Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015
Hur går det för dig storken? Tänker på dig!
Hur går det för dig storken? Tänker på dig!
Tusa, ja det är sant att blastocyster har en större tendens att dela sig och rent tekniskt så kan båda dela sig och då blir det fyrlingar eller att ett delar sig och det blir trillingar det är oxå en av anledningarna till att läkare inte väljer att sätta tillbaka två, just för att man e rädd att äggen ska dela sig.
Vet en tjej på FL som fick tillbaka två blaston och ett fäste men det delade sig. Så hon e gravid med enäggstjejer tänk vilken lycka med två, dubbel lycka.
Storken. Jag vet att det e svårt att tänka positivt och se ljuset i tunneln. Men jag blödde ganska mycket vid båda mina ivf graviditeter men en gick bra åndå läs min presentation under ivf 4 så kanske lite hopp tänds. Kram
På måndag börjar jag jobba igen vilket känns väldigt bra! Jag hade nog kunnat jobba idag men jag tänkte att det e bäst att vila ut sig helt från den här eländiga influensan som varit.
Vi kanske har pratat lite om det här innan. Men hur gör ni på jobbet med att tala o. För folk? Hos oss vet mina kollegor att vi gör dom här behandlingarna, och dom vet oxå att vår son kom till på det här sättet. Men det är inte mer än 3 väldigt nära kollegor som vet var i processen jag är. Det ät alltså bara dom tre som vet att jag e gravid.
Har inte ens sagt något till chefen :-/
Storken. Håller fortfarande tummarna man har rätt sköra slemhinnor när man e gravid. Kan vara något sånt.
Alltså det här med symtom e så olika olika dagar! Vissa dagar känner jag mig supergravid. Igår kunde jag bara äta kokt potatis med citron idag e jag å andra sidan mottaglig för mycket annat idag har jag oxå känt en massa molande värk i magen och träningsvärk i låren.
Lyckostjärna: ja då spikar vi att träningsverk i låren och ljumskar, att det är ett gott tecken
Moolie, chips i alla former e gott
Men det som jag ändå tycker e konstigt är att man kan ha så olika mycket illamående varje dag. Igår mådde jag väldigt mycket illa. Men idag nästan ingenting :-O
Det där CB testet tycker jag har en ganska så orättvis reklam om vad man egentligen köper. För det som går på tv så ser det ut som att man kan utläsa vilken vecka man e i fram till vecka 12. Men det stämmer ju inte. Man får bara reda på 1-2... 2-3... Alternativt 4-5 veckor.