Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015
Blutsaft är faktiskt nästan gott, tycker jag
![](https://www.familjeliv.se/bundles/flmtinymce/vendor/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-wink.gif)
Stort grattis villsågärna )
Jenkis, hoppas det går bra att börja jobba igen. TS väl hand om dig.
Sillavi, samma här, vi tar inte reda på det. Gjorde FET men tror på en kille faktiskt. Vi får se vad det blir! )
Önskar er alla en härlig dag!
För er som funderar på att köpa en Bugaboo: vi valde en Buffalo, tittade på Blocket o insåg att då modellen är bara ett år gammal kostar en begagnad vagn lika mycket som en ny i Holland. Beställde via Babyplus.nl, vagnen, en babyskydd och Maxi Cosi adaptern, allt i allt sparar vi 4000 kr...
Ja, i Holland kostar den ny ungefär 8 000, samma utrustning som på Big Baby. I Butiken i Sollentuna kostade den dock 11500 när vi tittade.
Vi beställde vagnen, babyskydden och adaptern för 1150 EUR ( ung 10 300 kr). Med priserna här har det kostat minst 3 000 mer.
Som sagt, vi hade gärna köpt den begagnad men det kändes lite märkligt att betala samma pris som för en helt ny vagn!
Jag använde Babyplus.nl
Vagnen borde levereras i början på juni (vi valde Khaki som färg och den hade de inte inne) så jag kan återkomma och berätta om allt funkade bra!
De mailar på engelska så det är helt lugnt.
Kram!
Maila dem bara så svarar de fort med priser osv. Om du vill sedan beställa görs det också via mail. Jag höll på i minst två veckor och ställde en hel del frågor via email innan jag beställde!
40 EUR, och vi fick rabatt på 160 EUR.
Vagnen kostade 1049 EUR + 40 för frakten _ 160 blev det 929 EUR totalt för vagnen.
Ja, det blir vad man gör av det absolut...
Men jag håller med Villsågärna, det kostar en del med första barnet...även om vi inte är galna på någopt sätt och har gladeligen tagit emot en del ärvda grejer
Men idaggick jag förbi Livly och det var inte bra...deras kläder är så söta så jag kunde inte motstå och köpte två söta bodysar iaf....Nåväl,ingen förmögenhet men ändå!
Tur jag inte vet vad det är imagen för deras klänningar är bara helt bedårande söta...
Så håll er borta från den butiken är mitt tips )
Kram på er!