• tusa

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Ja, idag är jag ok igen, kör på som vanligt! Mediterade över det där med X igår och nu känns det bra. Ska fixa VUL direkt v.7 dock...hade ingen brådska med det innan, tänkte mig kring v.12 eller så.

• tusa

...jo, det verkar ju vara så..Obestämd

Tiden går bara sååå sakta! Detta fram till magiska v.12 är mycket värre än all ivfväntan...å ena sidan, å andra så kan jag faktiskt vila och må bra i tanken på att jag är GRAVID precis när jag vill under dagen! Solig Njuter till fullo av mina nya bröst med Tungan ute

Var förbi vårt gamla jobb häromdagen och en kollega frågade vad jag skulle göra nu, vad jag skulle bli när jag blev stor och jag sa att jag väntar på antagningsbesked på några kurser, då säger han "Jag tror du ska vara mammaledig" Jag stod bara och gapade! "Jasså, vilken jävla näsa du hade då" så jag, men det visade sig att min man hunnit skvallra! Cool

Min kusin berättade jag ju för i veckan och igår var jag och fikade med min gamla bästis från mellanstadiet, vi har inte setts på 21 år!? Förvånad, nästan innan vi satte oss vid bordet hade jag hunnit berätta för henne med, ha, ha!
    Annars vet inte folk ännu...ville ju inte säga nåt förrän efter v.12, men får bita mig i tungan hela dagarna för barnen här hemma! ÅÅHH, vad jag vill se deras miner! Skrattande Min man tycker vi inte ska säga nåt till nån i familjen och se hur länge det tar innan nån märker. Hade varit superhäftigt, men kommer nog inte klara det.

Just nu sitter sonen och skypar med en kompis som sitter barnvakt åt sin 3mån gamla lillasyster, hon är missnöjd och skriker lite och min son ger kompisen tips på vad som kan vara fel: "Hon kanske är kall, eller prova se om hon behöver rapa" osv, han är bara SÅ söt och jag vill bara ropa ut till kontoret att han kommer bli en fantastisk storebror till vintern!! Hjärta

• tusa

Hade väl varit fint, Lyckostjärna!

Det är lustigt, men min man vill ha en dotter, han har redan en, men tycker att jag behöver en flicka och jag känner starkt att jag nog helst vill ha en till son, just för hans skull, han skulle verkligen behöva en son!, och jag tar gärna en till pojke, känner mig bekväm som pojkmamma! Tanken på en dotter känns mycket främmande faktiskt...

Så roligast hade ju om vi verkligen fick en av varje!! Cool

• tusa

Känner samma sak om flickor, Pluttemor! Jag är pojkmamma!

Kan få ett eller två barn, spelar ingen roll, med om jag var tvungen välja så skulle jag heller ta en pojke, än två flickor Förvånad...som det känns nu alltså, men nu får vi ju inte välja så allt blir en stor överraskning, både antal och kön så klart! Cool

• tusa

Med sonen fick jag super fett hår, extremt oren hy med massa "bölder". Magen växte utåt (pojkmage) och var inte sugen på nåt, men lätta och sötare saker gick ner bättre, lagad varm mat gick knappt och absolut inte rött kött!?

Avsmaken för köttet höll isig under fera år efter och kommer tillbaka ännu ibland..

• tusa

Hade nog randen till naveln bara, men klumpig med tjocka ben, check!

Jag var inte så iaf lugn, inga utbrott hade jag, men var ju så otroligt stressad ändå så svårt att avgöra. Ca 2månader innan BF visste jag fortfarande inte i vilket land jag skulle föda?!, och fram till dagen efter bf var jag heller inte säker på om jag skulle ha någon far till barnet alls, eller om han skulle vara med på fl...crazy times..Flört

Denna gången är bara sååå annorlunda på alla sätt och är sååå glad att jag kommer få göra "den här grejen på riktigt, som det ska vara" Solig

Igår märkte jag att nu "vet" jag att det blir barn i oktober, osäkerheten är liksom borta och märker att jag tar för givet, precis som jag gjorde inför ivfn, att det skulle funka första gången (ja, sedan när det väl var igång hann jag ju tvivla och oroa mig flera vändor om, men när vi skulle börja, så bara visste jag ju..)

Jag "vet" också nu att det är 2 därinnne...Flört

Jenkis, hur har det gått med dina blödningar?

• tusa

Spelar ju mindre roll och innan året är slut så KOMMER vi ju få veta!! Cool Ska inte kolla kön på UL..

Hörrö Jenkis förresten, har ju glömt kommentera, men kommer du ihåg vem det var som blev full i skratt när jag utropade gammeltråden till TurTråden! FörvånadTungan ute

• tusa
    Jenkis skrev 2014-02-23 15:02:16 följande:
    Hur som helst så har jag aldrig varit med om att så många plussat samtidigt! Överhuvudtaget i de tre-fyra trådar jag hängde i. Måste ha varit precis rätt tid på året med stjärnor och planeter o.s.v. för att bli gravid
    Visst var vi många? Har bara varit med i en tråd tidigare och där plussade alla utom jag (det gjorde jag ju, näst sist, men det var ju mitt sista X..)och en till på ca 5-6månader, det var när vi fortfarande trodde vi kunde själva. Har inte varit med i nån ivftråd tidigare, så har inget att jämföra med, men det kändes ju som mycket mer än 1/3-del. Vissa kom ju och försvann sedan, men ändå Cool
  • tusa

Jenkis, vad skönt med ett så tydligt mönster! Då känns det väl tryggt, liksom tydligt att allt är "som det ska"?

Moolie stanna nu...skit i svammelfolket!! Skrikandes

• tusa

Tjaaa...vad gör jag nuförtiden? Känner mig lugn och balanserad och inte alls så rastlös som jag ju gjort de senaste åren då jag "väntat"... Jag jobbar ju inte, men småpular härhemma och i helgen har vi varit engagerade i utförsåkningsutrustning till oss alla 4. Så sitter jag ju på nätet en del med så klart! Tungan ute

Läste igenom massa tvillingtrådar igårkväll och så plöjer jag en massa dokumentärer på typ youtube och svt om allt från aliens till ekonomi, USAs nära förestående revolution och valet här i Sverige nu i september...fast jag vet redan hur jag ska rösta!

Ska engagera mig i min diet nu till veckan tänkte jag, även börja långprommenaderna jag tänkt så länge nu. Känner att nu äntligen har jag ro för sånt! 

Har någon förresten förslag på nån sån där feel-good-graviditets-film?!

Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015