• Moolie

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

johjen skrev 2014-02-18 07:58:20 följande:
    Hur räknar ni veckorna egentligen? Räknar man från befruktningsdagen dvs ÄP eller återföringsdag? Eller sista mensens första dag?

Jag använder apparna! :P Hade blivit galen påsatt räkna själv eftersom en vecka tydligen bara är 6 dagar lång sen räknar man första dagen som 0 på något konstigt vis... Ah, appen är lättare för mig! ;)
  • Moolie
    St0rken skrev 2014-02-18 08:58:51 följande:

Hej! Hur känner ni för att jobba under den här första tiden? Jag är rädd, jobbar som uska och har ett tungt arbete. Hur gör ni?

Använd alla hjälpmedel som finns! Arbetade natt som vårdbiträde under 7år... Så jag förstår din oro till 150%! Nu är det läge att använda alla lyfttekniker som finns. Använd bälten, liftar och de får ta och hjälpa till själva. Om de inte kan hjälpa till själva så får ni ta dit någon som ger er hjälpmedel! LIGG PÅ!! :))
  • Moolie
    St0rken skrev 2014-02-18 09:31:10 följande:

Jag använder alla hjälpmedel och använder mer lyftteknik nu än förut. Jag tänker en extra gång innan lyft/förflyttnig. Vi har mkt hjälpmedel och vissa hjälper till lite. Men det är tungt endå :/ Jag är rädd, har väntat så länge på detta vill inte riskera ngt.
    Säg att du varit hos läkaren och de säger att du ska lyssna på kroppen.

Jag själv fick mig en spark och ett knä i magen förra veckan... Gick och kissade en gång i kvarten efter det. Så jag belyste för mina kollegor och nu ska jag inte hantera det barnet mer.

Så, var lite öppen hur du mår... Att du mår risigt osv men inte kan bli sjukskriven pga det osv.! Kanske någon klocka ringer hos någon?
  • Moolie
    St0rken skrev 2014-02-18 12:02:32 följande: