• Moolie

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Jag kan inte citera från fler sidor här på forumet... Så jag låter bli...! :P

Det står absolut ingenting om syskon eller släktingar på kallelsen. :) Dessutom har det nog förklarliga anledningar till varför syskon inte får följa med i vissa fall. Alltså, jag förstår konceptet. En liten tvååring som inte ALLS vill vara med på ett UL tex. Men flickorna är snart 8 och 9. Och de ser JÄTTE mycket fram emot detta. :) Så inget stök eller bråk i rummet.

• Moolie

Fick se en liten prakt-bebis! Allt var där det skulle! Otroligt skönt!! :)) De ville sätta nytt BF till 12/5. Men de fortsätter räkna på 7/5 efter vår insättning. :))

• Moolie

Tack för alla grattis!!

Jag har börjat andas ut lite... Hemmet börjar komma ikapp. Stressen gör mig fortfarande så trött att jag sover mellan 22-11. Kan inte sätta fingret på stressen heller... Men det är ju därför jag går till en psykolog, för att få ordning på allt! :)

När jag fick höra henne gå igenom alla kroppsliga funktioner en och en och höra att allt fanns där så andades jag ut mer och mer. Sen när flickorna kom in så blev jag riktigt glad! ALLT är PRECIS som det ska! Min fina lilla bebis! Har till och med kikat på bodys med mamma idag. :) Ska bli kul detta, faktiskt.

• Moolie

Förresten, denna stormen... Jag sov mig nog genom alltihop... Somnade om kl 8 och sov till 11.

Jag funderar på hur ofta ni använder era spjälsängar? Jag funderar nämligen på att vänta med att köpa en...

• Moolie

Förresten, denna stormen... Jag sov mig nog genom alltihop... Somnade om kl 8 och sov till 11.

Jag funderar på hur ofta ni använder era spjälsängar? Jag funderar nämligen på att vänta med att köpa en...

• Moolie

Då väntar vi nog med spjälsäng och köper oss ett babynest istället som jag tänkte...

Och om Sköldkörteln? Har jag inte ens lagt en tanke på! Har en telefontid med min läkare den 18e. Får fråga henne då! :)

• Moolie

Idag ska jag börja med min yoga-boll! Så det får regna bäst det vill! Har haft undanflykter till alla promenader och har bara legat på soffan i två månader. Men nu så!

Ang julklappar så är det ju svårt när man köpt allt inför deras ankomst... Men en skallra kanske? :) Tänk på dop/namngivning med, att man inte drar in på deras möjligheter till fina presenter. :P

• Moolie
    Lokattis skrev 2014-12-15 11:20:43 följande:

Skönt att höra någon annan som också har bott i soffan ett par månader! Har i stort sett endast masa mig upp för att gå till stallet och ta hand om pållarna. Det är man ju tvungen att göra, men annars har jag inte haft lust eller ork att göra nånting annat än att ligga på sofflocket. Man känner sig ju inte så kul precis, men vad ska man göra?

Jag har inga husdjur som drar upp mig ur sängen heller. :P bara min mans flickor varannan vecka som ska till skolan.

Däremot börjar jag känna mig redo att börja jobba igen. Det blir ju bara några månader då BF är tidigt i maj. Men heltid vet jag inte...

Har du funderat något på jobbet?
  • Moolie

Ett tips! Stoppa ner en termometer i vagnen! :) Det gjorde vi på förskolan!

• Moolie

God jul och gott nytt år på er allihop!! :)

Hoppas vi alla får en lugn och fridfull jul! :)

Kram!

Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015