• Moolie

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

johjen skrev 2014-02-18 07:58:20 följande:
    Hur räknar ni veckorna egentligen? Räknar man från befruktningsdagen dvs ÄP eller återföringsdag? Eller sista mensens första dag?

Jag använder apparna! :P Hade blivit galen påsatt räkna själv eftersom en vecka tydligen bara är 6 dagar lång sen räknar man första dagen som 0 på något konstigt vis... Ah, appen är lättare för mig! ;)
  • Moolie
    St0rken skrev 2014-02-18 08:58:51 följande:

Hej! Hur känner ni för att jobba under den här första tiden? Jag är rädd, jobbar som uska och har ett tungt arbete. Hur gör ni?

Använd alla hjälpmedel som finns! Arbetade natt som vårdbiträde under 7år... Så jag förstår din oro till 150%! Nu är det läge att använda alla lyfttekniker som finns. Använd bälten, liftar och de får ta och hjälpa till själva. Om de inte kan hjälpa till själva så får ni ta dit någon som ger er hjälpmedel! LIGG PÅ!! :))
  • Moolie
    St0rken skrev 2014-02-18 09:31:10 följande:

Jag använder alla hjälpmedel och använder mer lyftteknik nu än förut. Jag tänker en extra gång innan lyft/förflyttnig. Vi har mkt hjälpmedel och vissa hjälper till lite. Men det är tungt endå :/ Jag är rädd, har väntat så länge på detta vill inte riskera ngt.
    Säg att du varit hos läkaren och de säger att du ska lyssna på kroppen.

Jag själv fick mig en spark och ett knä i magen förra veckan... Gick och kissade en gång i kvarten efter det. Så jag belyste för mina kollegor och nu ska jag inte hantera det barnet mer.

Så, var lite öppen hur du mår... Att du mår risigt osv men inte kan bli sjukskriven pga det osv.! Kanske någon klocka ringer hos någon?
  • Moolie
    St0rken skrev 2014-02-18 12:02:32 följande:

Det är sådana saker jag delvis är rädd för att någon gör illa mig. Fy så hemskt :/ Jag skulle inte gå tillbaka efter ett slag/spark i magen. Jag ska säga att jag varit hos läkaren, Känner nu bara av att röra mig så drar det molar svårt att förklara "gummisnodd" Nyss enda upp till naveln. Vet att det är livmodern som töjjer ut sig. men är rädd endå :/ Det håller i sig några sekunder bara. Är i V. 6 (5+0) idag.
    Då har vi gått lika länge! Är 6+1! :)

Nej, barn och dementa är ju ungefär i samma "orsak, verkan" stadium = noll. Så ibland kan det vara lite kaosartat. Jag säger till barnen att jag har ont i magen och att de får vara försiktiga med den. Men dementa och gamla kan ju göra saker av ren djävulskap.... Om de tänker så, andra bara gör.... Hur hade du velat göra själv?

Usch ja.... Och man kan inte bara överge sina kollegor i detta heller... 
  • Moolie
    Moolie skrev 2014-02-18 12:06:35 följande:
    Då har vi gått lika länge! Är 6+1! :)

Nej, barn och dementa är ju ungefär i samma "orsak, verkan" stadium = noll. Så ibland kan det vara lite kaosartat. Jag säger till barnen att jag har ont i magen och att de får vara försiktiga med den. Men dementa och gamla kan ju göra saker av ren djävulskap.... Om de tänker så, andra bara gör.... Hur hade du velat göra själv?

Usch ja.... Och man kan inte bara överge sina kollegor i detta heller... 
    Förlåt, 5+1 och är då i vecka 6! :P 
  • Moolie
    Jenkis skrev 2014-02-18 18:24:25 följande:
    Ja, tyckte det var skumt eftersom du ligger en dag före mig bara, men så tänkte jag att jag kanske kom ihåg fel.
    Som jag skrev innan så måste jag ha appen till att räkna! ;) Haha! Blev fel med en hel vecka när jag räknade själv! ;)
  • Moolie

Vi har börjat med fotoprojekt! :D Ett foto på morgonen varje söndag fram till förlossningen! :D

Någon som börjat med något liknande? :)

• Moolie
    St0rken skrev 2014-02-18 22:54:08 följande:
    hehe Jag tyckte det blev konstigt :P 

Jobbade ikväll och tycker inte det känns bra. 
    Försökte jobba lugnt med alla hjälpmedel och så men det är tungt endå :/ 

Tror jag stannar hemma resten av veckan..
    och får vila upp mig till nästa vecka och känna efter då...
    Gör du rätt i! :)
  • Moolie
    Danisen skrev 2014-02-19 08:24:38 följande:

Hej allihopa smile1.gif plussade i natt, (lite knäpp men det får man vara) smile5.gif

Grattis! ;)
  • Moolie
    tusa skrev 2014-02-19 09:41:00 följande:
    Hej hallåj alla kändisar och okändisar!

Plus igår för mig på BIM -1, och är fortfarande i chock Skrattande 

Första IVFn, 2st blasto, ET 10/2.
    1 son, född -00 och en bonus född -04
    Bor i Norrbotten, i "Byn" 
    Svetsare, 36,5år

(Moolie din tekniknörd Tungan ute, kan du inte appa och kolla upp mitt BF?? Cool...för det går väl?)
    Då måste jag veta när du hade mens sist! :D Ferring-wheel behöver veta det för att räkna! ;) 
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015