• Jenkis

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

johjen skrev 2014-10-10 10:54:00 följande:

Tack alla fina vänner här inne för att grattis! Skrattade högt åt Villsågärna och Jenkis spekulationer, ni är för härliga!

Som sagt, låg och slumrade i sängen efter att jag hade sovit dåligt när jag vaknade till vid 11 tiden att det knäppte till i magen och det började rinna en del vatten. Ringde sambon och hoppad in i duschen och vid 11:20 drog värkarna igång, 6 min emellan med än gång. Ringde fl då vattnet började bli rosafärgat och på vägen in hade jag 4-5 min mellan värkarna. Väl inne skulle det bli skiftbyte och de ville att nästa skift skulle undersöka mig vilket var ca 30 min senare. Kände att det drog på och ville ha eda men de var tvungen att undersöka mig först. Kl 14 kom den nya barnmorskan och det visade sig att jag var helt öppen! Blev ingen eda utan klarade allt med lustgas och andning och coachning från barnmorskan och sambon <3. Dock stod huvudet ganska högt upp när jag var helt öppen så fick kämpa en del för att få ner det. Konstiga värkar som blandades med krystvärkar som jag inte skulle agera på. Till slut fick jag börja krysta och herrejävlar vilken urkraft! Vet inte hur länge vi höll på kanske 45 min sen var han ute! Huvudet var lite toppigt vilket det kan bli när vattnet går tidigt men börjar redan gå tillbaka. Så skönt när han var ute och så lättad! Sen skulle moderkakan ut, gjorde lite ont och sen såg de att jag spruckit en del nedåt och en läkare kom. Verkar inte ha skadat någon muskler men fick sys en del. När jag skulle gå på toaletten första gången fick jag blodtrycksfall och höll på att svimma vilket var riktigt obehagligt. Har sovit typ en timme i natt och Adam låg hos sin pappa hela natten. Nu på förmiddagen har vi ammat lite men Adam är trött och sover mest. Allt är normalt och ser ok ut enligt personalen så det är som det ska. Jag börjar återhämta mig med lite rädd för att gå på toaletten, svider så in i bänken och får smärtstillande regelbundet. Ska försöka slumra lite här nu..

Överlag kan man väl säga att allt gick bra och relativt fort och var en häftig upplevelse! Hoppas ni som ligger i startgroparna kommer igång snart för det händer när man minst anar det .

Kram

Helt fantastiskt! Både din berättelse och att du orkar höra av dig så snabbt! Jag suger i mig vart enda ord eftersom jag tänkte upprepa din bedrift senast nästa helg

Har ni hunnit väga och mäta ännu?

Du skall se att Adam är på hugget efter dina tuttar i morgon, så passa på att vila nu
  • Jenkis
    Danisen skrev 2014-10-10 10:28:19 följande:
    En kompis dotter vägde mellan 4500-4600 minns inte exakt siffra. Dock hade bebisen lurat både bm och läkare i flera veckor att hon låg med huvudet neråt, men när förlossningen startade så märkte dem att hon låg i säte. Så det blev snitt. Men hade hon legat med huvudet neråt hade de blivit en normal förlossning. Phu... tur i oturen kanske?! Hon hade dessutom gått över tiden med 11 dagar. Jag hoppas verkligen att du får dina önskemål genomförda .

Bm uppskattar vår bebis till runt 3600 om jag går tiden ut, hoppas att det stämmer någorlunda .

Kram
    Tur att man har gjort UL så att det åtminstone inte är säte dessutom...
  • Jenkis
    villsågärna38 skrev 2014-10-10 14:33:47 följande:

Uj vilken seg dag jag har idag. Har sovit ett par tim (blev lite dåligt med sömn i natt) men helt orkeslös. Känns nästan som att jag håller på att bli sjuk. Hoppas verkligen inte det!! Hur mår ni andra som går i väntans tider? 40+3 idag här. Seeegt!!! Kram

När du känner dig så seg och låg kanske det är dags om ett par timmar

Kände sig inte Johjen också som hon höll på att bli sjuk (smittad av sambon)?
  • Jenkis
    johjen skrev 2014-10-10 14:38:51 följande:
    Japp då har jag också kissat på mig på väg till toaletten! Hann inte fram liksom! Sambon fick åka köpa nya byxor för de som jag hade på mig igår var fulla av fostervatten och de som jag hade idag är nerkissade. Härligt att vara nybliven mamma!
    Mysigt! Men det är ju inget i sammanhanget såklart! Jag tror man får vänja sig vid det mesta. När jag födde så var det tur att jag hade svarta byxor med mig/på mig, för de hann inte riktigt av + att jag inte duschade på sjukhuset utan tog på mig kläderna och åkte hem. Det blir ju lite blod vid en förlossning.
  • Jenkis
    johjen skrev 2014-10-10 18:09:45 följande:
    Kissade igenom den största bindan.. Fattar inte hur jag ska kunna börja med knipövningarna nu när jag knappt kan gå eller stå!

Adam är oerhört perfekt och len och fin! Har inte riktigt greppat ännu att jag är hans mamma. Han har ammat lite två ggr idag annars sover han.mest. Snart startar dygn två så då får vi se hur det blir..

Kram
    Du hittar nog tillbaka till kisseriet snabbare än du anar. Så länge får det bli Pampers Det brukar jag skoja om här hemma. Att vi behöver dubbla uppsättningar den första tiden. Det är väl bara att gilla läget och det är som sagt övergående.
  • Jenkis
    villsågärna38 skrev 2014-10-11 09:43:32 följande:

Nu är Bambi också här!!!!

Vaknade av första värken 03.35, var inne på BB en timme senare och då var jag redan helt öppen och 05.47 var hon här! Prinsessa nr 2! 3650 kg och 51 cm

Gick väldigt snabbt den här gången men samtidigt jättebra. Förvärkarna jag haft sista veckan hade nog mjukat upp ordentligt för allt gick liksom mer i ett nu när det väl satte igång. Behövde inte sy ett stygn och hade lustgas en halvtimme innan krystvärkarna. Resten klarade jag med hjälp av underbar man, doula och jättefin barnmorska och undersköterska som var hos oss hela tiden. Amningen har redan kommit igång också och nu sover hon som en stock! Vi har det så mysigt och stannar här till imorgon iaf.

Kramar till er alla

Vad var det jag sa! Skrev ju igår att du skulle ha henne i famnen senast som i kväll. Ha, ha.

Vilken härlig förlossning du verkar haft!

Så kul att det fortsätter gå bra för alla i tråden! Det ger mig hopp om att vi också får följa med på tåget.

Jättefin vikt och längd med! Hon ville nog vara kvar och äta mammas fina navelsträngsnäring några dagar till bara

Skönt att amningen har funkat med.

Tag hand om er nu och njut av er lilla busprinsessa!

Blir ju lite tårögd här när jag tänker på dig, Johjen, Irma och Glader.
  • Jenkis
    villsågärna38 skrev 2014-10-11 19:19:35 följande:
    Tack Vi har tre namn på listan. Juni, Lovisa och Julia. Ska ta några dar på oss och känna efter vem hon är först bara. Vi fixar bara inte det där med att bestämma namnet innan Kram
    Hi, hi. Vi kallar magen för Juni, men vet ju inte kön... Tror dock inte det blir Juni på riktigt för oss även om det skulle bli en tjej. Jag gillar ju det namnet, men för sambon är det bara ett smeknamn på magen liksom.

• Jenkis
    tusa skrev 2014-10-11 17:13:42 följande:

WOW!!

{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}SoligGRATTIS Glader/Hedda och VSG/Bambi!!Solig{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}

Så spännande att höra om era förlossningar och första dagar... känner lite rampfeber nu, ha, ha!

Jenkis, du nästa då??Cool Hoppas de räknat fel på TUL och att du slipper en +4kg klump iaf!

Danisen, visst var du och jag på samma dag där i början, men de "flyttade" dig, trots IVF, på UL, va? Tycker du kan räkna första BF som vi andra och du verkar ju vara på G! Cool

Hoppfulla Fia, händer det nåt? Vi har väl åxå samma BF?

Fick massa SD i natt efter lite sex, men helt smärtfria... kom en slemklump i morse på toan med, men den var helt klar/genomskinlig, så då är det inte slemproppen va? Inga som helst känningar idag hur som...

Danisen hinner nog före låter det som Eller du kanske om det är slemproppen?

Jag har ju gjort fyra TUL och alla visar att bebis blir 4 kg+ kan man säga. Fast det är ju jätteskillnad på precis över fyra och precis under fem...
  • Jenkis
    johjen skrev 2014-10-11 19:11:23 följande:

Hej allihopa!

Snart är Adam ett dygn och det är dags för PKU-prov och hörsel test, spännande.
    Dagen har varit bra, fortfarande svårt att gå men kunde stå upp i duschen i morse så det går framåt! Adam vill ligga vid bröstet oftare nu och hoppas det "rinner till" snart så han kan få bli mätt och sova lite längre. Vet inte om vi åker hem imorgon eller på måndag, jag vill kunna gå obehindrat innan vi åker hem så jag kan vara lite mer mobil. Annars har vi det bra här, bra personal, ok mat och skönt att sambon får sova här så vi kan vara ihop som en familj redan från början.

Hur mår ni andra? Några känningar? Tre bebisar denna veckan, blir det några fler?

Kram och tack igen för alla grattis och om jag missat någon!

Låter klokt att kunna gå innan man åker hem. Om ni tycker det är ok att ligga inne, så passa på att stanna och få maten lagad o.s.v. Då har ni egentligen inte bråttom hem kan man ju säga.

Alla känningar analyseras här Men jag tror det mest är bebis som klämmer mina tarmar och borrar/stöter med huvudet. Samtidigt är jag glad för att jag inte går runt och har ont hela tiden och tror att förlossningen är igång. Det kan inte vara någon höjdare att inte sova på en vecka typ och så skall man helt plötsligt föda på riktigt sen. Har haft två kompisar som haft så och det slutade med sugklocka för båda för att de var helt slut.

Blir spännande att kolla här i morgon och se om sista rycket på fullmånen har påverkat någon Gänget v. 39, Danisen och Tusa ligger ju bra till...
  • Jenkis
    Danisen skrev 2014-10-11 20:47:51 följande:
    Hehe ja, vi får se. Bara för att jag känner en del så lär det väl dröja längre för mig haha
    Så kan det vara

Här inne är det väldigt lugnt än så länge, men det brukar väl oftast sätta igång mellan 03 och 05, så framåt kvällen så får vi första rapporten från någon kanske

Jag verkar sova varannan natt och den här natten var den jag inte sov så bra. Tror att det mest har att göra med att vi skall träffa läkaren i morgon. Har försökt att inte tänka så mycket på i förväg vad jag skall säga, men ju närmare vi kommer desto svårare är att låta bli att vända och vrida på argumenten. Det är liksom värsta diskussionen i mitt huvud ur olika synvinklar. Typ om doktorn säger si då säger jag så o.s.v.
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015