-
Lergigan var min räddning under början på min graviditet. Postafen blev jag bara slö av.Fröken Smilla skrev 2015-03-02 12:01:56 följande:Min man är iväg och köper det just nu faktiskt ska bli intressant att prova. Mitt illamående har eskalerat även om jag inte mår kräkilla. Ringde precis barnmorskan angående det, och hon pratade både om Seaband och Postafen. Ska testa båda om det behövs! Sen var hon vänlig nog att (på eget initiativ) be läkaren skriva ut lergigan så det finns redo om jag känner att jag behöver det.
-
Jag gjorde kub. Det kändes som jag inte ville hoppa över det, är 40 år gammal. Det var mysigt att få se babyn på ett extra ultraljud också.Blomflugan skrev 2015-03-03 10:33:38 följande:
Lergigan comp är min räddning också. Blir inte speciellt trött av dom.
Åkte till jobbet igår vilket jag ångrade direkt... Så himla kämpigt att ständigt gå runt och kännas som man ska kräkas när som helst... Hemma igen idag, ska försöka jobba lite hemifrån. Har fått läkartid på tors, ska försöka få till en sjukskrivning.
Första besöket hos mvc idag! Hälsoinfo. Ni som kommit lite längre, gjorde ni KUB? Tycker det är svårt att bestämma mig för om jag vill det eller ej...
Jag fick 1/13000 på trisomi 21 och 1/20000 på de andra två som de också kollar. Tycker att det kändes tryggt att göra kub. Vi hade bestämt att avsluta graviditeten om det visade sig att jag bär på ett barn med downs syndrom. -
Det kostar mellan 7000 kr och 15000 kr beroende var man gör det. Blodet analyseras i USA eller Kina därav priset sa min bm som utförde kub.lisodan skrev 2015-03-03 14:21:46 följande:
Kan man betala för NIPT alltså? Det låter ju bra.
-
Det kostar 7000 kr i Göteborg. Vet en gravid som gjort testet därlisodan skrev 2015-03-03 15:53:29 följande:
Oj, dyrt. Men väl värt pengarna om man få hög sannolikhet på KUB. Googlade lite och var inte helt lätt att hitta kostnader, men tror det kostar 7000kr i Göteborg.
-
Jag lider av migrän och fick anfall som var jobbiga i början av graviditeten. Fick citodon utskrivet.lisodan skrev 2015-03-04 07:08:43 följande:
Nu är vissa symtom starkare igen. Känns lugnand. Har verkligen haft problem med huvudvärk senaste veckan och Alvedon hjälper inte. Kunde inte jobba igår. Har även haft ett migränanfall sen jag blev gravid. Någon som fått något utskrivet mot huvudvärk?
Undrar också en kanske lite konstig fråga för jag har ej hört om det förr. Mina bröst är mindre spända senaste veckan. Dock ömmar och dunkar det till i dem igen när jag reser mig från liggande till sittande, så känner mig ej så orolig över det längre. Men till min fråga: Bröstvårtorna känns typ klibbiga eller klistriga nu, har kommit de senaste dagarna. Någon som haft så?
-
Vad bra för mig var det skönt att veta att jag hade tabletter hemma som hjälpte om det behövdes.lisodan skrev 2015-03-04 09:56:45 följande:Tack, fått tid på fredag!
-
V 37 idag. Känns så bra att den här resan snart nått sitt slut och att en annan resa börjar är väldigt mätt på att vara gravid nu
-
Jag kan tänka mig ett barn till efter det här men är realistisk, fyller 41 år i sommar.Moolie skrev 2015-03-06 04:52:32 följande:
Hur många av oss vill ha syskon till bebis?? Min har två halvsyskon redan... Men jag hade aldrig för mitt liv gått igenom allt detta igen... Fy! *klöks*
Har inte mått nåt vidare under graviditeten men är nog ändå en av oss som hänger här inne som haft det rätt lindrigt ändå. Finns de som haft det mycket värre med illamående, oro och fysiska åkommor. -
Tack är redo att föda. Längtar efter att få tillbaka min kropp, är så orörlig nu och är hellre uppe på natten för att mata/ta hand om en bebis än att jag inte kan sova pga mardrömmar, kissnödighet och värmevallningar.Blomflugan skrev 2015-03-06 13:12:47 följande:Nej, blir inte pigg och inte så värst trött heller. Brukar ta en på kvällen strax innan sängdags. Fick Lergigan utskrivet i går, tog en när jag skulle sova. DOM blev man trött av :), typ som postafen. Det var första gången på länge som jag sov en hel natt utan att vakna. Känner mig fortfarande dåsig.
Bell13, heja heja! Snart kommer bebben! Är avundsjuk! -
Tre månader är kort tid fast inte när man är gravid.Lokattis skrev 2015-03-06 19:28:24 följande:Bara upploppet kvar då! Själv har jag 3 månader kvar...
I appen står att läsa att jag klarat av 91 % av graviditeten nu 26 dagar kvar och det känns som en evighet. Men jag vet att när jag minst anar är han här, 9 månader är så väldigt länge att vänta på någon.