• villsågärna38

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Irma01 skrev 2015-01-21 14:15:29 följande:

Vilken dag...Kände mig riktigt duktig som åkte och tränade, och Victor tycker det är jättekul att ligga på sin filt och titta på när mamma gör knasiga rörelser

Sedan kom jag hem och efter en snabb lunch så var det dags att aktivera den fyrbenta familjemedlem...Kan säga att en mammapass på Sats är ingenting i jämförelse med en promenad med barnvagn och hund på oplogade vägar! Tur att Buffalon har så bra hjul på fram och bak, åtminstone fastnar man inte, men jag lär få känna att jag lever i morgon....

Tur att det var en bra natt annars hade jag aldrig orkat. Var rätt intressant, Victor somnade runt 19, vaknade 01.30 och ammade, sedan hörde jag att han lät runt 3.30 men han somnade om av sig själv och vaknade igen 05.30 för amning. Det var första gången han somnade om på det sättet. 

Johjen, låter härligt med en tur till stan, hoppas ni har det mysigt

Bullen och grisen, jag skulle inte heller oroa mig speciellt mycket. Jag åt bara varierad mat och extra järn, ingenting annat. 

Kram i snöstormen!

Vilken härlig dag ni haft Trots snöoväder! Får träningsångest nu!!

Själv har jag varit inne hela dan. Storasyster hemma idag. Var lite hängig imorse så vi tog en tjejmysdag Bakat, badat och lekt med Lovisa idag. Lovisa behöver inte underhållas alls då storasyster är hemma. Då sköter det sig själv Inte ett gnäll från Lovisa idag så hon mår nog rätt bra iaf trots vaccinen igår. Nu är det dags att laga middag!!

Kram
  • villsågärna38

Hej på er!

Blir ni dåliga i magen av Niferex så testa Blutsaft. Och undvik mjölkprodukter då ni tar medicinen eller järnrik mat

Skönt attundavägen slutat blöda Blomman!!

Kram

• villsågärna38
    Sunlight skrev 2015-01-22 02:56:32 följande:

Det känns som om jag får sammandragningar när jag är ute och går. Är det normalt. Magen blir hård och man känner att man borde vila flera gånger om dagen.

Är det normalt? Det har börjat den här veckan. Jag har kollat blodtrycket så jag vet att det inte är att jag har för högt blodtryck. Är det bara att vila mer?

Vad ska man göra? Kolla upp det eller bara ta det lungt?

Kolla uvi som lelle skriver. Det kan ge sammandragningar. Men att ha det vid ansträngning är också helt normalt. Det enda du kan göra om du inte har fått uvi är att ta det lugnare dvs inte anstränga dig för hårt och stressa. Så längre du inte har ont är det bara magen som övar sig lite. Kram
  • villsågärna38
    glader skrev 2015-01-22 13:25:10 följande:

Hej tjejer, nån som vet om man kan ge bebisar någon hostmedicin? Hedda är ju jätteförkyld och har nu fått en otäck hosta som väcker henne när hon sover

Jag hade träffat en läkare om jag var du. Inte gett nåt på eget bevåg. Kram
  • villsågärna38
    Pluttemor skrev 2015-01-28 15:54:29 följande:

Vet inte om någon ens kommer ihåg mig i tråden! Har haft kapad epost konto och har därför inte kunnat komma in på FL, FB eller mail på väldigt länge, jag var med i början på tråden och blev gravid med en pojke :) Moses kom till världen den 20/10 2014!

Hej!

Jag kommer ihåg dig Stort grattis till Moses! Vår lilla Lovisa kom 6/10. Du kan se bild i bildtråden Numera hänger vi som fått barn i en barntråd. Länk finns i trådstarten.

Hemskt med din mail

Kram
  • villsågärna38

Hej tjejer!

Läste att många ramlat på sistone. Usch va jobbigt! Hoppas ni kryar på er snart!

Vill bara berätta att om man ramlar på magen (eller får ett hårt slag) så ska man in och kolla upp det. För mig utlöste ju en krockkudde i magen i v 24. Var med om en lindrig bilolycka. Körde sakta (blev påkörd) och hade inte ont alls men fick ändå stanna för observation på BB Stockholm i några timmar. Ramlar man på ryggen eller sidan är det säkert ingen fara men på magen ska man ta på allvar om det händer fick jag lära mig (jag hade tänkt åka hem men övertalades av polisen att ringa BB som ville att jag skulle komma in med en gång) Bebis är bra skyddad i magen men moderkakan kan skadas och få en blödning vilket inte är bra.

Nu verkar ju ingen varit med om detta och vill inte skrämma upp er men bra att veta vad som gäller om det händer tänkte jag

Stort lycka till med era magar!

Kram

• villsågärna38
    Sira skrev 2015-02-07 09:27:25 följande:

lisodan: Jag är i v 11. Förra gången fick jag äta Postafen till v 16 och använda SeaBanden till v 22... Då hade jag ju också mer tid till vika och återhämtning, det har jag inte riktigt nu... Jag mår mer illa den här gången!

Be om recept på Lergigan Comp. Är bättre än postafen tycker jag, man blir inte lika trött. Kram
  • villsågärna38
    Blomflugan skrev 2015-02-15 12:19:45 följande:

Hehe, ja här svallar känslorna, vilket ju är förståeligt, vi är alla inne i en fas med mycket undran/oro och minsta kommentar kan få en att bli orolig! Tack för länken Villsågärna38, intressant fakta om detta!

Jag tror precis som Sira, det är något man säger för att muntra upp oss kräksjuka stackare, haha, bra liknelse där med regnet i brudkronan!

Man får klamra sig fast vid det som kan lugna en, läste just att missfallsrisken minskar till bara några procent efter att man sett hjärtaktivitet i v8. Det lugnade mig lite grann och blödningen har slutat :)

Jag förstår er alla. Vet precis hur de är. Vi kämpade många år innan vi fick vår första tjej med hjälp av ÄD. Fick både MA och MF på vägen. Så full respekt för den oro man känner i början. Den är jättejobbig!! Min syster hann få två av sina tre barn under tiden vi kämpade varav ett föddes samtidigt som vi fick ett av våra MA. Det året var ingen höjdare Så återigen, förstår hur tufft ni har det, men nu hoppas vi att det vänt för alla här i tråden och att ni om några månader har era bebisar hos er Jag håller tummar och tår!! Kram
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015