Danisen skrev 2014-10-16 10:02:04 följande:
Skriver till alla er fina utan att citera ![](https://www.familjeliv.se/Chatt/ikoner/smile1.gif)
Ja, något är på gång men undra hur lång tid det ska ta innan det drar igång på riktigt liksom. Jaja vi får väl se. Ska iaf gå igenom bb väskorna idag. Har packat en till bebis och en till mig och sambon. Tycker dock det lite svårt med kläder för hemfärden till bebis. Har 2 åkpåsar (såna man kan knäppa i Babyskyddet med för där är hål för knäppet) en som skyddar mot vind och en sån mjukis från kappahls Newbie. Ska man ta med båda liksom om i fall att? Får gå en bit till parkeringshuset från lasarettet.
Har du förvärkar Jenkis?
Kramar
Nää. Inga förvärkar, men kraftiga sammandragningar som inte gör ont. Igår sa min kropp åt mig att gå och sova vid 18:30, så jag fixade lite nödvändigt och åt mat.
Somnade ca 19:30 och vaknade 22:30 av sammandragningar. Var hungrig, så det blev yoghurt och banan. Vaknade igen 24:00 av sammandragningar och kl. 03. Åt igen kl. 03. Sammandragningar vid 05 och så lugnt fram till 13:30.
Det gör som sagt inte ont utan bara ett tryck ut av sjutton. Sitter i uppskattningsvis 20-60 sek (lite olika) och det kommer oftast 3-4 stycken med ca 10 min mellanrum. Sen blir det lugnt igen.
Har slemproppsflytningar. De är sega och gula. Ibland lite åt det bruna hållet. Inga blödningar och bebis sparkar på som vanligt.
Fokuserar på att vila, äta och sova lite då och då. Man vet ju aldrig... Sitter inte och klockar, utan fokuserar på annat som film, tv, stickning, promenader och yoga.
Ser ingen anledning att ta kontakt med förlossningen ännu. Tror att bebis mår bra och jag känner mig lugn/trygg i att detta kommer att ta flera dagar till.