• tusa

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Moolie skrev 2014-02-19 10:08:09 följande:
    På ferring-wheel behöver man veta senaste mens. Så jag behöver ha den. :) Eller ska jag säga det en gång till? :P Hahahaha! 
    Duu det fanns ju här på FL! Den sa BF 28/10 Glad

...är alldeles pirrig och lite hyper känner jag Skrattande ...tänk, det gick verkligen på 1a försöket Förvånad Lääänge kvar, jag vet, men kan inte tänka så, väljer att ta för givet att det blir smått i oktober Cool

Tack Pluttemor {#emotions_dlg.flower} Visst hade du åxå fått tillbaka 2st?
  • tusa
    lisodan skrev 2014-02-19 10:25:04 följande:

Grattis glömde jag skriva :)
    Tack! Solig

Ja, det är ju ÄL/ÄP man "räknar ut" med det traditionella "sista mensen", och det behöver vi ju inte, för vi vet ju exakt! Glad Jag knapprade därför in i FL-grejen 14 dagar före ÄP, som "mens", lutealfasen skrev jag 14 dagar och cykellängd 28 dagar, då kommer den att räkna mitt ÄP som ÄL och då blir det rätt!

Vad får du för BF?

...du, hoppas du inte tar åt dig av lite hårda, plumpa ord, vi är nog alla lite hormonstinna och har nära till de flesta känslor, inkl. irritation..{#emotions_dlg.flower}
  • tusa
    Moolie skrev 2014-02-19 10:28:38 följande:
    Ska jag ringa tillverkaren till appen och klaga? Eller vad försöker du komma fram till? :P Släpp det! :)
    Obestämd
  • tusa
    Hoppfulla Fia skrev 2014-02-19 18:12:17 följande:
    Hej! Jag hoppar gärna in här. Pulsade idag för första gången i mitt liv. Jag är GRAVID! Kan inte riktigt fatta det. Har egentligen test dag på söndag. Mår illa och kan inte vara lyckligare.... Hurra!!!!
    {#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}PlusSkål{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}   GRATTIS OCH VÄLKOMMEN!!

Jag kom hit idag med, plussade igår Cool Har inte heller fattat riktigt Tungan ute
  • tusa
    lisodan skrev 2014-02-19 18:57:39 följande:

BF för mig är 19/10. Jo, så kan de nog vara med hormonerna. Lite lättare att ta åt sig. Och till irritation. No hard feelings nånstans. :)
    FlörtCool
  • tusa
    Lyckostjärna skrev 2014-02-19 19:08:38 följande:
    Är det någon mer som har fått ont i ryggslutet som strålar ner i benet? Jag har det sedan 4 dagar tillbaka! I förrgår kunde min man stretcha mitt ben så det knakade i ryggslutet och "låsningen" släppte men dagen efter fick jag det igen! Det strålar tex när jag böjer mig i visst läge typ lågt ner i diskmaskinen eller när jag lyfter vänster ben när jag går så kommer ett ilande hugg i ryggslutet! Först tänkte jag ischias sedan blev jag rädd kan det vara foglossning? Jag vet att jag hade samma besvär med min idag 11-åriga son i några månader när jag var gravid och då gick på vattengympa så försvann det men då vägde jag ju bara 48 kg nu är jag ju nästan 10 kg tyngre och nygravid så blev jag lite orolig! Någon som vet något om foglossning?
    ...är hormonellt, kan handikappa en under graviditeten, finns de som får gå med kryckor/rullstol, kan ge kroniska besvär/svårläkt, blir bättre med träning. 

Det är det jag vet Glad Ja, och det blir ju värre med mer tyngd på de "uppluckrade" lederna, så viktigt med muskler som håller ihop
  • tusa

Jenkis och Moolie, för mig försvann kåtheten när ovitrellen gick ur och de där "implantationsorgasmerna" som jag vurmade så för fick jag verkligen pressa fram, men gav ju resultat likafullt! Cool
    Kegels is da shit!! 

Bara såå sällan man får tillfälle att skryta, så dyker på det här Flört:

Under en gynundersökning jag gjorde för ett tag sedan ville BM att jag skulle knipa allt jag kunde, och det gjorde jag, så BM utbrast OJ DÅ!, med stora ögon. Så började hon skratta, fortarande med fingrarna där, och frågade imponerat om jag kunde göra om det!? (och det gjorde jag såklart, väldigt smickrad Tungan ute)
    "Vilka orgasmer du måste ha!" sa hon helt avundsjukt 

Ha, ha, ha!! Skrattande   En av mina större stunder, så stolt att jag kunde spricka!! Flört

Nu ikväll, efter en mastig pizzamiddag, så känner jag av livmoder för första gången äntligen! Inga il, mol eller smärtor dock, men det spänner och jag tycker mig t.o.m känna den precis under naveln, men jag vet ju att den naturligtvis inte är där ännu.

Var och åkte slalom idag med sonen och kunde inte knäppa täckbyxorna...hade ett attans sjå att hålla de på plats! Obestämd Vägde mig idag: 75kg!...började ivfn på 70...

För att få lite perspektiv så kan jag berätta att jag vägde 76kg veckan sonen föddes Förvånad...så..om jag börjar där nu, och går upp 21kg, som sist... Det GÅR ju inte?? Det är inte fysiskt möjligt väl?! Förvånad

Har idag berättat för 1a personen, min kusin Glad Hon blev alldeles paff (alla "vet" ju att vi inte kan få fler barn..Tungan ute) , hon fattade liksom inte alls hur det kunde vara möjligt, ha, ha! Hon blev ju glad så klart, meeen, hon själv hade också nyheter...tråkiga. Hon och hennes man sedan 12år har separerat, så det blev ändå inte den där totala glädjesamtalet som jag trodde.. SPELA ROLL!! VI SKA HA EN BÄBIS I OKTOBER Hjärta 

• tusa

Moolie, så där kände jag med, att det var svårt att "tippa över kanten"! Jag liksom våldade, för orgasm skulle jag ha, för Litens liv hängde ju på det, ha, ha Tungan ute

Med sonen blev jag vansinnigt kåt, men inte hans pappa...han bokstavligen rörde mig inte på 7 mån, knappt kramar ens, för då var han rädd att jag skulle "vilja mer"!? Obestämd Gick 6 dagar över BF och det var enda gången han "förbarmade sig" och tog mig bakifrån i ca 30s, tills värkarna började Förvånad....behöver jag säga att han inte är kvar?? För att göra saken ännu värre så bodde vi i Wales och hade bara badkar...alltså ingen dusch...jag bara säger...

Oroa dig inte för sexet efter, det blir bättre! Flört...när man väl kan/vill igen och ja, det kan ju ta ett tag beroende på...

• tusa
    Lyckostjärna skrev 2014-02-19 21:05:59 följande:
    Jag har vaknat flera mornar med att jag får orgasm utan att ens röra mig det har hänt 3 ggr sedan jag vart gravid nu! Så häftigt men märkligt har aldrig hänt förr
    Vet duu, läste på ett engelskt ivf-forum och där var det massor med tjejer som berättade precis det!!?? Många som i vanliga fall nästan aldrig ens kunde få det, vaknade i extas typ varje natt, och det började under ruvartiden Cool De var inne på nån teori om att det kunde vara hormonmedicineringen de fick då, vet inte vad det skulle kunna vara, men nåt progesteron väl?
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015