoga

Visst är det härligt nät något händer med kroppen. Spelar ingen roll om vad et är. Vad skönt att alla prover är bra och håller med dig så ska man njuta nu ist. Lovar när jag ser att den lilla lår bra imagen imorgon så ska jag njuta med.

• smultronoga

. Vill bara tala om att på ul så upptäckte man att fostret inte levde. Det dog för minst 3 veckor sen men kroppen har inte stött ut det. Ska tillbaks imorgon för en dubbelkoll och sen får man säkert reniss till gynakuten. Känns så tungt när man har haft det på känn med symtom som kommer och går. Hoppas att ni mår bra... Och du får gärna berätta hur det går.

• smultronoga

Tack..känns lite bättre iaf psykiskt sett men jobbigt fortfarande men bara att låta kroppen ha sin gilla gång.

• smultronoga

Åh vad gulligt att jag funnits i dina tankar. Jag jag vet ju nu hur det könns med blödningar av nu egen erfarenhet. Är ju vanligt men en sak är säkert om man kunde ordna hem en ultraljudsappsrat så skulle jag ha en varje dag. Vår dag började im hos mama mia inne i stan med gynläk. Hon sa samma sak. Sen skrev hon ut medicin åt mig som jag ska anv när jag blir pos igen. För öka genomblödningen och stärka livmodern. Som hon sa starta snart med tanke på stt du har grav hormoner på rull. Men läk ihop för psyk och fys. Sen till akuten, nytt vul. Konstatera samma sak. Sen ville hon ha tillbaks mig på åb om 9 dgr för att se om kroppen själv stöter ut det och för att vara riktigt säker. Lite jobbigt eftersom man gärna vill ha ut det på en gång så man kan vidare men samtidigt är det ju böttre att kroppen få försöka inse det själv. Annars får jag tabl på tors nästa vecka. Men har känt under dagen att det varit mer vått därnere så fostervattnet har nog börjat rinna ut, symtomen börjar klinga av och det är en smärta där nere som att livmodern börjat jobba så man får ju hoppas att kroppen fattar. Psykiskt sluta gråtit men är ju fortfarande deppig men det tar ju en stund att inse. Håller alla mina tummar och tår att ni mår bra.

Svar på tråden BF slutet på oktober i södra sthlm?