Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015
Ah okej :).Charlie är än så länge väldigt torr så kör 1 gång i veckan till att börja med :).
Ah okej :).Charlie är än så länge väldigt torr så kör 1 gång i veckan till att börja med :).
Visst är det så! Värsta lyxen var det att få vara hemma allihopa
Nu har maken åkt till jobbet, och den sedvanliga rutin är tillbaka. Tycker så klart att det är fortfarande underbart att vara hemma, men visst var det något speciellt med att få umgås så länge tillsammans!
Vi har bokat vår första resa Victor och jag ska till Frankrike i slutet på mars. Blir en äventyr, då vi flyger till Paris, hyr bil och kör sedan närmare 50 mil till Atlantskusten. Men sedan blir vi väl bortskämda med hjälp och stöd av mamma, för att inte tala om god mat och förhoppningsvis en del sol. Funderar dock på att kopiera tjejen som gjorde små goodie bags till sina närmaste grannar på flyget inkl godis och öronproppar i fall att...
Kram
Olle har börjat ta fel tag om ena bröstet. Har försökt att börja om å hålla bröstvårtan mot överläppen samt tycka ner hakan men han blir bara förbannad. Har har liksom slutat gapa och vill suga in bröstet i munnen. Andra sidan går toppen och blir det ett litet grepp ibland är det bara börja om utan problem. Har nu börjat fått int efter ett par dagars sugande. Ska kontakta amningsjouren men tänkte höra om någon av er har något smart tips??? Tycker att jag håller honom lika dant åt båda hållen men han är lite mer spänd åt vänster vilket är sidan dom nu blivit problem.
Vi pratade om det här med att resa med bebisar igår och min sambo tror inte att det går. Jag vidhåller att det är rätt enkelt att resa med barn om man jämför med att resa med en treåring som inte vill sitta still i x antal timmar du verkar tycka lika som jag?
Vi håller på att planera och boka en resa till Thailand över jul och nyår, vi jämförde priset på reguljärt och boka hotell själv med charter och bokar jag själv landar vi på 50000 kr jämfört med 75000 kr för en resa med Ving. Jag trodde inte att det var så stor skillnad
Jobbigaste åldern att resa med barn är enligt min erfarenhet 1-åring som precis lärt sig gå och inte vill sitta still en sekund He, he!! men det gick det med
Fast den sommaren satt vi inte ned mkt ihop jag och maken, var bara lugnt då hon sov. Vi åt i omgångar medan den andra jagade barn, ha, ha!! Men gick ut på restaurang och uteserveringar iaf och reste både med flyg och bil så det går om man vill. Man får anpassa resandet till tider då det blir mkt sömn bara. Vår äldsta var inte ett barn som satt länge och åt vid bordet i den åldern så därför vi åt i omgångar, hade helt missat innan átt det var så det kunde bli. Helt plötsligt ville hon inte åka vagn heller. Men vid 1,5 lugnade det ned sig igen. Var nyhetens behag och så roligt att springa innan
men det kan ju variera så klart. Från 1,5 började hon också kolla på film i i-paden så då funkade bil och flygresandet lättare igen. Så vill man så funkar det eg alltid bra att resa om man inte har bebis med kolik, sjukt barn, själv inte är pigg/kry osv. Livet stannar ju inte för att man får barn, så resonerar vi
Och mkt bekvämare än på ett mysigt hotell i varmt klimat med all inclusive kan man inte ha det
Lelle - va underbart att Alice fått dygnsrytm nu. Förr eller senare kommer den ju Tack för tipset om kudden med!!
Hoppas den här natten också var bra!! Kram
Ja USA är ju också härligt Vill man bara och är flexibel så går allt!! Men skulle rek Florida isf. Kortare resa och mindre tidsomställning. På flyget kan han kanske titta på film vid 15 mån och sen sover de i knäet. Lite trångt men går såklart. Tror inte man får boka eget säte men det kan ni ju kolla. Dyrare men bekvämare. Är tidsskillnaden som kan bli jobbig men är man borta 2-3 veckor iaf så funkar ju det med. Små barn som fått sin dygnsrytm har ju den och även om de lägger sig senare på kvällen t ex så vaknar de samma tid på morgonen och blir bara trötta och gnälliga men om man anpassar sig till att de kommer att sova lite tokiga tider, kan sova i vagn osv så går ju det med
Kolla med BVC, vi kunde vaccinera Victor när han var 2,5 månader i stället för tre.
Vet ej hur det är med 6 månaders dosen dock!
Kram
Roliga bilder
Tack för alla tips ALLA!
Skall börja halvligga på schäslongen jag med Antar att man behöver pallra upp med någon kudde på sidorna eller?
Måste även testa att ha honom sittandes i knät. Det måste vara super när man är på språng och bara har något att slå ner rumpan på utan ryggstöd o.s.v.
Hur liggammar du? Kör du halvliggandes i sängen med? Jag har problem att pallra upp med kuddar bakom mig eftersom vår gavel är öppen bak eller vad jag skall kalla det? Vi har en gavel som fungerar som sängbord med, så det är som en hylla bakom ryggen liksom. Så jag ligger på sidan helt enkelt.
Oj vad ni skrivit!!!
Tänkte fråga om det är någon av er som fick barn okt/nov som fått lingonveckan än?? Tror min är på G...