• Moolie

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Är det någon av er som känner av ledvärk? Sitter här och har halv panik över smärtorna i min högra axel.... :((

• Moolie

Isch... Smärtorna är på väg tillbaka efter en relativt smärtfri eftermiddag... :(( Var på Apoteket men de vågade inte ge mig mer än alvedon! :((

• Moolie
    Blomman701 skrev 2015-02-19 17:19:12 följande:

Prova med att äta mat som är inflammationshämmande, typ ingefära och gurkmeja samt försök undvika gluten och socker. Kanske inte det lättaste men vem vet om det kan hjälpa?

Själv har jag åkt på hundrade antibiotikakuren för återkommande uvi. :( Trött på att dett hela tiden är något...

Jag har iofs börjat äta mer socker... Får låta bli det... Och vi har glutenfri kost hemma varannan vecka och så gott som helt den andra veckan också. Kan inte undvika det på jobbet tyvärr...

Gluten är värsta boven i historien med inflammationer och övervikt... Sedan maken började gå på sådan kost har han gått ned runt 20 kg...
  • Moolie
    lisodan skrev 2015-02-21 15:26:55 följande:

Hur mår du Moolie?

Jag mår oförskämt bra bortsett från förkylningar som avlöser varandra!

Skönt att alla mår bra bortsett från sjukdomar vi hade fått ändå! ;) Jag försöker se det positivt!

Hur många känner sparkar eller växtvärk nu då? :D
  • Moolie
    lisodan skrev 2015-02-22 09:06:02 följande:

Vaknade i natt av kraftigt illamående och när jag gick upp ur sängen för att äta något, fick jag blodtrycksfall. Trodde jag skulle både spy och svimma. Tillbaka till sängen och mådde verkligen inget vidare. Men lyckades somna om och nu mår jag ganska bra igen. Någon som upplevt liknande?

Senaste dygnet har jag verkligen varit supertrött och mått mer illa. Vaknade ju kallsvettig från en av mina många "naps" igår också...Är i vecka 8 (7+5).

Känner PRECIS igen mig! Speciellt om kallsvettningar och kräk! Jag fick det senare (kanske v16-20) så viiiiiiiiila! Ta det lugnt och börja prioritera! Var rädd om dig! <3
  • Moolie
    lisodan skrev 2015-02-22 11:20:19 följande:

Hehe, gör inget annat än vilar! Och prioriterar bort allt som jag inte måste. Har också gått hem tidigare fr jobbet eller stannat helt hemma. Känner mig duktig

Bra jobbat!!
  • Moolie
    Lokattis skrev 2015-02-22 19:19:27 följande:

Någon mer som läcker mjölk? Igår hände det för mig, för första gången (går in i v. 26 imorgon). Satt på fin slottsmiddag och känner plötsligt hur kallt det blir i BH:n på ena bröstet, vid vårtan. Tur att jag hade mörk, tjock tröja utanpå! Totalt oförberedd!

Moolie: jag känner en hel del sparkar.

Jag har bara läckt när jag masserat brösten (de kliar något otroligt)... Eller precis när jag stiger upp... Och bara klar vätska! Och jag har precis passerat 29+2. :)
  • Moolie
    Lokattis skrev 2015-02-22 21:42:08 följande:

Min vätska var kanske också klar, var lite svårt att kolla mitt under middagen

Bara för det så började mitt högra bröst läcka när jag gick och la mig igår. :P Första gången det har hänt!
  • Moolie
    Bell13 skrev 2015-02-23 10:49:42 följande:

I början av graviditeten drömde jag mycket mardrömmar som nu verkar ha kommit tillbaka.

Jag vaknar av dem mitt i natten och kan sedan inte somna om på flera timmar. Jag mår så dåligt av dem och tror först att det är verkligheten.

Finns det någon mer?

Absolut!! Jag jag slutat vakna och vara ledsen av dem numer... Så det kanske går över för dig också...?
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015