• Jenkis

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

glader skrev 2014-10-15 20:10:26 följande:

Hej Flickor!
    Vi är på neonatal där man inte får ha mobilerna på så därav den dåliga rapporteringen, sorry! Vi mår nu bra
    Jag har fått en blodtransfusion till och känner mig mycket piggare! Ont har jag inte alls nästan och kan göra typ vad som helst.
    Hedda klarar sig nu utan värmebädd och idag har hon mest ammat och bara sondat lite. Hon går nu också upp i vikt. Dessutom är hon det sötaste jag sett!
    Det jobbigaste är den ständiga oron, helt sjukt vad man oroar sig över allting!
    Hoppas ni på "andra sidan" gör oss sällskap snart snart!!!
    Kramar

Vad kul/skönt att höra ifrån dig och vilka goda nyheter du hade med dig. Fantastiskt att ni redan ammar och att det verkar gå så fint framåt! Hon verkar jättestark er tjej.
  • Jenkis
    glader skrev 2014-10-15 22:05:26 följande:

Nån som vet om man kan lägga till bilder här via mobilen??

Ja, det skall fungera. Har du testat? Vet att mobilversionen funkat lite si och så senaste dagarna dock.
  • Jenkis
    Sillavi skrev 2014-10-16 07:44:10 följande:

God morgon

Ska till läkaren nu på morgonen. Vaknar såklart med världens magknip. Har varit dålig i magen nu ngra dagar. Förmodligen tarmarna som är upp o ner!!!

Jenkins - bådar ju positivt när slemproppen lossnat nu ska bara värkarbetet starta. Kanske det händer ngt där inne trots allt. Min slemmis gick i smådelar ca en v innan lillan kom. Snart snart snart!

Danisen - uhaa inte kul att må så kasst, men kanske det är på G snart. Vissa känner ju sig lite si o så när ngt startar. Du gör rätt i att vila o bara glo på tv. Inte långt kvar nu iaf.

Glader - åhh lilla Hedda. Kul att höra från dig. Härligt att det går framåt. Har hon gått upp i vikt ngt? Sover ni på neo båda två (föräldrarna menar jag då)? Ja oro har man nog mer el mindre genom hela livet sen. Galet hur man förändras efter att man fått barn, häftigt

Hoppas det går bra hos läkaren och att din förlossning inte har startat ännu. Be om sjukskrivning. Det behövs nog.
  • Jenkis
    johjen skrev 2014-10-16 07:44:43 följande:

Hej vänner!

Tack alla fina för att ni bryr er! Varit några kaosartade dygn, ja nästan ända sen förlossningen för snart en vecka sen. Måendet går upp och ner ner men har nu lille Adam vilande på mitt bröst. Han är så fin, kan inte riktigt tro att han är vår!

Skriver lite mer senare och ska läsa ikapp allt som har hänt här. Kram på er!

Vad skönt att höra av dig! Vi blev lite oroliga här

Låter härligt med en liten bebis på bröstet.

Skriv mer när du orkar och hinner. Nu vet vi ju att du står på benen åtminstone
  • Jenkis
    bb2014 skrev 2014-10-16 09:24:13 följande:

Dags för RUL om ett par timmar. Är nervös! Hoppas verkligen allt ser bra ut! Samtidigt pirrig för att få se bebis igen. Och kanske få reda på kön ...men mest av allt vill jag höra att allt ser bra ut!

Ni som gjort RUL i Stockholm eller annat landsting där de inte flyttar bf vid IVF. Hade ni små barn eller stora eller stämde det med bf?

Vårt har stämt vid VUL och KUB i storlek. Så hoppas det följer kurvan :)

Pirrigt! Jag var också jättenervös inför RUL eftersom vi har ett katastrofalt resultat bakom oss. Men den här gången såg allt bra ut, som det gör i 98 % av alla fall.

Vår bebis var en vecka större, men inget ändrat BF. På TUL i v. 33 var bebis 23 dagar större och sen har den varit stor sedan dess.
  • Jenkis
    Danisen skrev 2014-10-16 10:02:04 följande:

Skriver till alla er fina utan att citera

Ja, något är på gång men undra hur lång tid det ska ta innan det drar igång på riktigt liksom. Jaja vi får väl se. Ska iaf gå igenom bb väskorna idag. Har packat en till bebis och en till mig och sambon. Tycker dock det lite svårt med kläder för hemfärden till bebis. Har 2 åkpåsar (såna man kan knäppa i Babyskyddet med för där är hål för knäppet) en som skyddar mot vind och en sån mjukis från kappahls Newbie. Ska man ta med båda liksom om i fall att? Får gå en bit till parkeringshuset från lasarettet.

Har du förvärkar Jenkis?

Kramar

Nää. Inga förvärkar, men kraftiga sammandragningar som inte gör ont. Igår sa min kropp åt mig att gå och sova vid 18:30, så jag fixade lite nödvändigt och åt mat.

Somnade ca 19:30 och vaknade 22:30 av sammandragningar. Var hungrig, så det blev yoghurt och banan. Vaknade igen 24:00 av sammandragningar och kl. 03. Åt igen kl. 03. Sammandragningar vid 05 och så lugnt fram till 13:30.

Det gör som sagt inte ont utan bara ett tryck ut av sjutton. Sitter i uppskattningsvis 20-60 sek (lite olika) och det kommer oftast 3-4 stycken med ca 10 min mellanrum. Sen blir det lugnt igen.

Har slemproppsflytningar. De är sega och gula. Ibland lite åt det bruna hållet. Inga blödningar och bebis sparkar på som vanligt.

Fokuserar på att vila, äta och sova lite då och då. Man vet ju aldrig... Sitter inte och klockar, utan fokuserar på annat som film, tv, stickning, promenader och yoga.

Ser ingen anledning att ta kontakt med förlossningen ännu. Tror att bebis mår bra och jag känner mig lugn/trygg i att detta kommer att ta flera dagar till.
  • Jenkis
    villsågärna38 skrev 2014-10-16 13:39:16 följande:

Här är Livsmedelsverkets råd till ammande mammor också:

www.slv.se/grupp1/Mat-och-naring/Kostrad/Ammande/

När vi är inne på vin så undrar jag vilken Châteauneuf-du-Pape ni slog till på? Ser att den finns från 179 kr upp till 425 kr på Systemet. Sen finns det flera att beställa också, men jag antar att det är någon ur ordinarie sortiment?

Pol Roger hittade jag alla fall
  • Jenkis
    Danisen skrev 2014-10-16 14:55:00 följande:
    Jag har blandat sammandragningar och vissa är förvärkar. Förvärkarna känns mer och i hela livmodern. Vaknar inte av sammandragningarna men av förvärkarna. Får oftast molvärk en stund efter med.

Ah då kommer ditt igång närsom ska du se hihi

jag har mycket av de vanliga flytningarna, så det liksom rinner ibland man känner sig så ofräsch hehe. Men inte märkt av något av slemproppen än iaf.

Jag gör inte heller så himla mycket om dagarna, orkar inte! Jag vilar, äter, tvättar, städar, sover och lite sånt. Har ingen lust att åka bort eller så alls faktiskt. Är bjudna på dop på lördag, får se hur det känns då. Har köpt present men vet inte om vi närvarar.

Nejdå, du behöver väl inte ringa dit nu när du känner att ni mår bra? Vår bebis har varit väldigt aktiv senaste dagarna hehe...buffar och har sig mest hela tiden har du märkt skillnad på bebisen, mer aktiv eller liknande?
    Det låter som vi har det lika ungefär då.

Jag tycker bebis har varit mer aktiv senaste veckan. Kanske för att det är så trångt att minsta rörelse med ett finger känns kanske
  • Jenkis
    bb2014 skrev 2014-10-16 12:48:17 följande:

RULet gick jättebra! Allt såg fint ut och bebis var väldigt aktiv. Rätt storlek också för v. 18+3.

Och vi fick reda på att vi väntar en dotter!!

Nu firar vi med fik och mys på stan. Är båda två lediga. Svävar lite på moln!

Grattis! Vad härligt!
  • Jenkis
    Sillavi skrev 2014-10-16 12:59:17 följande:
    Det gick bra och hon var förstående. Sjukskriven 100% en vecka och sen 50% i 3 veckor och därefter uppföljningsmöte med läkaren igen. Inte lätt dock när man jobbar på ett litet företag som dessutom är inom familjen. Man känner skuld och ett ansvar när det blir såhär. Men antar att det är bäst för mig och spec för bebis. Läkaren trodde på förtidsbörd annars! Tack för ert pepp och stöd.
    Vad bra! Förstår att det tär på samvetet, men vad göra? Försök vila upp dig nu.
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015