• Kelsson1

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Bullenochgrisen: Så fin mage!

Lokattis: tiden går verkligen fort.

Moolie: Spännande, tror du att du går tiden ut eller att bebis kommer tidigare?

• Kelsson1

Jag fick värktabletter innan ÄP och morfin i armen under ÄP och lokalbedövning också. Inget hjälpte jag grät mig igenom mina båda ÄP. Jag har inga betänkligheter att göra nya ÄP, vill bara inte gå igenom fler hormonstimuleringar . När jag tänker på ÄP tänker jag inte på smärtan som det innebär utan på den sköna sängen jag fick ligga o vila på efteråt och värmekudden och brickan med fika .
    Jag är nog lite van vid att smärtlindring inte tar på mig så som det är  tänkt. Var samma när jag skulle få botox i händerna mot handsvett (innebar kring 80 stick per hand) och bedövningen av nerverna tog inte utan jag kände varje stick... Gick fortfarande igenom samma sak två gånger o skulle kunna tänka mig att göra om det. Har nog rätt hög smärttröskel eller så kan jag på något vis glömma bort smärtan efteråt

• Kelsson1

VSG: Det blir definitivt inga fler ÄP här, orkar inte må så här illa igen (mycket värre än ÄP). Dessutom så är vi ju över 40 redan och då känns det som rätt ok med två barn, vet inte om jag orkar med fler . Mest är det att jag mår inte så bra av hormonstimulering, ålder och att vi då redan har två barn (och illamående) men definitivt inga fler ÄP

• Kelsson1

VSG: Kan tänka mig att det tar på krafterna att ha två, tycker att vi har händerna fulla med en (bestämd liten dam)

Moolie: Vi hade inte trott att vi skulle få en till utan var väldigt nöjda med bara ett barn. Sedan hade dottern en så stor längtan efter syskon att det fick oss att börja fundera på en tvåa. Vi hade nog ändå bestämt oss för att göra försök på frysisarna vi hade men dotterns längtan efter syskon fick oss att börja fundera på färskförsök om frysisarna inte hade gett något.
    Men nu är vi definitivt klara

lisodan: Jag var sjukskriven i två veckor efter sista ÄP kunde inte göra annat än ligga i soffan, sitta, stå eller gå var uteslutet. Men om jag inte hade åldern mot mig och mådde så illa av graviditeten så skulle jag gott kunna tänka mig gå igenom ett ÄP till

• Kelsson1

Lokattis: Var i din ålder när jag fick dottern och hon är nu 3,5 år o tycker att det kändes bra att vänta innan vi började med frysförsök . Visst skrämmer det mig lite att jag har hunnit fylla 40 men egentligen känner jag mig inte äldre nu än vad jag kände mig när dottern kom

• Kelsson1

Moolie: Kan förstå att det räcker med en när ni har bonusar då blir ju barnet inte ensamt. Det var den tanken som mest gjorde att vi ville skaffa syskon.

• Kelsson1

Hur mår alla här?
    Själv har jag varit lite orolig då bebis varit lugnare i magen en lördag med lite mer aktivitet igår men igen lugnare idag. Så jag tog upp det hos BM idag och fick komma till spec mödravård på en gång och ta ctg och ul. Som tur var såg allt bra ut, läkaren trodde att bebis bara vänt sig så att jag inte känner sparkarna att han sparkar som mot ryggen. Så nu kan jag andas lite lättare igen.

• Kelsson1

Fröken Smilla: Tack
    Oro inför RUL är normalt och förståeligt men är säker på att allt kommer att visa sig vara bara fint med bebis

Emeliearcen: Så är det man blir orolig om det blir lugnt. Det har varit lugnt idag också, visserligen rörelser men inte ordentliga gympapass som innan så måste vara att han sparkar inåt.
    Skönt att moderkakan hade flyttat på sig, en sak mindre att oroa sig över

lisodan: Med dottern började jag känna som små bubblor i magen kring vecka 14 och har fått höra att det är väldigt tidigt. Den här gången var jag nog en bra bit över vecka 20 innan jag kände något men det förklarades av att jag den här gången har moderkakan i framvägg.
    Är helt övertygad om att allt kommer att vara bara bra på tisdag men det är fullständigt normalt att oroa sig.

• Kelsson1

Moolie: Förstår dig när man når BF vill man bara ha bebis, hoppas att du slipper gå över tiden. Håll oss uppdaterade (om du orkar)

Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015