Inlägg från: Lillebrorsfaster |Visa alla inlägg
  • Lillebrorsfaster

Haha..lite standard.. Kan inte somna om, var på jobbet vid 6.. "Passa på att sov nu när du kan, innan hon kommer". Jo tack - om det ändå vore så lätt..;)

• Lillebrorsfaster

Låter jobbigt det där med maten och stor bebis. Jag vet inte hur de räknar (vår var 9% över medel på tulet) ? Men en vän fick barn häromdagen och de hade satt henne som 3,8 kg. Men hon vägde vara 3,1..känns som att det ofta blir fel i uträkningarna..men såklart bra om det tas på allvar..

• Lillebrorsfaster

Hänger med lite halvt i allt som skrivs...

Danisen, trist att du inte mått så bra, hoppas du känner dig bättre. Inte långt kvar, försöker tänka så. Men det blir jobbigare och jobbigare när det blir tyngre och tyngre och hormonerna florerar förmodligen duktigt! Känner mig också mest less - så du är inte ensam! Stor kram! 

Bell, håller tummarna för kub. Alltid nervigt, men jag hoppas verkligen att det går bra! Har ju dessvärre, liksom villsågärna, också ett dött foster på kub i bagaget - vill inte skrämmas. Men har nog blivit en pessimist. I de allra flesta fall går det ju jättebra! Som sagt, håller tummarna stenhårt på tisdag!

VIllsågärna, inte snyggt med whisky när du börjar få känningar...skönt att ni "blev vänner igen". Och visst kan hormonerna spela in, men det var ju kanske lite onödigt. Å andra sidan kanske han blev nervös och behövde "stärka sig". Funderar själv på när min käre make kommer få alkoholförbud..och hur han kommer ställa sig till det... Men va fasiken, om vi bär runt på dem i 9 månader och rättar hela våra liv efter livet i magen (mer än gärna förstås) så tycker jag att de kan hoppa ölen och whiskyn! 

Härligt med fredag, hoppas ni får en fin helg!

• Lillebrorsfaster
    villsågärna38 skrev 2014-09-19 11:18:23 följande:
    Instämmer helt!! Vi har ju alkoholförbud i 9 månader så hur svårt kan det va med några veckor Tror det här var en engångsföreteelse och han ställer upp jättemkt hemma med dottern just nu bl a på nätterna så han är förlåten iaf Hur mår du? Kram
    Ja, det var det säkert. Skönt att han fixar och donar med dottern, så du kanske får den extra sömn du såväl behöver! :) Nja, jag är lite less på detta nu faktiskt. Jag älskar att känna henne i magen, men foglossningen från vecka 8, att aldrig få sova (vet att det inte kommer bli bättre)åderbråck i underlivet och dessa svullna kroppsdelar överallt..njej..känner mig instängd i min egen kropp lite grann. Vill kunna träna och vara mig igen! Är väldigt tacksam över att få vara gravid, men känner att jag är färdig med det nu. Föder gärna imorgon ;) kram!
  • Lillebrorsfaster
    Danisen skrev 2014-09-19 11:10:18 följande:
    Usch ja, du har så rätt så nejdå det går framåt med stormsteg tycker jag. Känns mest som att bebisen vill trycka sig ut via huden haha. Har moderkakan i bakvägg, känner hur stor bebisen blivit minsann hehe. Allt som oftast sticker ändan ut och kanske kan det vara knäna med, det kan jag inte känna själv inte så van vid bebis i magen . Ja, det är jobbigare nu när det är tungt och jag har ont överallt. Så det ställer till det.

Det där med alkohol, så sa min sambo i söndags att han inte ska dricka mer nu, om i fall att . Kanske en öl som inte är stark. Men ingen starksprit alls. Blev genast stolt över honom, min fina sambo <3

Kram kram
    Va bra! Ordning och reda på din sambo! :) Jaha, du har den i bakvägg, ja min är i framvägg. Men jag känner henne väldigt mycket, men kan inte peka ut kroppsdelar. En aktiv dam har jag i magen iaf, hon sparkar loss för det mesta ;) kram!
  • Lillebrorsfaster
    Bell13 skrev 2014-09-19 11:20:23 följande:
    När du hade dött foster på kub hade det sett normalt ut på vul eller ul innan då? Har ju två missfall vid ivf och då har det inte sett bra ut i v 8 fostret har varit för litet för aktuell vecka och hjärtslagen har varit svaga. Sist hann vi inte ens med ul då jag fick blödning i v 7+3 och när vi kom in till ivfkliniken två dagar senare var det tomt fanns inget kvar.

När ditt foster var dött vid kub hade du då mycket symptom innan som illamående och trötthet osv...

Tänker att nu har vi lyckats bli gravida spontant och att det är ett guldägg.
    Ja, i vecka 7-8 såg det fint ut och hjärtat slog och det var så stort som det "skulle". Läste någonstans då, i missfallssorgen, att 2% drabbas av missfall efter tidigt VUL där allt ser bra ut. Så risken är minimal. Är väl bitter över att vi tillhörde de där 2 %, men det är ju en nästintill obefintlig risk för er! Det var inte en ivf-graviditet, utan då lyckades vi själva. 

Jag hade inte mycket symptom, det enda jag hade direkt var foglossning. Och så var det denna gång också, har inte mått illa, och i början var det bara foglossning även denna gång. Foglossningen försvann vid missfallet, men det förstod jag inte förrän vi hade fått det bekräftat - såväl att det var foglossning som att den försvunnit när embryot dog...
  • Lillebrorsfaster
    Danisen skrev 2014-09-19 11:57:01 följande:
    Ja, han kan om han vill . Man vet ju aldrig när den vill komma ut. Mamma födde både mig och min brors i denna veckan. Jag väntar gärna någon vecka till sen får den komma. Helst lite för tidigt .

Jag satte mig med min spikmatta nyss. Ska se om det kan lindra smärtan. En kompis som sa det till mig nyss. Hade liksom lagt undan den sen jag blev gravid. Det ska inte vara något problem att använda den nu i slutet. Jag sitter upp i soffan med den bakom ryggen och bara lutar mig mot den. Känns jätte skönt .

Så tydligt man känner de små liven nu

Annars känner jag mig precis som dig som du skrev till villsågärna38

Kram
    Spikmatta - jag har också avfärdat den, men det låter som en bra idé att plocka fram igen! :) Skönt för ryggen! Tack för tipset!

Ja, det är ju liksom lite tungt nu..men, men..snart - snart!! Vi får försöka hålla ut en liten stund till, men jag tänker som du, någon vecka till - sen får hon gladeligen kika ut! ;) Häftigt, snart är det ju dags för jättemånga. Kommer nog rasa in bilder i bildtråden snart på fina små bebbar - härligt! Får försöka tänka på sånt, happy thoguhts! :) Hoppas du får en fin helg, vila och ät gott - för det förtjänar du! kram!
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015