• Pluttemor

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Grattis MrsCecila tråkigt med astman dock

• Pluttemor

Hur e det med er. Har ni några magar? Jag e oroligt svullen speciellt på kvällen. Men när jag står upp och drar in magen då finns inget där, typ mer som en liten bulle men den e inte hård utan det e liksom fett! Jag e inte världens smalaste, så magen kommer väl inte Synas på ett tag

• Pluttemor

Jag har oxå lagt på mig ett par kilon på gott och ont.

Mandelmumsa: vet inte om du läste mitt inlägg tidigt idag. Men det kanske lugnar dig något ang embryots storlek

• Pluttemor

Mandelmumsa: jag är i vecka 11+2 och om jag inte minns fel så syntes det mer på mig när jag var gravid med sonen vilket får mig att oroa mig lite men det kan säkert skilja från graviditet till graviditet. Jag hade iofs en startvikt denna gång på 61 kg förra gången hade jag en startvikt på graviditeten på cirka 56 kg. Har med andra ord mycket mer bukfett denna gång.

Jag skulle räkna ÄP dagen som ÄL dagen och då skulle jag utgå från att du är i vecka 8 (7+2)

• Pluttemor

Idag lämnade jag blodprov för KUB som är näst nästa vecka.... börjar bli lite nervöst... 

Jag pratade med BM om att jag kände mig lite nervös och orolig. 

Förra graviditeten gjorde jag 4 VUL/UL innan RUL och det var pga blödningar, men då fick man en slags bekräftelse hela tiden på att det var något som grodde där inne och fick följa utvecklingen... 

Den här gången har jag gjort ett VUL och det var i vecka 7+0, sen har jag inte fått någon ber bekräftelse om ni förstår vad jag menar, det blir nu på KUB, ber jag om! 

Men det e juh så en graviditet ska vara sa BM o skrattade lite, och det är ju sant... man ska ju inte blöda och åka in o göra massa VUL/UL, men det känns bara så nervöst.. 

vad kan man göra för att lindra nervositeten Skäms

Jag försöker tänka positivt och ta en dag i taget.. det är kanske allt man kan göra?..... 

Hoppas alla mår bra och att ni får en bra dag

Två har blivit tre! Jag tackar GUD varje dag!!!
  • Pluttemor
    Danisen skrev 2014-03-31 13:35:11 följande:
    Hej tjejer. Hur mår ni? Jag är rädd att jag redan har fått foglossning. Jag har iaf väldigt ont längst ner på ryggen och hela vägen fram till blygdbenet. Kan bara gå korta sträckor .
    Oj vad jobbigt! kan foglossning komma så tidigt? finns det något du kan göra för att lindra det? 

Själv mår jag bra...förutom att jag har hamnat i en nojighetsperiod... sånt går väl dom flesta igenom Obestämd 
    Två har blivit tre! Jag tackar GUD varje dag!!!
  • Pluttemor

Grattis glader! Underbara nyheter!

Danisen: hoppas att det ger sig! Kan inte vara skönt med den smärtan jag har oxå hört att det kan bli bättre av bältet! Kram

• Pluttemor

Tusa: ja det ligger en hel del i det du säger. Man får ta en dag i taget och tänka på att man väntar barn och inte missfall.

Mina bröst ömmar inte alls lika mycket som innan. Känner dock att dom e lite större. Bröstvårtorna är oxå lite mer sträva och dom har fått en mörkare färg.

• Pluttemor

Therese, jag har oxå nästäppa men det beror iofs på alla Allergier som jag har. Är allergiskt mot pollen, gräs, damm vissa djur mm. Med sonen fick jag en hemsk täppa som började i sjätte månaden och som inte försvann förrän jag födde gossen. Jag använder heller ingen nässpray som nezeril eller så utan bara koksalt och det hjälper tyvärr inte alla gånger.

Ett tips är att droppa lite linfrö olja eller olivolja i näsan. Löser upp lite samtidigt som den tar bort torkan i näsan. Tror det finns i sprayform på apotek faktiskt.

Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015