• Pluttemor

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Grattis villsågärna!!! Helt underbart!! ð???

• Pluttemor

Mandelmumsa: jag har hört samma sak som tjejerna ungefär när det gäller missfallsrisken. Har hört att missfallsrisken minskar västligt mycket när man fått se ett hjärta slå dom flesta graviditeter som slutar i missfall, där har inte ens ett hjärta börjat slå överhuvudtaget. Håller tummarna för nästa VUL att det ska se bra ut och att pyret har växt till sig!

• Pluttemor

Lycka till Johjen Håller tummarna att allt ska se bra ut!

Två har blivit tre! Jag tackar GUD varje dag!!!
  • Pluttemor
    St0rken skrev 2014-04-03 10:35:58 följande:
    Nu tror jag att jag hamnat i fel tråd kom jag på nu. Jag har inte gjort ÄD och det verkar vara det som är här. Trodde det var IVF och med eller utan ÄD typ.. 
    Jag har heller inte gjort ÄD, Men det är väl inte ett måste för att få vara här, det står IVF/ÄD
  • Pluttemor
    Jenkis skrev 2014-04-03 10:50:49 följande:
    Grattis till alla som gjort fina kub! Lycka till, till alla som väntar på kub! Hos mig är det som vanligt. Ingenting har hänt på jobbfronten. Har bara fått höra att skyddsombudet läst mitt mail. Inte hört något av chefen, trots att hon jobbade igår. Orkar inte gå vidare och kriga på högre nivåer i företaget heller, då jag ser det som lönlöst. Har inte förtroende för varken chefens chef eller hk. Så jag skall försöka att bry mig så lite som möjligt, gå och vila så mycket som möjligt och sjukskriva mig själv då och då när det bara blir för mycket. Dock känns fem månader till såhär som fem år... Hade jag bara orken att ligga i krig skulle jag inte ge mig! Men jag känner att det är bättre att jag försöker lägga energi på att må bra i stället för att slåss om ni fattar? Två veckor kvar till jag skall till BM och då skall jag ta upp detta såklart! Graviditeten hoppas jag fortskrider normalt. Ont i brösten i alla fall ochedet där som jag tolkat som rörelser känns varje dag. Illamåendet verkar ha gett med sig utom då jag är kass i magen. Den är bättre, men inte bra. Sammanfattningsvis så är det ok fysiskt, men sämre psykiskt.
    skönt att illamåendet gett sig något, hoppas att löser sig för dig med jobbet o stressen där... Fosterrörelser redan? Jag tyckte att jag kände en kittlande liten sak nedanför naveln i en hel vecka för cirka 3 dagar sen, men i tre hela dagar har jag inte känt något vilket givetvis oroar! Med sonen började jag känna rörelser i veckan 13+5 någonting och då var det precis samma känsla som jag kände häromdagen.. Varför e den känslan borta nu tänker jag Har varit ritkigt nojig i tre dagar nu! Känner ingenting mer än lite spänningar i  magen o lite ömma bröstvårtor, men inget mer  
    Danisen skrev 2014-04-03 11:00:00 följande:

Jag har inte heller gjort ÄD. Idag har jag fåt konstaterat att det är foglossning jag har (själv trott det hela tiden). Provade ut bälte hos sjukgymnasten, gud så skönt det var att ha på sig . Längtar tills jag får hem mitt. Fler som har problem med det? Alla i omgivningen säger: va, redan?! Du är ju inte stor än haha. Japp redan svarar jag då. Tror inte alla vet vad det är egentligen.
    skönt att det blev bättre med bältet! 
  • Pluttemor

Jag kommer nog inte kunna vänta till på onsdag, ska kanske ringa min privata gyn och kolla om jag kan få göra ett VUL/UL! Hatar denna oro

• Pluttemor

Villsågärna: tack! Vet inte var ifrån dom här dumma djävulstankarna kommer ifrån. Känner bara en oro.

• Pluttemor
    johjen skrev 2014-04-03 13:27:40 följande:
    Hej,
    Allt gick jättebra på kuben idag. Bebisen var livlig, vinkade, sög på tummen och svalde fostervatten. Nackspalten var 1,9 och sammanlagt fick jag 1 på 20 000 för downs syndrom och de andra kromosomdefekterna! Trodde inte en 38 åring kunde få ett sådant högt resultat! Så glad!!
    Dock har jag haft andra magsmärtor sedan i natt och trodde först det berodde på att jag var nervös. Blev bara värre och värre och efter kub fick vi gå ner till akuten där kirurg och gynekolog undersökte mig. Inget som har med bebis att göra men fortfarande så ont så jag blev inlagd för observation. Så en underbar dag på ett sett men här ligger jag nu med dropp i armen och stundtals smärtor så jag skriker.. Jättekonstigt får typ smärtorna i skov och när jag ligger på sidan är det uthärdligt. Viktigast att bebis mår bra och det verkade den göra!
    Grattis till lyckat KUB! Härligt att höra att alla värden såg bra ut och att bebis mår bra! 

Men tråkigt att du mår så dåligt och har ont! Hoppas att du mår bättre snart! Kram
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015