• Hoppfulla Fia

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

När jag försöker göra smilesar så blir det bara frågetecken...?

• Hoppfulla Fia
    Danisen skrev 2014-02-26 05:31:28 följande:
    Testdagen är här det var ett jätte starkt plus idag. Var starkt redan för en vecka sedan men ännu starkare idag. Yaaaay

Stort grattis!!!!
  • Hoppfulla Fia

Tusa: jag drömt en massa otäckt nästan varje natt sedan ÄLsprutan: först var det mest en massa djur å så som var magra å vanvårdade och som jag inte visste hur jag skulle ta hand om, sen innan jag visste om jag var drömde jag om att jag fått barn och hade "hen" i en baby Björn och ramlade på magen hela tiden, i trappor och med cykel. Å nu har det varit missfall ett par dagar. SUCK... Känner mig litet lätt galen.. Någon annan som också drömmer mardrömmar?

• Hoppfulla Fia
    Pluttemor skrev 2014-02-26 20:20:01 följande:
    Fy, har snart i en kvart haft ganska ont på höger sida vid äggstocken. Åh vad jag blir orolig!

jag förstår din oro, men det är säkert inget... Precis som lyckostjärna skrev, det kanske bara är tarmarna som krånglar. Jag har mycket sammanväxtningar och en fis kan göra skit ont på ett och samma ställe tills den har passerat. Kan tänka mig att det kan kännas liknande när det växer och drar i magen även om man inte har samma problem som jag. Vila så håller vi andra tummarna för att det snart går över. KRAM
  • Hoppfulla Fia
    Pluttemor skrev 2014-02-26 21:19:18 följande:
    Tack vänner! Ni lugnar mig. Det höll i en kvart och sen när jag la mig på rygg så släppte det. Men det kom sen lite då och då, men nu har det släppt helt..

Jag har ju endometrios och jag kan ha en del sammanväxtningar, och precis som du säger Fia så kan gaser ibland göra ont när dom passerar.

Blir mest rädd för X. Men bort med sånna dumma tankar nu, nu ska det gå bra!

Skönt att det har släppt. Jag har en säcktuba på vänster sida som kommer och går. Fick en under ivf-beh, denna gång också och den gör förbaskat ont ibland.

Tänkte höra hur ni gör med träning? Jag har inte tränat på en vecka för sist vart jag så himla snurrig och illamående men det var ju dagen jag fick mitt pluss. Tänkte göra ett nytt försök i morgon, mår skit psykiskt och kan behöva lite ny energi och glada signalsubstanser.

Kolla runt lite på nätet om rekommendationer och hittade denna härliga läsning:

ww2.lakartidningen.se/ltarkiv/2007/temp/pda33065.pdf
  • Hoppfulla Fia
    Lyckostjärna skrev 2014-02-27 10:23:43 följande:
    Idag var vi på ultraljud och vi såg ett hjärta som slog tydligt och det var en till brevid som en skugga så dr kunde inte avgöra om det var 2 eller 1 men allt såg bra ut! Vi ska åter på nytt ultraljud 11 mars så vi får bättre bild på dom!!!! Jag är så lycklig tårarna kan inte sluta falla!!!

Om du har utomkvedshavandeskap kan du få svårt att ta i när du kissar eller bajsar? Jag hade utomkvedshavandeskap i okt och kunde inte kissa ut allt ordentligt och absolut inte göra nr två utan hemsk smärta!!! Kram på er godingar

Åhh, Gud va roligt att höra!!! Stort grattis. Kram
  • Hoppfulla Fia
    HLC skrev 2014-02-27 09:26:43 följande:
    Hej tjejer!

Jag undrar om jag får fråga er som haft utomkveds hur ont hade ni?

Jag har till och från haft lite ont på vänstersidan typ vid äggstocken. Igår kväll på jobbet så fick jag jätteont men så när jag slutat så gav det sig.

Nu när jag gick på toa så kom det en del "gammalt" blod.

Jag har ringt kliniken men de ska inte ringa upp föräns om en timma...

Åh jag vill inte!!! Vill så gärna att det ska gå bra den här gången!

Har ingen erfarenhet själv, men förstår din oro.

Hur har det gått för dig? Håller tummarna för att allt är precis som det ska.
  • Hoppfulla Fia

Hej, jag är testmissbrukare! Kollade två tester inom ett dygn igår. Så jävla rädd att något ska gå fel... Det konstiga är att jag tycker att de är starkare streck på em/kväll än på morgonen. Sånär jag tig ett i går morse sedan vart det rätt svagt, men några kvällar ingen var det lite starkare. Jag blev livrädd förstås och tog ett igår kväll och det var starkare igen. Konstigt. Men jag känner mig lugnare i varje fall!

• Hoppfulla Fia
    HLC skrev 2014-02-27 18:37:43 följande:
    Tusen tack för alla svar! :) skönt att vi har varandra!!!

Kliniken ringde upp och jag fick tid en timma senare, de hade egentligen fullt men tog mig mellan två patienter. Tacksam är bara förnamnet på vad jag blev!

Vi fick se ett litet, litet foster på precis rätt ställe och med ett litet hjärta som tickade. Nu ser jag fram emot nästa veckas ul! :)

Stort grattis till er andra med små tickande hjärtan idag också!

Gud va skönt! Vilken befrielse det måste vara att få se att allt är som det ska. Stort grattis till det lilla hjärtat
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015