• Danisen

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

villsågärna38 skrev 2015-01-20 18:44:01 följande:

Här har vi varit och fått vaccinationssprutor idag och nr 2 av rota. Oj, oj va hon grät stackars liten Följer sina kurvor bra och allt ser toppen ut annars men lite gnällig ikväll nu efter sprutorna så får kanske ge en alvedon om hon verkar påverkad. Hoppas på bra natt iaf med inte alltför tät amning. Är vár tredje timme här igen nu

När får man rota vaccinet? Inte hört om det alls!
  • Danisen
    Fröken Smilla skrev 2015-02-12 18:08:32 följande:

Hej! Får man vara med här?

Gick precis in i vecka 7 med en liten plutt som kom till via IVF på RMC i Malmö.

Vi är/var oförklarligt barnlösa, jag hade bara något förhöjt TSH som jag äter levaxin för sedan 1,5 år tillbaka.

Vi är tursamma att ha lyckats på första försöket, fick en blastocyst och har två stycken i frysen. Kan säga att vi känner stor tacksamhet till RMC. Vilket otroligt proffsigt bemötande och vilka resurser de lägger på oss!

Mår ganska bra, även om jag fick åka hem från jobb idag med yrsel och illamående.

Kul att du hittade tråden . Välkommen!

Jag håller med dig på alla plan angående RMC .

Håller tummarna för dig, lycka till!
  • Danisen

Då säger jag bara amningshjärna halleda.. den är värre (hur den nu kan vara det) men så är det phu...!!

• Danisen

"Sippa" på en cola burk fungerade rätt bra för mig. Dricker aldrig det Annars men det fungerar mot illamåendet på mig. Även fler av de andra som varit med i denna tråden innan . Prova det. Sen åt jag mycket melon, jordgubbar, frukt och grönt över lag. Gärna lite syrligt å mest mackor haha.

• Danisen

Ni som har ont, det finns ett liniment man får lov att använda när man är gravid. Ice power heter den den är kanon. Den användes flitigt när jag var gravid. På foglossningen där BAK med t.ex och lite överallt, har kronisk värk. Prova den

• Danisen
    Fröken Smilla skrev 2015-02-27 10:29:22 följande:

Nu har vi äntligen fått se vår lilla ärta på ultraljud! Allt såg jättefint ut, det lilla hjärtat tickande på som det skulle <3

Wiiieee stort grattis till er . Fick ni ultraljuds bild?
  • Danisen
    lisodan skrev 2015-03-13 11:02:00 följande:

Någon här som fått blödning efter undersökning? Jag gjorde för 2 timmar sen ett cellprov hos bm. Det började blöda ganska mycket. Jag fick därför göra ett ultraljud och allt såg bra ut. Rätt storlek, hjärtat slog o den rörde på sig därinne. Men nu fortsätter det blöda och sist jag gick på toa kom det en mörkröd klump. Hjälp!! Kan det vara början på missfall, fast fostret lever? Eller kan det vara polypen som hon kom å? Blöde det så mycke?

på väg till akuten nu iaf. Jag pallar inte åka hem nu o avvakta. snälla, snälla jag orkar inte med ett missfall!! Håll tummarna för oss!

Får jag fråga varför dom tar cellprover när du är gravid?
  • Danisen
    lisodan skrev 2015-03-13 18:38:20 följande:

Danisen: Jag fick kallelse att göra mitt tre års cellprov samma dag som äggplock. Väldigt kort varsel också. Och de säger att man kan göra det när man är gravid. Har läst att det är ok också. Så hellre göra det än inte.

Jag fick inte göra under hela ivf perioden inte heller som gravid. Men 12 veckor efter förlossningen (om jag minns rätt På antal veckor). Det var därför jag undrade jag
  • Danisen
    lisodan skrev 2015-03-13 20:38:23 följande:

Vad konstigt. Fick höra från flera, IVFkliniken, dit jag först var kallad och mvc att det skulle vara ok i början av graviditeten. Läste också att det var ok. Men att man kunde blöda lite, men inte så här mycket. Nu är det inte säkert att det kommer bli nåt resultat ändå eftersom det kom blod med i proverna. Det får INTE göra det igen innan graviditeten är över!

Såklart att dom inte ska det. Nu ska ni fokusera på bebis
  • Danisen
    Moolie skrev 2015-03-16 20:34:32 följande:

Ja, jag ska dit nästa torsdag... Får prata rejält då... För jag vet att jag kommer bli nekad havandeskapspenning... Så det är sjukskrivning eller inget alls...

Man kan ta ut föräldrapenning även innan liten är född, mest så att du vet att det går om inget annat alternativ går igenom. Vilken vecka är du i nu?

Kram på dig
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015