• Kelsson1

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Sira: Så är det här också, mycket TV eller snarare TAB tid för dottern. Hon går också på förskola så hon får ju aktivering där men hade gärna sett att jag själv orkade mer med henne o hennes lekar. Gråter inombords varje gång jag säger att mamma kan inte, mamma mår illa och måste vila Gråter. Nu är det som tur är bara lite över en månad kvar så jag hoppas att tiden går fort och vi kan ge dottern en underbar sommar istället

• Kelsson1
    villsågärna38 skrev 2015-05-13 11:24:32 följande:
    Ni får säkert en härlig sommar!! Du är en jättebra mamma iaf, trots att du inte orkar leka just nu. Det är ju en kort tid och inget hon kommer att minnas sen när hon blir större. Livet går upp och ner ibland och snart kommer det bli mer upp för er igen Härlig tid att få bebis också. Stora kramar
    Tack, behöver att få höra det ibland, känner mig verkligen värdelös mellan varven.
  • Kelsson1

Moolie: Men så konstigt till mig sa de när jag väntade dottern att man gör kontrollen 41+0 och bokar in ingångsättning då men det är klart vi tillhör ett annat landsting. Jag skulle gå o sätta mig på förlossningen o vägra åka därifrån innan jag hade bebis med mig, tänker inte riskera någonting efter 41+0 (eller 42+0 då moderkakan riskerar att tappa kraft).
    Hoppas att bebis bestämmer sig för att komma tidigare!

• Kelsson1

Moolie: Jag säger att åk in och sätt dig på förlossningen eller till BM eller varsom där de kan göra en undersökning o gråt o vägra åka därifrån innan de gjort en undersökning. Förklara att du är orolig, du har gjort IVF och vill absolut inte förlora bebis så här på slutet! Se till att de ser hur upprörd du är!

• Kelsson1

Moolie: Jag håller med VSG, tycker att du ska få till en kontroll och om de inte vill göra det annars dra en lögn säg att du har minskade rörelser eller annat som de brukar ta på allvar.

• Kelsson1

Moolie: Klart man skräms o vi som kämpat så för våra små är väl lite extra ängsliga med all rätt. Allt kommer att gå bra oavsett hur och när bebis kommer ut

• Kelsson1

Moolie: Så länge du fortsätter att känna av rörelser från bebis och allt känns normalt är det nog inget att oroa sig för. Men får du minskade rörelser så ska du åka in på kontroll omedelbart och vägra åka därifrån innan du är ordentligt undersökt. Annars är det nog som din man säger, du kan inte bestämma utan bebis kommer när bebis är redo för det

• Kelsson1

Sira: Det brukar väl vara så att väger man mindre innan graviditet går man gärna upp mer för att just ha reserver att ta ifrån sen. Väger man mer behöver man inte gå upp så mycket alls. Konstig BM tycker jag, tur att det inte är din ordinarie.

Moolie: Håller med, skrock att bebis rör på sig mindre när det börjar närma sig. Rör bebis mindre på sig så är det alltid värt att kolla upp. Skönt att din har gympapass så du slipper oroa dig

• Kelsson1

Moolie: Jag sprang o lade handen på dottern när hon låg o sov tills hon var två tror jag (just för att kolla andningen, inte att jag var nojjig eller så )

• Kelsson1

Moolie: Dottern sov i vagga rätt tidigt, hon sov bra där var bara mamma som grät på kvällen när bebis inte var i samma säng

Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015