• Bell13

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Moolie skrev 2015-03-07 02:37:11 följande:

Liten rosa blödning. Ingen fixerad bebis, inga sammandragningar och avvakta under natten... Jag vill ha en maj-bebis... Inte en mars-bebis!!!

Hur är det nu? Blöder det, har du ont och har du fått sova nånting?

Hoppas allt är bra.
  • Bell13
    LinaQ skrev 2015-03-07 06:06:48 följande:
    Blomflugan: Fick du vanliga Lergigan? Den ska man ta på kvällen, och den somnar jag också av! Men Lergigan comp innehåller både koffein och efedrin, så den skulle jag ta innan jag gick upp på morgonen. Kräktes några gånger trots tablett, men i längden hjälpte den mig genom dagen och jag kunde äta mer blandad mat! Slutade med den någon gång runt vecka 25.
    Lergigan är väl en sömntablett om jag inte minns fel?
  • Bell13
    Lokattis skrev 2015-03-07 08:35:58 följande:

Lergigan verkar funka mot lite av det mesta. På FASS står det att det används mot allergier, ångest, alkoholmissbruk, sömnrubbningar, som lugnande medel, åksjuka, illamående, hudklåda och allergier. smile1.gif

Jag blev trött och somnade av lergigan komp, blev inte pigg av koffeinet men illamåendet försvann och det var ju en befrielse i sig.
  • Bell13

Från att bara vilja kräkas på graviditeten så känns det nu helt ok. Känner mig helt schizofren av alla känslostormar

Kan röra mig helt ok igen, har bara ont i ryggen på kvällen, sover bra på natten somnar vid 22 och vaknar vid 7, har gått upp 12 kg vågen har stått still i 3 v så tror inte det blir mer nu. Har varit hos frisören nu precis och blev jättenöjd och det är skönt att ha fixat håret innan förlossningen.

3 v till bf nu och v 38 imorgon

• Bell13
    Moolie skrev 2015-03-12 16:26:26 följande:
    Heja! Nu går det undan! :D
    Ja det gör det. Har börjat få lite förvärkar men känner mig ändå pigg och glad och har mycket energi och tänker att det är nog vädret som spelar in också.
  • Bell13
    lisodan skrev 2015-03-13 11:02:00 följande:

Någon här som fått blödning efter undersökning? Jag gjorde för 2 timmar sen ett cellprov hos bm. Det började blöda ganska mycket. Jag fick därför göra ett ultraljud och allt såg bra ut. Rätt storlek, hjärtat slog o den rörde på sig därinne. Men nu fortsätter det blöda och sist jag gick på toa kom det en mörkröd klump. Hjälp!! Kan det vara början på missfall, fast fostret lever? Eller kan det vara polypen som hon kom å? Blöde det så mycke?

på väg till akuten nu iaf. Jag pallar inte åka hem nu o avvakta. snälla, snälla jag orkar inte med ett missfall!! Håll tummarna för oss!

Det är säkert polypen hon kom åt. Håller tummarna, du ska se att allt går bra
  • Bell13
    Danisen skrev 2015-03-13 18:15:42 följande:
    Får jag fråga varför dom tar cellprover när du är gravid?
    Min bm gjorde också cellprov på mig på inskrivningen i v 11. Jag hade inte gjort det på länge det var därför och hon sa att man kan göra det fram till v 14.
  • Bell13
    lisodan skrev 2015-03-18 09:26:26 följande:

Hej, hej hur mår ni alla?

Jag mår obehagligt bra på dagarna iaf. Mer energi. Häromdagen kände jag mig rastlös. Har ju nästan glömt hur det kan kännas! Men har ju också gått in i vecka 12 nu. Så det är väl nu symtomen avtar lite kanske. VECKA 12!!!! Om någon ska ändra i listan får ni gärna ändra mig med.

Dock en del molvärk, någon mer som hade det runt denna tid? Och har fortfarande lite illamående innan frukost och på kvällarna. Och kan däcka i soffan på kvällarna fortfarande.

Jag mår oförskämt bra för att vara så nära bf. Foglossningen är nästan helt borta så jag tror att han kanske fixerat sig under veckan. Ska till bm på fredag har besök hos henne 1 gång i veckan nu, hoppas att det bara är 2 besök kvar och att han gärna kommer till världen under påsken. Det är idag 15 dagar till bf
  • Bell13
    Blomflugan skrev 2015-03-19 08:00:53 följande:

Och Bell13, va spännande! Himla mysigt med en liten gullefjun lagom till påsk ;)

Jättespännande känns det. I morgon går jag in i v 39 och nu är det bara 14 dagar kvar, förväntar mig inte att föda tidigare men jag hoppas faktiskt lite på det ändå. 
  • Bell13
    Fruhn skrev 2015-03-19 13:38:05 följande:

Tjoho, fått se ett hjärta som slår så fint idag. V 7+5 och vi är nu "utskrivna" från Huddinge och går till vanliga mvc. Ett hinder på vägen avklarat i alla fall!

Grattis till det snart v 9 ju
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015