Inlägg från: Lillebrorsfaster |Visa alla inlägg
  • Lillebrorsfaster

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Thesse86 skrev 2014-03-15 14:03:49 följande:
    Snart i vecka 7 (på måndag) och jag känner fortfarande mig inte alls gravid. Inga symtom som helst. Mina bröst har blivit betydligt mindre ömma sedan jag slutande med lutinus i måndags. Jag blir ju så nojjig av att inte känna av någonting alls. Vaknar varje morgon och hoppas på att få må illa, men icke.  Vi har 19 dagar kvar till ultraljudet, och det känns som en evighet. Men ingen blödning (inte ens ett spår) eller nått så jag antar att jag fortfarande är gravid :) Illamåendet...Kom hit!! ;) Undrar hur vanligt det är att man inte har några som helst symtom??
    Jag tror det är jättevanligt att inte ha några symptom. Min förra graviditet hade jag ingenting, och då fick vi se ett hjärta slå i vecka 7. Så jag tror inte du behöver oroa dig, men jag förstår att du gör det. Man är orolig för allt! Såklart - man vill ju ingenting annat än att vara gravid!
  • Lillebrorsfaster

Usch, har panik över att jag inte känner någonting idag. Inget i brösten. Inte uppsvälld. Inte ont i ryggen. Ingenting. Jag blir tokig, ska försöka boka om vulet.

• Lillebrorsfaster
    Pluttemor skrev 2014-03-17 13:23:27 följande:
    Välkomna hit missilerna och calimero!! härligt med nya kämpar.

Lillebrorsfaster: jag inledde vecka 9 med helt bortblåsta symtom. Vissa av dom e helt väck och andra har kommit tillbaka fast i mildare form. Var inte orolig! Massa kramar
    Jag är bara i vecka 7. Därför tycker jag att de borde hänga kvar, iaf när jag har börjat haft dem. Det är det som gör mig orolig.. har försökt få tag på kliniken för att flytta fram vulet. Usch, jättejättejobbigt nu!!
  • Lillebrorsfaster

Tack! Bor i Sthlm, i liljeholmen finns ultraljudsbarnmorskorna eller vad de heter? Bor nära. Ringer dit om jag inte får tag på kliniken. De tar 600. Men du kanske vet något billigare/bättre?!

Tack för allas omtanke!

Varför kan man inre bara få vara gravid och glad?

• Lillebrorsfaster

St Görans. De ringde aldrig upp, mailade då det inte gick att lämna telefonsvar..men som sagt, de ringde inte upp idag. Gör de inte det imorgon så kontaktar jag ultraljudsbarnmorskorna..

• Lillebrorsfaster

Har inte gjort VUL än Danisen..återkommer på fredag, förhoppningsvis tidigare..

Tack mrscecilia, ska kolla upp det. Rent geografiskt är dock ultraljudsbarnmorskorna mer praktiskt. Men tror jag har hört gott om Odenplan i något annat sammanhang..:)

• Lillebrorsfaster

Känns lite mer ok idag, kom lite krypande ryggvärk igår kväll. Och min man hävdar bestämt att brösten fortfarande är lika stora och uppblåsta ;) Känns iaf lite bättre..men ska försöka få tag på kliniken idag igen för att se om de har möjlighet att flytta tiden.

Tack alla ni för att ni är så pepprande och stöttande!

Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015