-
4 veckor prick! :) Då är jag bara en dag före dig! :)St0rken skrev 2014-02-10 18:39:34 följande:Å Tack så mkt, då är jag i V. 4 ( 3+6 ) =)
-
St0rken skrev 2014-02-10 18:56:59 följande:Måste man vänta till TD för att kontakta kliniken med Positivt resultat ? Jag har egentligen TD 18 feb.
Vår klinik har satt ett testdatum... Men jag vill inte ringa innan! ;) Jag satt och lyssnade på samtalen de fick in när vi väntade på vårt äggplock... Jag råkade höra ett par samtal med ett halvt öra... Och de får verkligen många samtal från kvinnor och män som är stressade... Så jag känner att vi kan vänta med vårt! :)
Vår testdag är alla hjärtans dag! :) Maken frågade vad jag ville göra och jag menade på att det är väl mysigare med en kväll framför brasan med en pizza och en bra film än att sitta på en restaurang. På restauranger sitter man mitt emot varandra och stirrar ungefär... Vi bor i en så liten by att alla känner alla... Man kan inte riktigt prata om det man vill! :) Jag vill prata om bebis! :P
-
Om en vecka känns ju helt okej! ;)St0rken skrev 2014-02-10 20:01:42 följande:
Jag väntar jag också då ;) Vad fick jag 18de ifrån det är den 17de ;) -
Grattis!! :))Pluttemor skrev 2014-02-10 22:35:29 följande:Jag hoppar oxå in här. Plussade i lördags. Fick tillbaka två 5 dagars odlade embryon. Har officiell testdag 11/2. Kommer bli spännande. Vi har en pojke innan via ivf och har nu i 2 år kämpat med syskonförsök, känns så underbart.
-
Någon mer som berättat för kollegor och numer får gliringar för att man är FÖR positiv??
"Ja men du är ju full av hormoner. Klart du känner dig gravid!"
Pratar man med nästa:
"Klart du känner det! Jag var med jätte känslig! Hormoner eller inte!!" -
Jo, "alla" hade blivit irriterade på mig pga. min bråda ledighet. Så jag har berättat för de mest positivt inställda personerna på avdelningarna. Och den där kvinnan då... Och ändå arbetar jag på en förskola. Man tänker att hon borde vara lite mer förstående än så. Men jag antar att hon har bestämt sig för att ogilla mig ändå så! ;)Jenkis skrev 2014-02-11 18:57:53 följande:Skall försöka hålla käft så länge som möjligt, men det blir väl svårt eftersom alla vet att vi varit på beh....
Just nu mår jag dessutom helkonstigt trots ätit nyss, så bara tanken på att jobba också är inte kul.
Som mina andra kollegor säger "Bara stäng av öronen när hon pratar!". Men på en förskola ska det inte riktigt gå till så.... -
Vi hade nog tänkt vänta tills efteråt. Så man verkligen ser att allt är som det ska. Slipper man ringa och avboka om det skulle hända något!fruwiberg skrev 2014-02-11 21:47:01 följande:
En fråga. Jag har ju ringt kliniken och fått tid för ultraljud i v 7. Tar ni kontakt med MVC nu eller väntar ni till efter?
-
Åh nej! Hoppas det håller sig!!Jenkis skrev 2014-02-12 08:10:04 följande:Då lägger jag in trådens första blödning då... Inte förvånad... Blödde konstant i tre veckor förra gången. Började två dagar senare nu bara och jag hoppas verkligen det slutar tidigare. Blödningar är väldigt vanligt vid ivf/äd.
-
Slidtabletter. :) Vagitorier ser jag som de där konformade sakerna! :P Kanske är samma sak, men ändå! ;)Pluttemor skrev 2014-02-12 18:44:13 följande:Jag tar crinonegel och ska göra det fram till v 12 då jag har haft lite problem med blödningar i början av mina graviditeter. Jag vet att kroppen ska producera progesteron av sig självt men det känns tryggt att ha det en lägre period.
Hur tar ni lutinus? Är det vagitorier eller gel? -
Jag fick tips om "gravid app". :) Lätt namn, eller hur?? ;))Jullan skrev 2014-02-12 19:47:59 följande:
Någon som känner till någon bra gravidapp?