• Moolie

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

lisodan skrev 2014-02-19 10:07:14 följande:

Med IVF räknas det ej från mensdag men befruktnkngsdag. ÄP alltså. Räkna med att man är 2+0 på ÄP. (Alltså i vecka tre). Vi har ju allas prutat och sprayat olika länge. De flesta appar har att man kan välja mensdag el ägglossning. På ägglossning ska man då skriva in ÄP dagen.
    På ferring-wheel behöver man veta senaste mens. Så jag behöver ha den. :) Eller ska jag säga det en gång till? :P Hahahaha! 
  • Moolie
    tusa skrev 2014-02-19 10:18:06 följande:
    Duu det fanns ju här på FL! Den sa BF 28/10  ...är alldeles pirrig och lite hyper känner jag  ...tänk, det gick verkligen på 1a försöket  Lääänge kvar, jag vet, men kan inte tänka så, väljer att ta för givet att det blir smått i oktober  Tack Pluttemor  Visst hade du åxå fått tillbaka 2st?

Ferring sa den 20e till mig och kliniken sa den 18e! :) Ingen aning om hur det räknas. Uppenbarligen olika! ;) Men vad gör det om de räknar fel med två dagar hit eller dit?! :P
  • Moolie
    lisodan skrev 2014-02-19 10:22:56 följande:

Jamen en del oss har ju sprutat olika länge så det går ej att räkna med sista mensens första mensdag. Men man kan såklart räkna två veckor bakåt fr ÄP och låtsas att man hade mensdag då. Men ej säkert att det var så.: )
    Ska jag ringa tillverkaren till appen och klaga? Eller vad försöker du komma fram till? :P Släpp det! :)
  • Moolie
    Danisen skrev 2014-02-19 11:35:02 följande:
    Jag har en vaggis kvar till imorgon sen är det slut. Ska bli skönt, hoppas att jag kan få slippa alla finnar då hehe.

Är det DÄRFÖR mina finnar försvann nyss?! :))
  • Moolie
    Pluttemor skrev 2014-02-19 11:46:57 följande:
    Tusa: ja jag har oxå fått tillbaka två. Så det är oroligt pirrigt varje gång jag tänker på det! Lisodan: håller med om att tråden e bra Läget idag: förkylningen e fortfarande lika jobbig! Nyser hostar och snorar mig konstant! Febern har dock gett sig helt vilket ändå känns bra Denna vecka är nervös för mig. Jag vet att jag inte ska tänka så här men jag har varit gravid två gånger tidigare i mitt liv , båda via ivf varav ett resulterade vår underbara son. Men vid mina två tidigare ivf graviditeter har jag börjat blöda cirka 30-33 dagar från ÄP datumet. Första gången blödde jag konstant i nästan en månad och det hela slutade med MA. Andra gången blödde jag med men inte lika mycket. Och saken e den att det datumet börjar närma sig. Jag vet att man inte ska/bör jämföra graviditeterna emellan men jag kan inte rå för att vara nervös Menar inte att tråka ut någon med mitt själviska inlägg. Är bara nervös. Kramar

Klart du har rätt att klaga av dig på din oro! :) Det behöver man med jämna mellanrum! Har du många test hemma? Om inte, beställ fler! Allt som stillar din oro är värt alla pengar i världen just nu! :)
  • Moolie
    St0rken skrev 2014-02-19 12:20:23 följande:
    Vad tidigt ni slutar med era vaggisar? Jag ska fortsätta till V.9 med Lutinus och progynon.. hmm!?!? Att det är så olika överallt. Vi går på Akademiska. Jag är i V. 6 (5+1)

Vår klinik sa att vi skulle sluta på testdagen. Eller ja, vi ringde och berättade om våra plus på testdagen. Och vi skulle sluta ta då! :)
  • Moolie
    St0rken skrev 2014-02-19 12:30:05 följande:

Okej, men endå hur kan det vara så olika överallt??
    Ingen aning! Men vi fick vänta 18 dagar på vår testdag. Andra får testa 4 dagar tidigare! :) Då där är det med olika!
  • Moolie
    Pluttemor skrev 2014-02-19 14:46:00 följande:

Är det någon mer som är dålig i magen? Ursäkta detaljerna men jag upplever min avföring som ganska kletig och det är inte det lättaste att göra nr 2 på toa smile4.gif

Jag är både förstoppad och lös! :) Kroppen gör uppror tills hormonerna rättat till sig! :)
  • Moolie
    Pluttemor skrev 2014-02-19 15:03:29 följande:
    Moolie: ja, kroppen gör väl lite som den själv vill
    Precis! Och jag håller på att bli galen av alla hormoner! ;) Värsta konspirationerna mot mig nu om jag verkligen skulle tro på allt jag säger till mig själv! Cool Tur man har tonvis av självkritik i bakfickan!

Värsta känslan jag har just nu är nog att jag känner mig oälskad av alla förutom min man. Men kom på mig själv att min pappa försökte muntra upp mig över telefonen. Men vem snäste tillbaka?! Jo, jag! Flört
  • Moolie
    Jenkis skrev 2014-02-19 16:32:55 följande:
    Jag med. Typ varannan dag sådär. Kan ju bero på att jag äter katrinplommon när det känns hårt och så dan efter blev effekten för bra och då äter jag inte och så håller det på...

Men riktigt OK känns det inte nej.
    Nä, när jag blev dålig i magen trodde jag först att det var mensen som var på G....!

Fortsätter med humorn i denna tråden. :P Orgasmerna har faktiskt börjat bli lite obekväma...! Drar riktigt ordentligt nedanför ljumskarna... Usch! Tradigt!! :/
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015