• Hoppfulla Fia

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

johjen skrev 2014-02-21 23:10:05 följande:
    Allt såg bra ut på ultraljudet idag! Vi fick se ett litet hjärta slå och allt såg fint och normalt ut. Läkaren kan ju inte garantera något men hon sa att vi har mycket goda chanser till en fullgången graviditet. Gick in i v 8 idag och BF blir 10 oktober. Illamåendet kommer och går, höll på att kräkas på jobbet imorse men klarade det. Än så länge inga spyor men det hänger i luften helt klart!

Jaha nu börjar det sjunka in att jag faktiskt är gravid och om allt går bra så blir vi föräldrar i höst!! Så stort!! Ska ringa mvc på måndag och skriva in mig och börja vänta på KUB test, nästa milstolpe. Men just nu firar vi och jag njuter av att vara gravid!

Härligt johjen!! Stort grattis????
  • Hoppfulla Fia
    Jenkis skrev 2014-02-23 14:55:45 följande:
    Mina blödningar har ett mönster (hittills i alla fall):

På tisdagar byter jag vecka.

På onsdagar blöder jag.

Torsdagar färgade flytningar.

Fredagar färgade flytningar.

Lördag-tisdag, vita Lutinusflytningar.

Förra grav bytte jag också vecka på tisdagar och blödde mest hela tiden, men alltid mycket på onsdagar... Mina barn kanske växer så det knakar i början av sin nya vecka också lugnar de ner sig mot slutet

en fråga: tar du fortfarande Progesteron? Och hur är det med er andra? Jag fick för 15 dagar och tog alltså min sista i går... Har jag missat något? Ska jag få nya nu när jag är gravid??? Hjälp?
  • Hoppfulla Fia
    Jenkis skrev 2014-02-23 14:55:45 följande:
    Mina blödningar har ett mönster (hittills i alla fall):

På tisdagar byter jag vecka.

På onsdagar blöder jag.

Torsdagar färgade flytningar.

Fredagar färgade flytningar.

Lördag-tisdag, vita Lutinusflytningar.

Förra grav bytte jag också vecka på tisdagar och blödde mest hela tiden, men alltid mycket på onsdagar... Mina barn kanske växer så det knakar i början av sin nya vecka också lugnar de ner sig mot slutet

en fråga: tar du fortfarande Progesteron? Och hur är det med er andra? Jag fick för 15 dagar och tog alltså min sista i går... Har jag missat något? Ska jag få nya nu när jag är gravid??? Hjälp?
  • Hoppfulla Fia
    Pluttemor skrev 2014-02-23 17:19:36 följande:
    Imorse vaknade jag vid 7 tiden och jag kunde inte sluta tänka på bönan/bönorna i mig . Jag bara tänkte o tänkte och kunde knappt somna om. Tänk om dom e två, tänk om det är en, tänk om det är ingen? Tänk tänk tänk. Åhh vilken väntan. Hur gör ni för att fördriva tiden. 4/3 är lång tid! Vet inte hur tiden ska röra på sig?! Har ni tips på att fördriva tiden?

Jag jobbar, tränar och kollar på serier på kvällen å nätterna när jag inte kan sova + äter godis å knäckebröd. Och medan jag tänker jag precis som du????
  • Hoppfulla Fia

Här när några serie tips, några nya, några gamla: true detective, the following, the Killing, orange is the new black, Breaking bad...

• Hoppfulla Fia

Här när några serie tips, några nya, några gamla: true detective, the following, the Killing, orange is the new black, Breaking bad...

• Hoppfulla Fia
    Pluttemor skrev 2014-02-23 18:52:55 följande:
    Fortsättning progesteron:::: så du behöver alltså inte vara orolig. För det vanligaste är att man slutar efter 14 från ET. kroppen bildar själv progesteron

Tack! Nu känns det bättre. Dessutom har jag ont i brösten, mår illa till och från och "dragont" i magen, så livet är rätt härligt????
  • Hoppfulla Fia
    hean123 skrev 2014-02-23 19:12:09 följande:
    Jag fick oxå för 15 dagar. Till mig sa dom att dom flesta producerar tillräckligt själv från början.. Jag slutade igår, känns lite konstigt, har gått på hormoner sedan 3 januari och nu ska kroppen sköta sig själv?!:) vilket steg:)

Eller hur! Då slutade vi samtidigt. Är du också i vecka 4+4?
  • Hoppfulla Fia
    hean123 skrev 2014-02-23 21:10:12 följande:
    Nä, har kommit lite längre än så, 4+5:)

Jaha. Grattis! ;)
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015