Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015
Härligt .
Pumpar du om i fall att? Hur mycket pumpar duungefär isf?
Härligt .
Härligt .
Hej tjejer!
Tänkte att jag skulle balansera lite...jag har ju berättat hur jobbigt den senaste utvecklingsfasen har varit. Men jag måste berätta hur fantastiskt roligt det är nu. Märker verkligen att fasen är över och nu skiner solen
Victor är hur glad som helst, vi har skrattat många ggr redan idag, han ligger just nu i babygymmet och leker, nöjd som bara den. Tittar på mig och ler vilket får mitt hjärta att smälta <3.
Vi har sjungit o dansat och han undersöker sina leksaker på ett helt annat sätt nu. Så underbart att se hur han "pratar" med sina leksaker.
Så även om fasen är relativ lång kan jag verkligen säga att tiden efter är helt underbar!
Håll ut
Kram!
Oh no, Hedda är 3 månader och 9 dagar idag... bara att stålsätta sig då
Så nu är RUL avklarad och allt såg bra ut. Tydligen har jag ändå moderkakan i framvägg så det var den som gjort att jag inte känner något av bebis än . Var svårt att se men BM trodde att det kanske var en liten pojke som gömmer sig i min mage
Det låter underbart, bara en månad kvar. Men när man är så trött så är det svårt att tänka att det blir bättre, så skönt att läsa det, då går det lättare in i huvudet. Jag måste låta fullkomligt rubbad ibland :/
Phu.... hon åt 1h sammanlagt om man bortser från den powe napen på några min. Verkar som att det har släppt nu . Hoppas att det gjort det. Bröstet känns mjukt igen... har stoppat i fetvadd och har stocke tröja på med. Nu måtte dom inte bli kalla. Sov gott töser. Imorgon ska vi förhoppningsvis på babymassage, missade den förrs veckan . Kram
Förresten ang att pumpa så vet ja de som pumpar ena bröstet medan de ammar andra men för mig funkar det bra att pumpa bör hon ätit klart. Då hon bara velat äta på ett bröst så pumpar jag en stund till på det jag ammat bara för att se om det kommer lite mer där pch sen pumpar jag en stund på det andra bröstet. Tömmer det inte eftersom jag inte vill störa för mkt utan har pumpat 1/2 dl per dag och frusit in.
Usch, stackars dig Lelle! Låter så jobbigt. Tycker så himla synd om dig och som Glader skriver, man riktigt känner din förtvivlan. Har inga fler tips nu än det jag skrev igår och inatt. Nezeril för täppan (recept) och ja vad som helst som kan funka för sömnen. Köpa en mamaroo och ha i sovrummet är nog det enda jag inte skrivit. Kanske om hon somnar vid bröstet att du kan lägga ner henne där och köra igång den? Då blir hon ju vaggad och ljudet är sövande. Finns på nätet.
Stora kramar
Lelle75, känner med dig och förstår precis. Förutom all röra kring prematura och deras mat (kokning/sterilisering etc) så har de bägge två gått och blivit förkylda i omgångar. Natten tillbringades med att försöka lugna lilltjejen som försökte rycka ut sin sond ur näsan/matstrupen desperat för att försöka få in lite luft i sina täppta små mini-näsgångar. Hon gnydde och gnällde och tog sig för ansiktet hela tiden och snörvlade och inget hjälpte. Har kört koksalt och näsdroppar vi fått från sjukhuset men det hjälpte föga. Man kan bara lida med de små liven . Jag är dödstrött vanligtvis men nu börjar huvudvärken från helvetet göra sig påmind för att sömnen saknas. Men jag försöker verkligen se ljuset i tunneln - det lär ju inte hålla på så här för evigt.