-
Åhh så härligt grattisvillsågärna38 skrev 2014-03-13 10:36:56 följande:Jag har precis varit hos min privata gyn och sett bebben sprattla runt i magen Såååå underbart!! Behövde detta då jag inte mår riktigt lika illa längre. Är ju i v 10 och man kunde se att moderkakan börjat bildas men gulkroppen finns fortfarande kvar så det är väl de där förändringarna som jag känner av. Är ju grymt hormonell också Stora kramar till er alla!!
-
kände inte så mycket mer än hugg och stickningar i livmodern, mensvärken kom senare i vecka 4-5 nånting, Men brösten bettede sig lite konstigt. Det var som en krypande stickande känsla i dom som var skumjaj13 skrev 2014-03-13 12:46:25 följande:Förlåt för att jag hoppar in i er tråd men tänker att ni besitter bäst kunskap. Någon av er gravida som inte kände något och var helt säker på att det var kört men sen testat positivt? När började ni känna om ni hade det på känn? Jag är på RD 8 m ett 2dagars och känner inget.
-
hoppas att det går bra för Tusa idag!
-
GrattisDanisen skrev 2014-03-13 14:19:28 följande:Kommer nyss ifrån vårt vul. Allt såg fint ut, det lilla hjärtat pickade på som bara den hir gicl det för er tusa?
Tänker på dig Moolie, mirakel händer varje dag. Massa styrke kramar. -
Grattis Tusa till det tickande hjärtat Så roligt för er! Förstår dock din oro när du inte fått klarhet i dina frågor om fostrets storlek man tycker att IVF läkare borde kunna svara på sånna frågor... kramtusa skrev 2014-03-13 15:24:57 följande:Vad kan jag säga, ska aldrig mer "lita" på min kropp!!!
Först efter ET var jag ju HELT 100% på att det inte lyckats, jag menar jag visste verkligen! Kände mig tom bara, SÅ kom plusset på stickan!!??
Var lika 100% på att inget hjärta skulle slå idag, men jag hade fel IGEN!!! Det som syntes alldeles säkert var ett embryo med tickande !! Jag grät i gynstolen av lättnad... Det var mycket litet och otydligt, men min man såg hjärtat innan gynekologen!
...sedan hände något som förstörde glädje beskedet aningens, och väntar på att kliniken ska höra av sig så jag får klarhet, men kanske du Jenkis, eller Villsågärna har någon erfarenhet och vet något, för gynekologen kunde inte säga nåt?
Enl. mätningen som gjordes så daterade han mig till sen v.5 eller tidig v.6, vilket ju inte alls stämmer??? Jag gick in i v.8 igår, så det är ju en diff på 2v, vilket låter väääldigt mycket tycker jag? Han kunde inte svara på hur stor storleksdiff som skulle kunna anses normalt heller!? Detta stresade upp mig kopiöst och blev inte heller bättre av att den andra gynekologens kalenderuträkning gav ett BF ca 13/11, vilket ju åxå daterade grav. till 2v senare än vi faktiskt vet att den är...förstår bara inte hur det kan skilja så mycket, eller att yrkesfolk inte kan komma med vettiga förklaringar.. -
Johjen: när jag var gravid med sonen vet jag att symtomen pendlade och vissa dagar mådde jag bättre än andra helt enkelt. Men är det inte i mellan vecka 10-14 som dom säger att det är spökveckor. Dvs veckor och dagar då man inte känner sig ett dugg gravid!?
Jag har en sån dag idag. Det e som att alla symtom e bortblåsta tillskillnad från igår! Och det får mig att bara bli orolig fast än att jag vet att man kan ha symtomfria dagar! -
Lycka till hean123
-
Fredagar är bra dels är det helg men så går jag även in i ny vecka
-
Villsågärna: ja jag skrev in mig redan innan jag hade gjort VUL. Det var min fertilitetsenhet som ville att jag skulle göra det jag har tid hos bm i slutet på mars för att ta blodprov mm inför KUB.
-
Vi ska oxå göra kub, det blir den 9/4. Jag vill egentligen göra KUB för att träffa knodden mitt barn kommer att vara älskat oavsett vad restultatet visar. Ser det mer som ett tillfälle att se att allt e ok och att man får se det lilla livet sprattla Vi går inte vidare med fostervattenprov.villsågärna38 skrev 2014-03-14 08:00:58 följande:
Så ni ska också göra KUB. Vi har tid i början på april och jag tog alla proverna igår. Känns väldigt pirrigt den här gången så vi pratade mkt fosterdiagnostik igår. Jag är ju 42 så högre risk så klart. Förra gången var ju ägget 30 år och vi fick risken 1:20000. Har förstått att min ålder automatiskt gör att vi kommer att få en dålig siffra den här gången. Frågan är bara hur dålig... Gränsen för hög risk går vid 1:200. Det där snurrar i mitt huvud nu sen igår. Har ni funderat på fostervattenprov osv? Kram