• Kelsson1

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Zaq: Har väntat på att få höra från Lokattis som måste ha fått bebis nu. Annars är jag beräknad till på onsdag då jag även fått tid till igångsättning (efter mycket tjat och tilltagande krämpor). Så hoppas att bebis är samarbetsvillig och att förlossningen går lika fort som med dottern, då har jag bebis hos mig på onsdag

• Kelsson1
    emeliearcen skrev 2015-06-15 09:57:26 följande:
    Jaaa, nu väntar vi minsann på besked från Lokattis. Och sen på dig Kelsson1 :)

Själv är jag beräknad till 29/6, längtar sååå efter bebis nu. Har dock åkt på en förkylning som inte vill ge med sig trots flera dagar av bara vila :( vill inte vara förkyld nu såhär nära inpå :( någon som har tips på hur jag kan försöka bli frisk igen?

Kram!
    Du hinner nog bli frisk tills det är dags, tror att det gamla vanliga är bäst, vila och vätska.

Sira: Jag har varit less länge på att vara gravid men tror att när det väl är över kommer jag att sakna känslan av fosterrörelser men inte illamåendet och känslan av otymplighet .
    Två räcker mer än väl för mig
  • Kelsson1

Lokattis: Stort Grattis till liten prinsessa!
    Skönt att allt till slut är bra trots en tuff start.

• Kelsson1
    Moolie skrev 2015-06-17 07:29:25 följande:

Grattis!!

Jag kände inte något första veckan... När hon skrek ville jag bara att någon skulle komma och hämta henne. Men nu går allt bra. Men jag var beredd på den känslan då de på föräldrautbildningen varnade för det...!

Hur går det annars för er? Livet leker hoppas jag
  • Kelsson1

Jag blev igångsatt 17/6 och vår lilla kille föddes 18/6, 51cm lång o vägde 3770g
    Blev lite drama på slutet, jag öppnade mig 2cm på tio minuter och det hann inte lilla killens kropp med så hans puls gick ner till 80 och försvann så jag fick trycka ut honom på 4 minuter utan krystvärkar. Men allt slutade väl och konstigt nog sprack jag inte alls trots dramatiken.

• Kelsson1
    emeliearcen skrev 2015-06-26 06:23:46 följande:

Hej! :) nu är det även min tur att meddela att vi fått en liten pojke. :) förvärkarna startade tidig morgon på midsommarafton, och söndag 21/6 kl 09.27 tittade en underbar liten grabb ut <3 allt har gått bra trots drygt 1,5 dygn med jobbiga förvärkar. Vi kom hem i tisdags och njuter nu i vår bebisbubbla med mycket amning och blöjbyten. :) hoppas allt är bra med er andra.

Är det någon som har tid och lust att uppdatera listan i andra tråden vore jag väldigt tacksam :)

Stor kram.

Stort grattis till lilla prinsen!
  • Kelsson1
    emeliearcen skrev 2015-06-27 17:31:01 följande:

Tack för gratulationerna. Han var 50 cm lång och vägde 3460g. Han är så himla fin <3 det blir många vakna timmar om nätterna då han inte riktigt vill komma till ro då. Han vill mest ligga vid bröstet hela tiden, så jag får bädda upp bäst jag kan i soffan och sitta upp på nätterna. Det är tufft, men vi försöker se det som något som övergår.
    Det är tufft emellanåt, det ska jag inte sticka under stolen med, man vill ju inget hellre än att lillkillen ska vara nöjd, och på nätterna känns det inte riktigt som att han är det.

Hur har ni andra nyblivna mammor det?

Kram

Låter som mina nätter gjorde i början tills jag insåg att han faktiskt vill sova nära mig. Nu har jag fått flytta till sängen med honom, har en liten madrass mellan oss där bebis ligger o så ligger jag o håller om honom (lutar som kinden mot hans huvud) och då accepterar han att ligga i sängen så kan jag liggamma när han blir hungrig.
  • Kelsson1

Lokattis: Vad ledsen jag blir över att höra att ni haft det tufft. Skönt att det går åt rätt håll. Skickar varma kramar!

• Kelsson1
    zaq1234 skrev 2015-08-06 15:49:07 följande:

Har ngn av er erfarenhet av att bli igångsatt med cytotec? Jag är i 40+4 idag o kommer att bli igångsatt 41+0. Skulle gärna vilja höra om erfarenheter, är så nervös inför detta....

Jag blev igångsatt med det. Hann få 5 doser innan värkarna kom igång, behövde inte få mer mediciner sedan utan allt flöt på naturligt. Tycker inte att du behöver oroa dig för cytotec
  • Kelsson1

Jag tror som med allt annat att man ska vara lite försiktig med allt som man läser på internet. Tror att det är skräckhistorierna som syns mest men kan finnas en hel del lyckade historier som aldrig delas.
    Som sagt blev jag igångsatt med Cytotec och hade inga problem med den, avslag och blödning mycket mindre den här gången jämfört med dottern där jag bara fick värkstimulerande dropp.
    Självklart väljer vi var och en vad vi tror på och vilka preparat som ska användas, tokigt skulle det vara annars men jag råder till att ta alla skräckhistorier med en nypa salt...

• Kelsson1
    lisodan skrev 2015-08-11 11:59:30 följande:
    Absolut ska man akta sig för att läsa skräckhistorier online- dock verkade inte min kropp gilla Cytotec vid MAt. Fick komplikationer och livmodersinfektion efteråt och låg på sjukhus i en vecka med dropp. Men svårt att veta vad som är vad såklart. Var det MAt i sig som orsakade det eller medicinen? Så är det nog med den mesta medicinen. En del tål dem bra, andra inte och ska istället ha andra preparat. 
    Jag skulle som du undvika en medicin jag haft dåliga erfarenheter av, självklart. Man vill inte riskera samma förlopp en gång till.
  • Kelsson1

Sira: Håller tummarna att du får slippa HF!
    Bra att bebis vänt på sig av sig själv så du slapp vändningsförsök.

• Kelsson1
    Sira skrev 2015-08-27 13:56:38 följande:

Det utvecklade sig till preeklampsi, svår sådan dessutom, så jag blev igångsatt. Det hela slutade med kejsarsnitt och även om det inte var vad jag ville så är jag i efterhand så glad och tacksam att allt gick bra med oss båda. En liten flicka fick vi.

Stort Grattis och skönt att allt gick bra till slut
  • Kelsson1
    lisodan skrev 2015-08-31 19:32:41 följande:

Läskigt Sira. Se till att bearbeta ordentligt!

Ni i tråden som redan fött och som varit där jag är nu: Kommer ni håg hur ni mådde i vecka 35-36? Jag har börjat må riktigt blä och fattar inte hur jag ska orka jobba klart. Det trycker neråt, spänner, jag mår illa, blir yr( känner mig ibland outhärdligt törstig. Och så får jag ilningar och små perioder av "menssmärta" ibland under dagen. Har svårt att sitta, stå o gå. Jag har foglossning vet jag visserligen och vad jag tror är "vena cava" syndromet. Och järnnivån ska vara ok nu- på 113 sist. Men resten av symtomen?

Kommer ni ihåg hur ni hade det?

Hoppas annars allt är bra med er och era små! (Finns det nån gravid kvar i tråden?)

Som bekant mådde jag skit hela graviditeten och blev bara värre och värre varje vecka. Mot slutet kunde jag inte ens stå upp för att duscha utan var tvungen att "dela upp" duschen, tvätta håret på kvällen o kroppen på morgonen. Hade andningssvårigheter etc, så vi kommer definitivt inte skaffa fler barn efter den pärsen . Men allt glöms gladeligen bort när bebis väl kommit ut
  • Kelsson1
    lisodan skrev 2015-09-15 16:20:39 följande:

Tack för ditt svar. Nu har det äntligen börjat bli lite lättare. Illmåendet och yrseln ej så jobbig senaste 2-3dagarna. V 38 idag så det kan ju bli förlossning lite närsom eller om 4 veckor. Hoppas om 1-2 veckor. Sista jobbdagen imorgon!!!

Hur är det med er andra? Är allt bra med er och era små?

Skönt att det är lite bättre, hoppas att det håller i sig och att du slipper gå över tiden.
    Här mår vi bra även om han fortsätter att vara extremt mammig och pappa sällan duger
  • Kelsson1

lisodan: Stort Grattis till lilla prinsessan!

Fröken smilla: Stort Grattis även till er!

Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015