Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015
Tack villsågärna! Ska kolla det med. Känns verkligen som något kan vara på gång för din del.. Kom inte första också lite tidigare?
Tack villsågärna! Ska kolla det med. Känns verkligen som något kan vara på gång för din del.. Kom inte första också lite tidigare?
Lycka till idag Irma!
Öppen en centimeter kan man vara tidigt, vecka 32 har jag fått höra av läkare... Men ring alltid förlossningen om du är orolig!
Tack för tipsen om fällar!!
Fick en blodblandad flytning igår kväll och ringde förlossningen som ville att jag skulle komma in med än gång. Gjorde ctg när jag kom in som visade att jag hade förvärkar och fått brikanyl i två omgångar. Läkare har undersökt mig i natt och livmodertappen är mjuk och något förkortad. Gjort nytt ctg nu som inte visar några större värkar men fått tillbaka molvärken igen. Ska få träffa läkaren snart igen hoppas jag men inte prio direkt då det verkar vara många födslar på gång. Känns som jag är i goda händer dock och väldigt bra personal än så länge.
Tack alla för att ni bryr er! Ska prata med läkaren om sjukskrivning, jag lovar
Tror att jag kan ha fått åderbråck i underlivet. Är helt uppsvälld och "bulig" och det ser hemskt ut! Har fått foglossning fram (och bak i ryggen sen vecka 8) sen vecka 25, men nu tycker jag att det är exceptionellt svullet och hemskt i underlivet, inte alls särskilt trevligt.. Någon annan som varit/är med om det?
Tack tjejer, ja - ska prata med barnmorskan om det. På det jag googlat fram låter det inte som att det är så mycket att göra åt men att det oftast försvinner i samband med förlossningen. Hoppas det. Men det gör ännu ondare fram nu med kombon foglossning och misstanke om åderbråck... Trist Danisen att du åkte på det du med, foglossningen fram alltså. Usch, kan det inte bara bli november och bebis!? Känner mig riktigt trött på att vara gravid, jag som sett fram emot det så länge.. Känner mig lite snuvad på den där "fantastiska gravidkänslan" som alla pratar om..pust och stön! Ursäkta gnället!
Inte bara jag som är less! ;) skönt! Ja vi hoppas på oktober. Får lite ångest av att tänka på det troliga scenariot "mitten av november"..nä! Nu bestämmer vi oktober! :)