Inlägg från: Lillebrorsfaster |Visa alla inlägg
  • Lillebrorsfaster

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Usch jag känner mig så negativ, tror inte att det kommer vara något där på VUL:et, och om det är det så känns det ändå som att det kommer bli ett missfall.. Det är så tråkigt att känna så här. Känns som att ni alla är så positiva, önskar jag kunde känna lite mer så - hur gör ni? Hur lyckas ni? Blir iaf lite peppad av att gå in här, och skrattar gott åt alla cravings.. Men jag tänker hela tiden att förr eller senare så "skiter det sig" - har så svårt att se framför mig att  det faktiskt ska - någon gång förhoppningsvis - resultera i ett barn!? Ursäkta om jag drar ner er. Men känns lite hopplöst, plus att jag inte känner något i brösten idag, har jag gjort sen insättning, men idag är det borta.... 

• Lillebrorsfaster
    Linblå skrev 2014-03-12 13:27:06 följande:
    Dom satte tillbaka två embryon och det var tur inte båda tog sig. För det där är enäggs. Tack. Hoppas dom vill bo kvar!
    GRATTIS!
  • Lillebrorsfaster
    Moolie skrev 2014-03-12 16:04:23 följande:
    Var på ultraljud idag... 8+2. Inget hjärtljud... Återkontroll till en överläkare den 24e... Vi hoppas på det bästa... Men det ser inte bra ut... Missed abortion heter det tydligen på "internet språk". Bara upp i sadeln igen...
    Nej, va tråkigt! Beklagar verkligen, själv varit med om det. För jävligt! Hoppas du är ok!
  • Lillebrorsfaster
    Lyckostjärna skrev 2014-03-13 07:05:30 följande:
    Lycka till tusa! Jag håller tummarna! Måste fråga alla er här i tråden!! Har ni alla gjort färskförsök? Har läst runt lite på nätet och sett att Folk som gör KUB efter färskförsök får väldigt dåliga resultat jämfört med frysförsök! Man ska tydligen lita på vad ultraljudet säger och hur stor nackuppklarningen är! För blodprovet kan tydligen dra ner hela KUB totalt vid färskförsöket känns ju hemskt att vara orolig en hel graviditet i onödan!!! Hur har ni andra blivit info av BM gör dom någon speciell inställning när dom mäter vid IVF kontra vanlig graviditet?
    Har gjort färskförsök. Tänker göra KUB. Men har inte hört att ivf ska vara någon skillnad mot "vanliga" graviditeter.. Ska kolla med vår ivf läkare när vi träffar henne nästa fredag, för jag tycker det florerar så mycket olika information, och jag tänker välja att gå på vad min läkare säger till mig. 
  • Lillebrorsfaster

Denna gång har jag känt av ganska mycket i brösten och kraftig mensvärk i V5-6. Men förra graviditeten kände jag absolut ingenting. Tror det är extremt individuellt, håller tummarna för dig!

Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015