• Moolie

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Sira skrev 2015-02-23 14:07:26 följande:

Ni som är längre gångna än jag (v 13): När började ni med mammabyxor? Jag har fortfarande några jeans med låg midja som funkar. Känner mest att det blir lite fånigt med mammabyxor, även om jag börjar få mage, eftersom det än så länge inte är barnet som gör magen stor. Är inte så jättestolt över att jag har mycket gaser i magen att jag vill visa upp den...

Jag håller med de andra! Jag väntade också för länge! Mamma fick TJATA på mig för jag tappade mina byxor för jämnan... Nu bor jag i dem! ;)

Och detta med glutenfritt bröd, en skänk från ovan!! Köp fruset färdigskivat och kör det i brödrosten! :) Gluten är en riktig bov! Äter du mycket pasta kan du köpa barillas glutenfria pasta. Smakar precis som vete-pasta men magen blir inte gasig. :) Glöm inte koka upp extra mycket vatten bara! :)
  • Moolie

Jag sover bättre... Men OJ så ont jag har i magmusklerna nu! Kan inte stå mer än absolut MAX 20 minuter!

• Moolie
    Fröken Smilla skrev 2015-02-27 10:29:22 följande:

Nu har vi äntligen fått se vår lilla ärta på ultraljud! Allt såg jättefint ut, det lilla hjärtat tickande på som det skulle <3

Hurra!! :D
  • Moolie
    Fröken Smilla skrev 2015-02-27 06:41:10 följande:

Vaken sedan 3.30. Helt fantastiskt.

MEN idag ska vi på vårt första VUL, så det kan ju vara det som spökar i huvudet... Det är en skräckblandad förtjusning! Hoppas så innerligt att allt står rätt till.

Ha en skön dag allihop!

Jag var vaken 01-05... Kul... Skitkul!!
  • Moolie
    Fruhn skrev 2015-02-27 14:42:58 följande:

Hej, vågar mig in i tråden trots att det är nyligen jag plussat. Är i v 5 efter ÄD syskonförsök. Har en dotter på 20 mån sedan tidigare. Om det här går hela vägen är det verkligen bra resultat. 4 ägg plockade och befruktade från donatorn 2 graviditeter ????

Gick igår och suckade över den konstiga känslan innan man får symptom och idag slog illamåendet till.. man ska vara försiktig med vad man önskar ????

Hoppas vi får följas åt!

Vi i gruppen finns här alltid oavsett hur tidigt man är i graviditeten! :)

Grattis och välkommen! :D
  • Moolie
    Bell13 skrev 2015-03-01 07:42:22 följande:

Kommer ihåg det där och det är ju ångest. Hoppas du har möjlighet att vila/sova på dan nån timme. Är ju tortyr att inte få sova.

Nu har jag köpt en flaska med någon sörja som smakar som canoderm... Fy FA-AN säger jag bara!! Men den hjälpte och jag fick sova i princip hela natten! :D
  • Moolie

Vårt landsting har någon form av test-grej så alla får KUB om man vill. Helt gratis. Tråkigt att inte alla har det så... :/

Mina bröst har slutat läcka, jag har nog fått lite foglossning, jag har en inflamation i revbenen som gör att jag inte kan andas normalt, bebis tar så mycket plats att jag inte alltid får behålla maten, sura uppstötningar när jag ligger ner, trött som få och vill bara sova var jag än är...

Det går bra nu! ;)

• Moolie
    Kelsson1 skrev 2015-03-05 06:30:26 följande:

Moolie:

Vet hur det känns nu när jag inte får ta mina Primperan längre, har ont i handen fortfarande o vi ska flytta till helgen...

Fy så tråkigt!!

Jag har kapraltunnelsyndrom i höger hand och ultraltunnelsyndom i vänster hand... Skit jobbigt! :(
  • Moolie

Hur många av oss vill ha syskon till bebis?? Min har två halvsyskon redan... Men jag hade aldrig för mitt liv gått igenom allt detta igen... Fy! *klöks*

• Moolie

Liten rosa blödning. Ingen fixerad bebis, inga sammandragningar och avvakta under natten... Jag vill ha en maj-bebis... Inte en mars-bebis!!!

Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015